Kävin tänään parin tunnin koeajolle, mukavahan se oli.
Plussaa tosiaan tuo lähes täysin polttiksen mukainen ulkonäkö, ihan ok suorituskyky ja yleinen tuttuus kun on Minit ja BMW:t entuudestaan tuttuja. Miinusta oletuksena kovin ärhäkkä rekuperaatio (jota saa kyllä rukattua pienemmäksi joskaan ei kai pysyvästi), rengasäänet jotka tosin saattoivat tuntua todellista kovemmilta moottoriäänien puuttuessa ja pienihän se on.
Täydellä akulla rangea näytti hiukan vajaat 200 km kesäisessä 21 C kelissä, palautettaessa jäljellä ~160 km, mutta en tullut sen tarkemmin seuranneeksi kilometrejä ja kulutusta. Green+ -tila nosti rangea jonkun 25...30 km, mutta silloin ei ole edes ilmastointi päällä. Saattaisi jäädä käyttämättä.
Hinnat alkaen -mallikin on riittävästi varusteltu, mm lämpöpumppu, comfort access, pikku navi, langaton CarPlay-tuki jne. Seuraavan varustetason (=Experience) 2600 euron lisähinnalla isomman navin, adaptiiviset ledit, Harman/Kardonin äänentoiston ja HUDin. Kolmostasoon taisi tulla vielä nahkat ja panoraamakatto. Yhtään lisävarustetta ei ole sellaisenaan valittavissa, vain nuo kolme varustetasoa.
Yksityisleasing on tosiaan 353 e/kk 30 tkm:n kilometreillä per 36 kk sopimuskausi. Ajomäärää voi säätää 5000 km pätkissä, lisäkustannus abt 16 e/kk: 40 tkm olisi 384 e/kk. Experience vastaavasti 432 e/kk (30 tkm) ja 465 e/kk (40 tkm).
Nyt jos tilaisi, voisi vielä elokuun tuotantoon ehtiä. Hmmm...