Jump to content

Hs4 säätö.


Samuli Koivusalo

Recommended Posts

Aikoinaan kun tämän Minini moottorin rakensin, oli siinä 40mm vaaka dellorto. 

Silloin moottori säädettiin seosmittarin kanssa ja toimikin mainiosti. 

Kyllästyttyäni imuääniin, vaihdoin tilalle alumiini imusarjan ja Hs4 kaasarin. 

Tällä kokoonpanolla ei juurikaan ajettu ja auto oli neljä-viisi vuotta säilössä. 

Nyt kun Mini on jälleen päässyt harrastuksen kohteeksi, niin ehkä tuota Hs4 kaasariakin pitäisi säätää. 

Autossa on peltipakosarja, omavalmiste rst putkisto, lievästi hiottu nokka, vähän laskettu ja avarrettu kansi, jäykemmillä venttiilinjousilla. 

Auto toimii hyvin, mutta käy rikkaalla, ainakin tulppien ja pakokaasun perusteella. Ja hajun. 

Siltikään ryypyttämälläkään auto ei kuitenkaan tukehdu vaan vetää jopa paremmin ryyppy päällä. 

Onko tuolle kaasarille olemassa mitään perussäätöä, ja mistä esim seosta säädetään? 

Totaalisen vieraita on nuo tuontyyppiset kaasari ja olisi mukava tutustua, kunhan saisi vähän neuvoja aiheeseen. Kaikki tieto on tervetullutta. 

 

Link to comment
Share on other sites

Eiköhän Tailke kohta laita ohjeet tai,kysy häneltä suoraan.😊.Itekin tuon homman osaan,on vaan niin pirun vaikeeta käydä selittämään.On joskus tapaus kohtainen.

Link to comment
Share on other sites

Juurikin näin,on aina tapaus kohtainen.Ja tuo saattaa olla kuvausten perusteella,että on väärän kokoinen neula.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...