Jump to content

R53 Cooper S pohdintoja


Jeje93

Recommended Posts

Elikkäs tuli emännälle laitettua vm. 06 Checkmate Cooper S ja oikeinkin tyytyväisiä ollaan oltu autoon. Hauska ja tehokas peli :D

Tässä nyt on pari kyssäriä herännyt autosta:

1) Jäähdytysnesteen lämpömittari näyttää kylmänäkin(ilman Defaa) about 20-30°c astetta? Mistähän tämmönen johtuu. Lämpötila-anturi? Ei pala vika valoja tms.. 

2) Sitten toinen kysymys liittyy avaimiin. Tämän auton mukana tuli vain yksi avain, ilman kaukosäädintä. Mistä kannattas kysellä toista avainta kaukosäätimellä? Onnistuuko kotikonstein koodailla ajonestoa jos ns. Uuden avaimen tilaa jostakin? Miten kaukosäätimen sopeutus? 

3) Onko Checkmate editionissa sporttisempi, eli matalampi alusta? Tähän on laitettu H&R Madallusjouset jja ei oikein oo mieleiset näin talviaikaan, raapii koko ajan kiinni 😄 Tilasin Lesföforssin uudet jouset mutta mistään ei oikein tietoa löytynyt että passaako ne varmasti. Pitää ensi viikolla yrittää joutaa vaihtamaan ne.

Tässäpä nyt alkuun tämmösiä mietiskelyjä.

Link to comment
Share on other sites

Riippuen vuosimallista niin onnistuu hyvällä avainpajalla molemmat operaatiot avaimeen.

Vähintäänkin avaimenkoodaus pitää tehdä ja taisi olla r53 jossa kaukkarin saa itse koodailtua sillä virtalukkokikalla. Avaimien lisäys sillä ei onnistu.

Lämmöstä en osaa sanoa kuin että näyttää abaut ulkolämpötilaa mulla pakkasella ennen käynnistystä. Siitä sitten lämpiää tietysti koneen mukana. Jos taas kyseessä ulkolämpötila niin sen anturi joko rikki tai voi olla johto irtikin. Muistaakseni puskurin keskellä anturi mutta en ihan varma ole.

 

Alustasta ei hajua, mulla tehtaan alusta ja korkea kuin perkele silti 😛 ja madaltaa vähän täytyy omaa. Raapii kyllä nytkin vähän joka paikkaan vaikka on korkea, puskurin pirut tulee niin alas.

Jouset noissa kyllä pitäisi olla muuten samat kaikissa eri versioissa mutta pituus ja jäykkyys eroja. Eli jouset mieltymyksen mukaan sinne.

 

Link to comment
Share on other sites

21 minuuttia sitten, next kirjoitti:

Riippuen vuosimallista niin onnistuu hyvällä avainpajalla molemmat operaatiot avaimeen.

Vähintäänkin avaimenkoodaus pitää tehdä ja taisi olla r53 jossa kaukkarin saa itse koodailtua sillä virtalukkokikalla. Avaimien lisäys sillä ei onnistu.

Lämmöstä en osaa sanoa kuin että näyttää abaut ulkolämpötilaa mulla pakkasella ennen käynnistystä. Siitä sitten lämpiää tietysti koneen mukana. Jos taas kyseessä ulkolämpötila niin sen anturi joko rikki tai voi olla johto irtikin. Muistaakseni puskurin keskellä anturi mutta en ihan varma ole.

 

Alustasta ei hajua, mulla tehtaan alusta ja korkea kuin perkele silti 😛 ja madaltaa vähän täytyy omaa. Raapii kyllä nytkin vähän joka paikkaan vaikka on korkea, puskurin pirut tulee niin alas.

Jouset noissa kyllä pitäisi olla muuten samat kaikissa eri versioissa mutta pituus ja jäykkyys eroja. Eli jouset mieltymyksen mukaan sinne.

 

Jjees kiitoksia vastauksista 👌 Jjoo pitää tuota avain asiaa selvitellä joltakin pajalta. Ois ihan kiva olla toinenkin avain.

 

Tuosta lämpöasiaa en oo sen enempää itekkään tutkaillu. Muuta kun sen että olipa pakkasta vaikka -20°c niin näyttää about sen +20-30°c lämpöjä. Pitää katella jos Delphillä näkis jotaki livedataa noista.. 

Jjjoo pakko vaihtaa nuo jouset kun ei oikein emäntää miellytä. Ja muutenkin vähä jos ajomukavuutta sais 😄

Pääosin kaikki etujouset mitä löysin on 218-222mm pitkiä. Yhet tais olla yli 300mm pitkät. Ja takaset about 253-255mm.

 

 

 

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Jeje93
Mittoja lisäilty
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...