Jump to content

Neula


kemini

Recommended Posts

Olen yrittänyt etsiä HIF44 kaasuttimeen AKN-neulaa, mutta ei ole minun hakuyritykset tuottaneet tulosta. Ainakaan Burlen ja nuo vakiokaupat (Minisport, -spares ja -mania) ei näyttäneet listoillaan moista.

Onkoha joku paikka josta vois vielä yrittää?

Link to comment
Share on other sites

Metron 1293 A+/ HIF44/ K&N korvaus filtteri/ Torquemaster-imus./ stage3/37*29ventt./ Kent MD266/ 1,5:1 nost./ A+-laatikko/ 165/60R12/ 2.95:1 välitys/ LCBmed+RC40 2-vaim./ 123ignition-jakaja.

Tuossa kait enimmät.

Link to comment
Share on other sites

Haynesin SU kirjan mukaan AKN ja A9 ovat ainoat 0.100 neulat. MG Metron neula  on samaisen kirjan mukaan NZX8011 eli BDL. Paketti vaatis pikkaisen "rajumman" nokan niin olisi varmaan toimivampi. Menee hyvä tavara mielestäni hukkaan. Omissa peleissä on yleensä ollut kotikutoinen neula.

Link to comment
Share on other sites

Metron neulalla ajelin aiemmin, mutta en saanut sitä pelittämään tuon kannen vaihtamisen jälkeen. Viime kesänä ajelin BDG-neulalla, jota hieroskelin sopivammaksi. Loppukesästä alkoi jakaja heittelemään ajoitusta +-4 astetta ja jäi enemmät neulan hieromiset tekemättä. Nyt on tulossa uusi jakaja, jos taas pääsis kokeilemaan.

Tuo nokka on tuollainen, "kun sain niin halvalla", mutta ei kait tuo kansikaan ihan optimi ole noihin mun pitkän matkan ajeluihini. Sekin on kylläkin toisen hylkäämä😁.

Link to comment
Share on other sites

BDG neulasta vähän rikkaampi on turbo-Metron BDD. Mutta helpompaa (ja halvempaa) kyllä on jos on  suunnilleen hyvä neula ja hieroo siitä mieluisan. HIFfiin on kolmea eri jousta kammioon, niiden kanssa voi myös tehdä hienosäätöä. Ja kammion öljyn, jne jne.

Link to comment
Share on other sites

Mintylambin sivuilla olen noita neuloja vertaillutkin ja kammion jousi on nykyään keltainen versio. Odotuttaa nuo nopeusmittarin välitykset ja virranjakaja, ettei pääse asioissa eteenpäin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kuinka monta astetta alipainesäädin yleensä vaikuttaa sytytysajoitukseen enimmillään? En löytänyt omista opuksistani muuta kuin alkamis- ja päättymispaineen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jatketaan neuloista, HS4 kyseessä tällä kertaa. Sain auton ajoon koneremontin jälkeen ja putkeen on asennettu laajakaistalambda + seosmittari. Huomasin, että kevyessä kiihdytyksessä vetää helposti laihemmalle kuin tasakaasulla kruisatessa ja moottorijarrulla vastaavasti menee hyvinkin rikkaalle. Taitaa osittain olla kaasuttimen rakenteesta johtuva juttu, jota ei voi neulaa muuttamalla korjata? Onko mitään vinkkiä mistä voisi arvioida millä korkeudella mäntä on missäkin ajotilanteessa että osaisi sanoa mitä kohtaa neulasta pitäisi muuttaa? Mietin että jos uhraisi yhden neulan johon viilaisi pari lovea niin mittarissa pitäisi näkyä aina kun mennään niiden kohdalla. Onko muuta kuin Gopro-kamera ilmanputsariin? Männän asentoanturia en ala rakentamaan 😄

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...