Jump to content

Puutelistaa Austin Mini 1970


Idefix

Recommended Posts

Kyllä sinun autossasi minun muistikuvien mukaan pitäisi olla alunperin jo rattilukko/virtalukko yhdistelmä rattipylväässä.

Kyllä startti/virtalukko katosi kojelaudasta jo 60-luvun lopulla.

Minulla sellainen pitäisi olla "rompeparatiisissä"jemmassa?

Sinne vain ei tunnu koskaan kerkiävän tonkimaan

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

OK, Kiitti tiedosta..Eli nyt mullon tällainen kiinni, näyttää hyvältä mutta kun tuon kiinnityslenkki (samanlainen millä polkupyörän istuin tulee kiinni) sopii tuohon putkeen vain yksin päin. Ja kun se on kiinni tuossa kiinnikkeessä mikä tulee tuohon hyllyyn kiinni niin virtalukko on siis väärällä puolella, nurinpäin, ja huonossa asennossa (tuo hylly tulee vähän eteen)

 

rattiputki.jpg?rnd=64590___

 

Toivottavasti löytyy jostain oikean mallinen...Tiesin kyllä että tuo on uudemmasta autosta, mutten sitten muka ehtinyt tarkemmin mallata...

 

Satarac: Se takapenkki kiinnostaisi, ne pahvit ilmeisesti siis on vääränmalliset. Laittelen YV viestiä...

Link to comment
Share on other sites

OK   :-/

 

Tämä on tätä aloittelevan Ministin arkeä, asiat jotka tuntuvat itsestäänselvyyksiltä ei olekaan sellaisia, ja asiat jotka kuuluvat kategoriaan "no NÄIN se ei ainakaan ole", ovatkin juuri niin....

 

Katos peijoonaa ...kuvittelin automaattisesti että tuo on väärin päin, kun virtalukon tekstit on väärinpäin ja että lukkopesä nousee vähän hankalasti yläviistoon ja avain jää hyllyn pehmusteen taakse .....

 

Mutta hyvä näin...Varaosakirjan mukaan tuollainen virtalukko tuli vasta 1976 ja siitä eteenpäin...

 

...jatkamme siitä mihin jäätiin...

Link to comment
Share on other sites

Siis ei sen kyllä tuollaisessa asennossa kuulu olla.?

Kyllä avain pitää normaalisti saada virtalukkoon.

Olen purkanut pari tuon ikäistä Miniä, mutta en muista kummalla puolella oli virtalukko?(yli 20v aikaa) Ulkonäkö on kyllä eri kuin tuossa.

76:ssa oli virtalukko jo ylempänä muovien alla.

Nämä on niitä juttuja, jotka olisi "itsestäänselvyyksiä", jos olisi itse saanut purkaa aihion ;)

Link to comment
Share on other sites

Uskonpa minäkin kaikesta huolimatta, että sinun virtalukko on alkuperäisasennus.Jos sen avaimen kuitenkin saa lukkoon!

Tuohon aikaan elettiin rattilukkojen alkuaikaa ja useassa muussakin autossa oli erilaisia virta/rattilukkoja saman vuotisissa saman merkkisissä.

Pienet ergonomiset puutteet ei silloin sen hintaluokan autoissa painaneet mitään ;)

Esim. 600 Fiat

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Vaihdelaatikko edelleen..

 

Sain jo yhden laatikon haettua joka on todistettavasti poistettu hyvin toimivasta autosta...Mutta kun avasin laatikon, paljastui että huonon säilytyksen vuoksi rattaissa on ruostevesi-mössöä sen verran että ei uskalla luottaa että laakeripinnat yms on kiiltävän kirkkaita...Eli purkuun menisi tämäkin laatikko....Hyvä aihio sinänsä, moottori sen päällä oli aika vähän kulunut...

 

Eli edelleen saisi tarjoilla minulle laatikkoa jolla on todistettavasti ajettu ilman rutinoita, ja joita ei ole säilytetty puuvajassa..

 

Lisäksi, löytyisikö etuvilkkujen lampun kantoja. Näytti Minitronilla olevan koko vilkkusettiä mutta ei viitsi pelkän kannan vuoksi ostaa koko vilkkua, alkuperäinen kun on 27 euroa...Eli minulla on kumit, lasit, kromikehykset ja muut kuin uudet, mutta lampun kannat oli hapettunut näkkäriksi...

 

Lisäksi, jos löytyisi siistit takalamput joissa on virheettömät kromit reunoissa...Noi nykyiset kelpaa mutta vähän pilkkutautia on...tarjota saa nätimpiä...

 

Ja ne punaiset etupenkit vielä...Nyt on takapenkki löytynyt  (oliskos muuten kellään kulkua Porin ja Tampereen välillä ?)...Kohta vien etupenkit verhoiltavaksi jos ei originaaleja löydy..

 

Ja vielä valkoinen mittarin kehys. Pari kipaletta löytyy, mutta vähän naarmuisia ovat...Jos löytyy niin ilmoitusta vaan..

Link to comment
Share on other sites

Virtalukko asiaa:

 

OK, Kiitti tiedosta..Eli nyt mullon tällainen kiinni, näyttää hyvältä mutta kun tuon kiinnityslenkki (samanlainen millä polkupyörän istuin tulee kiinni) sopii tuohon putkeen vain yksin päin. Ja kun se on kiinni tuossa kiinnikkeessä mikä tulee tuohon hyllyyn kiinni niin virtalukko on siis väärällä puolella, nurinpäin, ja huonossa asennossa (tuo hylly tulee vähän eteen)

 

Rattiputken pudottaja auttaa ongelmaan melkoisesti, kokemusta ko. vaivasta on

::::tosin 69 mallin kasipuolikkaassa  ei ole koelaudan pehmikettä

Link to comment
Share on other sites

Lyhyen ajan olivat nuo isot "nuijat". Eivät yhtä vuosikertaa pitempään.

Multa varmaan löytyisi pohjat, mutta voi olla että saat saarelta nopeammin.

En nyt millään kerkiä maalle tonkimaan. (olen tämän viikon sairastanut "possuflunssaakin")

Link to comment
Share on other sites

Jos vilkku/parkkilampulle on johdotus kaksilankaiselle polttimolle valaisimen

kuuluu olla pieni kirkaslasinen.

Jos johdotus on vain vilkulle (yksilankaiselle polttimolle) ja parkki päävalaisimessa, valaisin oranssikupuinen.

Koolla ei ole merkitystä!

Hätävilkkujen pitää olla oranssit,  mutta parkin pitää olla kirkas, näin siis edessä.

Näin on ainakin ennen katsastuksessa kerrottu.

Idefix-Minissä ei liene hätävilkkuja.

(Tiedän että on olemassa oranssisia lamppuja.)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...