Jump to content

MOBILIA 2010


koirankoppi

Recommended Posts

Mobilia lähestyy, 15.5 lauantai! ja uusia, upeita projekteja näyttää valmistuvan juuri sopivasti.

Tapahtumahan alkaa perinteisesti n. 11.00 ja muutenkin on tarkoitus toimia aika perinteisellä tavalla.

Leppoisaa jutustelua ja minien esittelyä! Omien ja toisten Minien kehumista!

Rompetori/varaosamyyntiä saa ja on toivottavaakin harrastaa.

Koska Suomen Minivaraosatoimittajat ovat kaikki tietoisia tästä tapahtumasta ja lukevat tätä palstaakin, niin toivotan kaikki tervetulleeksi paikalle!!

Kaikkea muutakin Mineihin liittyvää palvelua ym. saa esitellä /mainostaa!!

Hienoin/erikoisin Mini äänestellään ym. Mobilia järjestää pikku palkinnot.

Polkuautoratakin on auki.

Kahvitellaan kerhon piikkiin ja hyvää sapuskaakin tarjolla kohtuuhintaan.

Mobiliassa on nyt paljon uutta nähtävää. Uuden näyttelyn lisäksi avataan uusi osasto, jossa on autourheiluun liittyvää historiaa ym. (huom. Mobilian kotisivut).

Yhteisajelua on toivottu, mutta jokainen varmasti ymmärtää, että tapahtuma on melko lyhyt ja jotta sitä leppoisaa yhdessäoloa keritään viettää, niin ajelun järjestäminen on aikas hankalaa.

Kokemuksesta tiedän, että väkeä tippuu paikalle 12 asti ja ensimmäiset alkaa suunnitella kotiin lähtöä 14 jälkeen.

Onhan se mahdollista, että johonkin paikalla sovittuun aikaan poistutaan letkassa paikalta esim kangasalan keskustan läpi vaikka sinne Pyynikille. Itse minun on jäätävä paikalle tekemään "loppusiivous"

Välillä suoritettu ajelu rikkoo kyllä koko tapahtuman idean ja pitkämatkalaiset ja moni muukin voisi häipyä siinä samalla.

KAIKKI MINIT/MINISTIT ERITTÄIN TERVETULLEITA!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Seuraava yritys on ilmoittanut tulevansa tapahtumaan esittelemään tuotteitaan/palveluksiaan!

 

www.wausport.fi

 

Ihan aiheeseen liittyvää monilta osin!

Link to comment
Share on other sites

Omalta osalta Mobilia taitaa jäädä väliin. En luota tekniikkaani niin paljoa vaikka viime kesänä tuli reilun 5000km pörrättyä ongelmitta. Sen verran on kalliit popit kyydissä ettei uskalla jättää parkkiin jos sattuu laukeamaan(auto) ja kun ei ole kunnon vakuutusta saatu voimaan.

Sen sijaan ensimmäinen auto näyttely(Kauhajoki Car Show olisi varattuna 8.5( ei kylläkään omasta toimesta, mutta en kieltäytynytkään).

Nyt kyllä vasta hokasin että eihän ne olekkaan samana vloppuna ;D

Alkaa kylläkin kuuba olemaan sen verran finaalissa että vapaata vloppua odotetaan. No jos ei nyt siellä nähdä niin muissa mini tapahtumissa ;)

Link to comment
Share on other sites

Tarkennetaan hiukan eli oon rakentanu minin ihan ajoon enkä aio pelätä ajella sen kanssa sen enempää kuin muidenkaan autojeni kanssa,no ehkä vähäsen :D Olen kyllä vannonut etten railerille sitä aja, koska olen kovasti sitä vastaan että rakennetaan auto ja kiikutellaan railerilla näyttelyistä toiseen. Käytön jälkiä tulee ja se kuuluu asiaan. Tuollainen "laaja osakasko" ei korvaa montaa tuhatta hifien suhteen joten se tässä jännittää jos sattuu jotain käymään, on meinaan kokemuksia :-[ jatkan tuolla projekti puolella tarinaa auton etenemisestä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tämän hetken säätiedotus Kangasalle lauantaiksi 15.5 !  +25 Aurink./puolipilv.!

Sopisi kyllä!!

Ennusteiden muuttuvuus kuitenkin viime viikkoina melkoinen. Toivotaan että nyt osuisi kohdalleen??!

Link to comment
Share on other sites

Tarkennetaan hiukan eli oon rakentanu minin ihan ajoon enkä aio pelätä ajella sen kanssa sen enempää kuin muidenkaan autojeni kanssa,no ehkä vähäsen :D Olen kyllä vannonut etten railerille sitä aja, koska olen kovasti sitä vastaan että rakennetaan auto ja kiikutellaan railerilla näyttelyistä toiseen. Käytön jälkiä tulee ja se kuuluu asiaan. Tuollainen "laaja osakasko" ei korvaa montaa tuhatta hifien suhteen joten se tässä jännittää jos sattuu jotain käymään, on meinaan kokemuksia :-[ jatkan tuolla projekti puolella tarinaa auton etenemisestä.

Ei aina käytetä traileria siksi, että miniä suojelee kolhuilta. Jossain tapauksissa vaan on mukavampi ajaa pitkä matka jollain toisella autolla vaikka mini on hieno auto ajaa. Minun mielestä tuokaa autonne vaikka helikopterilla se ei lienee arvosteltava suoritus ole missään tapahtumassa tai jos on sinne ei kannata mennä...

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se niin paljon mukavempi on ajaa "kunnon" autolla pidemmät matkat harrastepeli trailerilla, en ainakaan itse katso sitä mitenkään hävettäväksi tavaksi. Hulluuspäissään sitä tulee kyllä aina välillä tehtyä kaikenlaista, kuten esimerkiksi ajaa 1600km Suomeen 13vuotta sitten viimeeksi katsastettu armeijan maastoauto :D

 

Lisäksi tietenkin varsinkin kunnolla viritettyjen katuminien tapauksessa tuo trailerilla paikalle tuominen on omasta mielestä vain fiksua. Turha sitä tekniikkaa on 1000km matka-ajolla kiusata jos huoltoväli on muutenkin maksimissaan yhden kesän nurkka-ajelut. Lisäksi kun fakta kuitenkin on että ei kukaan voi kehua matka-ajon olevan mitenkään nykymittapuun mukaan mukavaa Minillä, edes vakiolla. Nurkka-ajo sen sijaan on erittäin nautinnollista, minullakin ei toinen "käyttöauto" liikkunut koko viimekesänä, kun ajelin harrastepeleillä vain päivittäin.

Link to comment
Share on other sites

Paikalle voi raahata keskeneräiset projektit tai raadot ladon takaa tai näyttelyautot ilman ajokilometrejä ja ihan millä konstilla tahansa.

Link to comment
Share on other sites

Täytyy vielä kommentoida omaa mielipidettä asiasta. Auto joka on tieliikennekelpoinen(eli siis oikeasti rakennettu niinkuin laki sanoo) on auto jolla sitten ajetaan eikä viedä näyttelystä toiseen railerilla ettei vaan tule kiveniskeämiä tai muuta vastaavaa. Suomessa on ihan persiistä laki mutta on sitä noudatettava siinä gategoriassa jos autoa näytellään tieliikenneautona. Tästähän tulee kipinä rakentaa sitten oikeesti hieno jolla ei voi laillisesti ajaa, vähän niinkuin noiden oman auton hifien kanssa kävi,ei mukamas kuulu musiikki ajon aikana ;D

Jos vain on mahdollista niin kaikki projektit jotka eivät ole valmiita tieliikenteeseen niin tottakai trailerilla näytille! Se vasta olisikin kiinnostavaa.

Ja ymmärrän mikaJ:n kommenttia mutta toisaalta oma vika jos tällästä koirankoppia rakentaa ajoon :P No ei tuo omakaan taida 100% olla laillinen vaikka katsastuksen läpäiseekin.

Ja jotenkin otsikon aihe karkasi kädestä ::)

Link to comment
Share on other sites

Miten niin MINILLÄ ei ole mukava ajaa pitkää matkaa?Itse lähden aina kesällä mieluummin vanhemmalla.Minulla on vain aina muut syyt estäneet mobiliaan tulon,yleensä työvuorot.Toisekseen yli 300km muutaman tunnin takia ei aina iske edes "mukavalla" ::)autolla,pitäs tehdä yökeikka.Omassa on sen verran hiljainen kabinetti nykyisin,että pystyy juttelemaan 100 vauhdissa huutamatta.Toista oli vaparin aikaan,fööni putkessa vaimentaa kummasti ja hiljainen takapönttö.Mutta Somerolle tullaan! :)

Link to comment
Share on other sites

Brittiosien edustaja tiedusteli eilen, että saako tulla paikalle, ja tottahan toki se meille sopii!! Eli ainakin hän on luvannut tulla osineen.

Hänelle voi varmasti tänään soitella jos jotain äkkinäistä huomiseksi tarvitsee!

Tilaisuushan on avoin kaikelle aiheeseen littyvälle markkinoinnille!!

Link to comment
Share on other sites

Minillä on MAINIO ajaa pitkää pätkää! Itse ajelen joka vuosi Helsinki - Szekszárd (etelä Unkari) jossa kertyy 2.100 km per suunta ja toisinaan jopa kahdesti vuodessa edestakaisin 1974 Minillä. Rautainen auto ja rautainen kuski ;o) Pitää vain valita ajolinjat motareita suosien, joita tuollakin matkalla nykyään on jo pääsääntöisesti, muutamaa pientä poikkeusta lukuunottamatta. Vauhtina 100 - 120 ja 35 l tankilla 350-400 km tankkausvälein homma hoituu hienosti myös lapsen kanssa vaimosta puhumattakaan.

 

Kyllä se on ihanaa.......

 

;) jep.

 

ps. jos jollakin on MK3:n sisätilan valaisimen kupu ylimmääräisenä niin ota mukaan Mobiliaan!!! zea-474/Antza

Link to comment
Share on other sites

Oli onnistunut reissu tosiaankin. Keli oli mitä parhain ja Minikin toimi ilman isompia vikoja joten ei voi olla kuin tyytyväinen :) Korvissa tosin humisee vieläkin ja kuulo tuskin palautuu ihan heti entiselleen...

 

Isot kiitokset järjestäjille jälleen kerran  8)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...