Jump to content

Uusi harrastaja / mistä osia


Takamisakari

Recommended Posts

Morjenstapäivää,

muutaman vuoden järkiautoilun jälkeen tuli hankittua R53 MCS. Aika monta R56:sta ja R53sta tuli käytyä läpi ennenkuin se oikea löytyi. No, pientä laittoahan sitä tuli heti alkuun, koeajolla (lähes) kaikki pelasi hienosti mutta pikku mutkatierallin jälkeen alkoi pikku napsunta oikeasta etukulmasta. Foorumia selailtuani ja konetta hytkyteltyäni uskon paikantaneeni napsunnan ”upper motor mountiin” (kuva) missä on selkeä välys. Kysymys kuuluukin mistä olette hankkineet osia pk-seudulla ja onko Kehä III sisäpuolella luotettavaa Minipajaa mistä löytäisi luottokorjaajan? Oma sijainti on aika lähellä Konalan Autokeskusta, mistä ei kylläkään ole aikaisempia kokemuksia..

398D5129-67C4-48B9-AFA5-843F2DE521C3.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Itse olen ostanut paljon osia aeromotors.fi sivulta. Todella hyvät hinnat ja usein toimitus 1-2 päivässä etelä Helsingistä. Korjaamoista en osaa sanoa, itse yritän tehdä kaiken itse TI hallissa, muuten korjauksiin vuoden aikana olisi varmasti mennyt puolet sitä mitä maksoin omasta Ministä...

Link to comment
Share on other sites

Ei se kovin vaikea homma ole, kaverin kanssa ollaan niitä vaihdettu 2kpl ja ekan kerran jälkeen meni hyvin nopeasti. Suosittelen samalla sen kiinnityspultin vaihtoa, sen saa ainoastaan bemarilta tai Schmiedmannilta. Osanumero muistaakseni 22116766753

Tässä vielä hyvät ohjeet.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Varasin huoltoon ajan vaihdolle, ei ehdi/jaksa alkaa itse taistelemaan. Hieman mietítyttää edelleen tuo napsunta, esiintyy siis hiljaisessa vauhdissa joko moottorijarrulla tai heti kun siirtää jalkaa kaasulle. Esiintyy myös erityisesti oikealle käännettäessä. Ei liity esim jousitukseen tai ei ainakaan napsu kuopissa. No, ehkä se sillä selviää kun vaihdattaa tuon ja katsoo miten käy..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Vaihdatin kiinnikkeen Shmiedmannilla ja eipä auttanut. Huollon mukaan pientä välystä raidetangon päässä mutta ei selitä napsuntaa. No, käytin myös leimalla ja katsurin kanssa nitkuteltiin alustaa oikein huolella. Ainoa paikka mitä keksittiin on alatukivarren takimmainen pusla joka liikkuu sekä kiihdytyksessä- että jarrutuksessa eli ne pitää varmaan vaihdattaa seuraavaksi. Laittaako jotain powerflexiä vai ihan vakiokamaa?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...