Jump to content

Runkolaakerit


Arsk

Recommended Posts

Onko ihan normaalia että kun laittaa uudet std runkolaakerit ja kiristää keskimmäisen kiinnikeen pultit kiinni, niin kampiakseli jämähtää niin ettei ainakaan paljain käsin saa pyörimään?

Vai tarviiko turvautua vanhaan laakerin puolikkaaseen, sillä vielä liikkui, ei ny herkästi, mutta kummiskin sormin

t: arsk

 

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Normaaliahan tuo on, jos sen pukin laittaa väärinpäin. Tonnisessa liuskalukot tulee samalle puolelle ja 1300ssa vastakkaisille.

Tarkennusta peliin. Kiristä pukki ilman laakereita paikoilleen. Jakopinnassa ei saa tuntua yhtään pykälää. Jos tuntuu, niin pukki ja lohko ei ole pari.

 

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Ota välilaakereiden päistä vähän pois. Ite kerran ihmettelin samaa ja se korjautui tuolla. En muuta syytä jumitukseen keksiny.

Link to comment
Share on other sites

Eli, ota toiset välilevyt pois, ja laita pukki kiinni uusilla laakereilla. Jos pystyy pyörittämään, ota vähän pois välilevyjen päistä ja kasaa uudestaan niiden kaa. Ne ilmeisesti vähän vääntyy, jos on liian pitkät.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä, että selvisi. Kerran ollu tosiaan tuo välilaakeri syynä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...