Jump to content

2-piiri jarrut


Samuli Koivusalo

Recommended Posts

Joo, mutta levyt pitää olla edessä. Se on se tärkein. Ja riippuu nykyisinkin ehkä katsastajasta.

Link to comment
Share on other sites

Lienee käytännöt/säännöt muuttuneet

80/90 luvuilla ei Miniä saanut muutoskatsastettua 1275 koneelle ilman levyjarruja/tehostinta

Eikä siinä eroteltu mitenkään oliko 1 tai 2 piirijarrut

Tiedän että rumpujarruillakin on leimattu Minejä jossain "maalaiskylässä" 1275 koneelle, mutta virallisen paperin jos halusi maahantuojalta tms. edustajalta, niin lupaan ne vaadittiin

Link to comment
Share on other sites

Niissä olikin jo isommat levyjarrut/pyörät 70 luvun puolesta välistä alkaen

Maahantuoja ei niitä koskaan Suomeen tuonutkaan

Minä elän aikakautta milloin on kyse Suomeen virallisesti maahantuojan kautta tuoduista 😉

Cooper Ässän levyjarruilla ei ainakaan "virallisesti" pitäisi saada ilman tehostajaa katsastettua, mutta tuskinpa tämän päivän katsastajat edes tietävät että Minissä ollut eri kokoisia levyjarruja 😉

Link to comment
Share on other sites

70 luvun puoleen väliin asti GT:ssäkin oli 7,5" levyt , 1 piirijarrut ja tehostin, eli kaikissa mitä Suomeen maahantuojan kautta tuli

Melkoinen "märkäkorva" oli katsuri 😉

70 luvulla 1 piirijarrut oli kovin yleiset monessa merkissä

Link to comment
Share on other sites

Mini 1275 GT vm. -74 asti, 7,5" levyt edessä, sekä alipainetehostin ja 1-piiri jarrut. Mini 1275 GT vm. -75 , 8,4" levyt edessä, ei alipainetehostinta ja 1-piiri jarrut (takana 12,7mm jarrusylinterit ilman paineen rajoitinta). Omistan jälkimmäisen yksilön. Tuotu maahan virallisen maahantuojan toimesta uutena, syksyllä 1975. Tyyppikatsastusyksilö (kopio todistuksesta löytyy). Tulikohan tämä nyt tarpeeksi selkeästi ilmaistua? 

Link to comment
Share on other sites

Tämä oli uusi tieto Clubista

Mini Van henkilöllä on harvinaisuus

Ei liene kyllä montaa ainakaan tuotu..? En muista koskaan nähneeni suomalaista mainostakaan mallista...?

Se ei tietenkään tarkoita etteikö voisi olla...

Link to comment
Share on other sites

Maailma on ihmeellinen. Erityisesti ehkä automaailma. Tämä Mini 1275 GT saattaa olla viimeinen suomeen tuotu yksilö. On tästä muistaakseni puhuttu Timo, jo aiemmin keskenämme. Olet tämän nähnyt vuosien mittaan monet kerrat...

Ps. Nuo jarrujen tekniset tiedot löytyvät kyllä myös esim. valmistajan suomenkielisestä korjausohjekirjasta (AKD 4385)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...