Jump to content

Käyntihäiriö


Ukko

Recommended Posts

Ajelin minillä normaalisti toissapäivänä ja parkkeerasin kauppareissun ajaksi. Kun palasin ei tahtonut lähteä käyntiin millään. Lopulta lähti käyntiin ja kävikin normaalisti. Matkan aikana kuitenki useita kertoja veti pelin poikki ja joutui pysähtymään tien sivuun. Eli suostui käymään vain erittäin huonoa ja epätasaista tyhjäkäyntiä eikä ollenkaan ottanut kierroksia. Hetken päästä saattoi kuintenkin taas käydä normaalisti ja vastasi kaasuun jne. Oireet pahenivat vain. Nytkin pihassa lähtee huonosti käyntiin ja välillä saattaa toimia hetken normaalisti. Välillä myös paukkuu putkessa. 
 

Olen toissa viikolla ennen kuin rupesi oikuttelemaan vaihtanut kaikki sytytksen osat virranjakajaa myöten ja kaasarin korjaussarjan kera. Kone siis 1275 ja kaasari hif44. Otin kaasarin irti eilen ja putsailin vaikka ei ollut mitään putsattavaa. Kohoa säädin kun oli turhan matalalla mutta ei muutosta. Bensapumppu tikittää normaalisti ja letkusta tulee myös tavaraa ulos joten en usko että bensan saannissa olisi ongelmaa. 
 

Outoa kun käy aina välillä normaalisti ja sitten taas ei mitään. Onko ideoita? Olisi kiva päästä ajelemaan. 

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, tailke kirjoitti:

Sytkävehkeiden tarkistus ehkä paikallaan. En usko kansipahvi vikaan. 

En uskonu minäkään ennen kun kohdalle sattu, samanlaista oiretta ja ihmettelin ..mutta voi olla toki muutakin. Eikös sähköt ollu vaihdettu?

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Vaihda tulpat toistamiseen. Selkeesti yksi tai kaksi paskana/toimii vajavaisesti. Tai sitten käy tosi rikkaalla ja kastele jonkun tulpan.Tarkista että ryyppy menee kunnolla pois päältä. Myös jos jakaja ei ole kunnolla kiristetty ja pohjassa, jolloin ennakko ei pysy paikoillaan niin tekee tuollaista.

Ja kaaasarissa on tietty öljyt vaimentimessa.

 

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Hmm toivottavasti ei ole kansipahvissa vika, koska sen takia alunperin innostuin kaasarin päivittämään kun kansi piti ottaa pois vuodon takia. Läpätin kannen ja uuet venttiilienvarsienkumit vaihoin samalla.    Pitää kattoa puristukset jos antais jotai indikaattoria mahollisesta vuodosta. 

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, Kimi kirjoitti:

Moi,

 

Vaihda tulpat toistamiseen. Selkeesti yksi tai kaksi paskana/toimii vajavaisesti. Tai sitten käy tosi rikkaalla ja kastele jonkun tulpan.Tarkista että ryyppy menee kunnolla pois päältä. Myös jos jakaja ei ole kunnolla kiristetty ja pohjassa, jolloin ennakko ei pysy paikoillaan niin tekee tuollaista.

Ja kaaasarissa on tietty öljyt vaimentimessa.

 

/kimi

Katson tuota sytkä juttua jos jostain syystä ei olisi pohjassa. Vaihan tulpat varmuuden vuoksi vaikka ne ovatkin vaihdettu viime jouluna. 

Link to comment
Share on other sites

Kansipahvi jo kolmas kun vaihdon jälkeen ei tahtonut ensimäinen pitää tiiviinä. Jos vika olisi kannentiivisteessä onko teillä jotain vinkkiä miten ei  vuotaisi jatkossa? Olen aina partaterällä tarkkaan puhdistanut pinnat puhtaiksi ja karhunkielellä viimeistellyt... 

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, Kimi kirjoitti:

Moi,

Jos sylinteritaso tai kannen taso on kiero, niin ei siinä kannentiivisteen vaihto auta. Pitää plaanata. 

Mittaa ensin ohivuoto.

Näin taidan joutua tekemään näillä näkymin... 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...