Jump to content

Puutelistaa Austin Mini 1970


Idefix

Recommended Posts

Moikka

 

Tässäpä puutelistaa joka tällä hetkellä on mielessä:

 

Alkuperäinen sivupeili 1970 Austiniin. LÖYTYNYT

 

Syylärin kaulus, alaosa LÖYTYNYT

 

Tuhkakupit kojelautaan sekä sivukoteloihin.. LÖYTYNYT

 

Venttiilikopan kansi jossa on AUSTIN lätkä vielä tallella ja siistissä kunnossa. LÖYTYNYT -

 

Puskurit jotka kiiltää tai saa pienellä vaivalla kiiltämään.

 

Ryhdissään olevat takapenkit,  punainen nahka sisustus. ...Omiin on hiiriperhe tehnyt joskus ajan saatossa aravasopimuksen...LÖYTYNYT

 

Hyväkuntoisia punaisia ovipahveja ja etupenkin päällisiä.

 

MK3 ovet joihin ei tarvitsisi tehdä peltitöitä

 

MK3 peräluukku johon ei tarvitsisi tehdä peltitöitä. Sekä ovet että peräluukku on minulla työn alla, tai ainakin työlistalla, mutta nyt tulee kevät kiirus...voi tarjota, jos hinta on mukiin menevä niin olen kiinnostunut.

 

Austin 70 maski. LÖYTYNYT

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mahtava vappupäivä vietetty ulkona, varastoa penkoen ja inventaariota tehden...

 

Penkkejä ja ovipahveja tässä nyt eniten kaipailisin..

 

Kuvasta oikeastaan näkyy puutelista: Kuskin penkin päällinen, tai periaatteessa riittää jos löytyy yksilö jossa on istuinosa ehjä...Lisäksi takapenkin istuin osa, selkänoja oli pesun jälkeen priimakunnossa...

 

penkit.jpg

 

Lisäksi ovipahveja: Ainoastaan vänkärin puolen takapahvi on hyvä, toinen puoli on rikki, joten ainakin sellainen olisi hakusessa. Ovien pahvit varmaan menee kostuttamalla ja painojen alla kuivuessa suoraksi, tai sitten ei...eli suoria ovipahveja olisi hakusessa.

 

ovipahvit.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Lajittelin osia hiekkapuhallusjonoon meneväksi, ja huomasin että minulta puuttuu kokonaan syylärin kehyksen alaosa. Jos jollain löytyy ylimääräinen, niin ottakaahan mukaan Mobiliaan jos ootta tulollaan..

 

Toinen kysymys, minnekähän Englantilaiselle mini foorumille kannattaisi laittaa haku ilmoitusta noista penkin päällisistä...jos ei kerran Suomesta löydy.  

 

Ja tuo peili....minulle saa tulla sunnuntaina kauppaamaan sellaista...

Link to comment
Share on other sites

http://www.theminiforum.co.uk/forums/ <-- Tuossa on kyllä yksi iso minisivusto jolla kauppa käy ja infoa löytyy.

 

Mutta tarkemmin ajatellen, mulla on vanissa vähän vastaavat punaiset nahkapenkit, kuluneet kylläkin mutta en vielä ole päättänyt, että mitkä penkit ja millä verhoilulla vaniin laitan kiinni sitten kun sen niin pitkälle saan valmiiksi. Koetan kuitenkin illalla muistaa ottaa niistä kuvat.

 

Ja nuo ovipahvit ovat kyllä helppo tehdä itsekin :)

Link to comment
Share on other sites

Kiitti, täytyy käydä forumille laittamassa ilmoitus jos ei muuten löydy.

 

Käyhän vaan ottamassa kuvia penkeistä. Kunhan väri ja tikkaus on oikea niin katsotaan kunnon mukaan miten edetään...

 

Ja nuo pahvit todennäköisesti saan kuntoon, tosin kovalla entisöimisellä. Aika mutkilla ovat, lienevät jossain rapakossa uineet vuosien saatossa. Ja pointtihan on siis saada alkuperäiset pahvit, itse tehtyihin turvaudutaan kun seinä nousee pystyyn...

Link to comment
Share on other sites

Niitähän saa uutenakin, ei paljoo kannata ainakaan ulkomailta tilailla käytettyjä tulee äkkiä uuden hintoihin.

Tuossa valmistaja: http://www.newtoncomm.co.uk/

Ja esim. Minitronin kautta saa tilailtua.

Laatu on alkuperäistä vastaavaa.

Link to comment
Share on other sites

Newtonilta saa (heitä lainaten) "vain suosituimpia värejä" eli eivät tee kaikkia värejä mitä on ollut tarjolla, kun Mini tuli tehtaalta. Pääasiallisesti 70-luvun Mineihin saa mustaa ja laivastonsinistä sekä paria kangasversiota, joista kumpaakaan ei kyllä ollut Suomeen aikanaan tuoduissa Mineissä.

 

Myöskään kuvissa olevien penkkien tikkauksella ei saa penkkejä. Jos on valmis luopumaan aivan samanlaisesta tikkauksesta, saa punaisina useimmiten Clubeissa nähtyjen penkkien kaltaisia. Ja sekin on kirkas punainen.

 

Kannattanee tiedustella autoverhoomoiden palveluita, jos haluaa aivan samanlaisen.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vinkeistä,

 

Ensisijaisesti haetaan vanhaa ja alkuperäistä. Minulla on yksi penkinpäällinen, mutta erilaisella tikkauksella ja vähän kirkkaamman punaisella nahalla...Ilmeisesti se kuitenkin on ollut autossa joskus paikoillaan, mutta nyt kyllä haluan samaa sarjaa kaikki penkit...

 

Luulempa / toivon että tuolla englannin maalla löytyy joku ministi, jonka hyllystä löytyy tätäkin sarjaa päällisiä...

Link to comment
Share on other sites

On ollut vähän kiirusta ja nyt vasta sain katottua noi penkit. Väri on lähestulkoon sama, mutta tikkauksessa on eroa (ne keskiluiskat on samanpaksuisua kun sulla osa on eripaksuisia) ja nahka erittäin kulunut ellen jopa käyttäisi sanaa patinoitunut  ;D

 

Kuvaa en nyt tähän hätään saa tältä koneelta, mutta voin näyttää mobiliassa vaikka kuvaa kamerasta jos kiinnostaa =)

Link to comment
Share on other sites

Täytyy vielä vähän tutkia tuota asiaa...jos ei muualta löydy niin kai se sitten on uutena koko satsi ostettava...

 

Purtsi: Näin tänään Mobiliassa auton jossa oli saman väriset penkit, mutta juurikin tasatikkauksella, ei tuollai niinkuin kuvassa. Ja jos ne sinun penkit on sellaiset, niin kelpaa kyllä jos ei täydellistä löydy...Se mikä minulla nyt on, on ihan väärän punainen...

 

Lisätään muuten puutelistaan vielä yksi osa...MK3 kojelaudan tai siis hyllyn pehmuste....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Todennäköisesti peili ja kojelaudan pehmuste löytynyt...Kiitoksia

 

Nyt puolestaan olen hukannut muutaman osan. Autoa purkaessa (5 vuotta sitten) otin lukkopellissä olevan konepellin lukon vastakappaleen talteen, mutta nyt en löydä sitä mistään...pistetään puutelistalle..

 

Lisäksi kun syksyllä ostin etupyörän laakerisarjat, tuli sarjassa mukana vetoakseliin pujotettavat vesitiivisteet. Kun kasailin pyörän napoja, laitoin vesitiivisteet pieneen pussiin odottamaan aikaa jolloin vetoakselit laitetaan paikoilleen....nyt nämäkin on hukassa, lienevätköhän päätyneet vahingossa roskiin...Jos ostaa varatiivistesarjan, se pitää sisällään vaan stefat, ei vesitiivistettä. Kysymys: onko tämä käytännössä välttämätön laakerin kestävyyden kannalta? ja jos on niin ei kellään sattuisi löytymään hyllystä sellaisia???

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kaikki puuttuvat osat löytyneet, Kiitokset Pirkkalaan, Hyvinkäälle ja Lempäälään...

 

Näyttää siltä että alkuperäisillä penkkien tikkauksella ei penkkejä löydy, nyt sentään löytyi lähes oikean punainen penkki ja todennäköisesti vaihdan selkänojankin vastaavasti. Ja kylkipahvit takapenkillekin löytyi, tosin vanhemmat ja tämän vuoksi niitä pitää hieman muokata erilaisen B-pilarin vuoksi...eli pidetään etsintäkuulutus avoinna, tosin ei niin akuuttina enää...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...

Tuollainen rauta voisi maaseudun kätköistä löytyä ylimääräinen, kun vain ehdin etsiä ja suoraan ajosta laatikkokin alumiinitunnelilla taitaa löytyä, tosin on 3-synkkanen ja mitään takuuta ei olisi ;)

Link to comment
Share on other sites

Aiemmin kyseltyjen osien puolesta näyttää ihan hyvältä. Kiitos tarjoajille ja vihjeitten antajille...

 

Päivitystä kuitenkin akuuttiin hätään:

 

Soitelkaan nyt minulle jos ylimääräinen MK3 peräluukku pyörii teidän hyllyissä. Viikko aikaa saada uusi luukku, muuten auto lähtee pohjatöihin ilman luukkua.

 

Lisäksi tarttis nyt löytää vauhtipyörä jossa on hyväkuntoinen hammaskehä. Kolme vauhtipyörää löytyy omasta tallista muttei sellaista jonka kelpuuttaisin moottorin keulille..

 

Lisäksi auttakaas merkkien oikeissa sijainneissa. Voisiko joku mitata BL merkin alkuperäisen sijainnin kolmiopellissä. Tarttis porata reijät valmiiksi...

 

Lisäksi huomasin että minulla on muovista rattiputken suojusta liian vanhaa sekä liian uutta mallia. Eli löytyisikö oikeaa mallia, se jossa virtalukko on puolessa välissä rattiputkea...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Jarruputkia vetelen...onkos kenelläkään vihjeitä mistä sais uuden tiivisteen jarrupaineen tasaajan kannen alle...En ainakaan äkkiseltään löytynyt Minitronin sivuilta, ja Motonetissä ei ollut niin isoa kuparitiivistettä...

 

Mites muuten, onkos muuta ainetta mikä kestää jarrunestettä. Noissa Karting vehkeissä mulla on ollut fiber tiivisteitä mutta ne näyttää ajan myötä tihkuvan läpi...Lähinnä puhun nyt etukelkan banjopultin tiivisteistä...

 

PS. Kuva-albumi on taas auki.

Link to comment
Share on other sites

Moron! TOP-osassa Vihiojantiellä on tuumamitoilla olevia tiivisteitä.

Varmaan kuparitiivisteitäkin.

Kyllä kupari on paras siinä kohteessa, minun mielestäni.

Kai laitat silikonijarrunesteet ?! Kannattaa kyllä, vaikka kalliimpaa.

Link to comment
Share on other sites

Moro,

Ei ollut TOP osassa kuparitiivisteitä alkuunkaan, mutta sieltä olen saanut tuumakokoisia stefoja joita ei muualta saa, esim ohjausvaihteen käyttöakselin stefa joka näyttää olevan aika hankala löytää normikaupasta..

 

Mutta tiivisteet löytyi Polar Technickiltä saman tien varresta. Löytyi tuumakokoon kaikenlaisia tiivisteitä, otin kourallisen kun aina tulee eteen kuparitiivisteen tarvetta milloin minkäkin tulpan/korkin kanssa...

 

Noista jarrunesteistä, mikä aine se sopikaan alkuperäisen sinkityn metallisäiliön kanssa, ja mikä värjäsi sen rumaksi....

Link to comment
Share on other sites

En tiedä mitä aineita tarkoitat?, mutta itsellä on kaikissa Mineissäni ollut lähes 20 vuotta silikonijarrunesteet, kilpuria myöten, eikä koskaan mitään ongelmia! Ei vuotoja, ei kiinnijuuttumisia, ei syövytä maalipintaa, ei värjää sinkittyjä säiliöitä, jos sitä tarkoitat.

Polar Tecnickiä mun pitikin mainostaa. Töistä haetaan sieltä hydrauliosia ja Top-osasta O-renkaat ym

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

...no ja tietenkään se ei sopinut...

 

Tiesin että minulla on uudemman mallinen ohjauspylväs (jossa iso sivulle sojottava virtalukko) jonka olin entisöinyt uutuuden kiiltoon...ja joskus mallasinkin sitä muka pikaisesti paikalleen ja ja kuvittelin sen sopivan...

 

Nyt kun sitä aloin kiinni pulttaamaan niin eihän se sopinut. Eli jos laittaa sen normaaleilla kiinnikkeillä, niin virtalukko osoittaa vasemmalle, ja on nurinpäin...ja vielä vinosti ylöspäin.

 

Pelkkä lukon kääntäminen ei onnistu sillä silloin rattilukon hahlo olisi 180 astetta vinossa...

 

Eli kellä löytyis ohjauspylvästä joka sopisi MK3:seen...Eli ilmeisesti nyt tuossa on ainoastaan rattilukko pylväässä ja startti kojelaudassa...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...