Jump to content

Mini R53 menee huoltoon ja kone irti


pulla

Recommended Posts

Ei kai tuon takia tarvitse moottoria poistaa? Riittänee että sitä laskee  vähän ja irrottaa laatikon?

No anyway, itse vaihtaisin samalla varmuuden vuoksi ne alatukivarsien takahelat. Ovat keljumaiset vaihtaa muuten ja tuossa  remontissa ne on kivasti esillä. Eikä osat maksa kuin muutaman kympin. 

Link to comment
Share on other sites

33 minuuttia sitten, karvalakki kirjoitti:

Ei kai tuon takia tarvitse moottoria poistaa? Riittänee että sitä laskee  vähän ja irrottaa laatikon?

No anyway, itse vaihtaisin samalla varmuuden vuoksi ne alatukivarsien takahelat. Ovat keljumaiset vaihtaa muuten ja tuossa  remontissa ne on kivasti esillä. Eikä osat maksa kuin muutaman kympin. 

Siellä on jo powerflexin puslat 😉

Link to comment
Share on other sites

Jos ei nokka-akselin ja kampiakselin asentoanturin tiivisteitä ole vielä vaihdettu niin ainakin ne, ja joillain vissiin vuotanut suodatinjalan ja lohkon välinen tiivistekkin niin sen tilanne kannattanee ainakin tarkistaa.
 

Link to comment
Share on other sites

Omaani vaihdoin kytkinrempan yhteydessä alatukivarsien nivelet, kun oli kuitenkin yli 180tkm ajetut. Ei ollut montaa kymppiä niilläkään hintaa. Quaifen lukkoperä on kätevä asentaa samalla. 😉  Ja konetta ei tarttenut irroittaa...

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkeistä. Ei ole ahtimen öljyjä vaihdettu ainakaan ostopäivän jälkeen (2015). Huoltovihko autossa niin en osaa sanoa onko ikinä vaihdettu. Mittarissa taitaa olla n. 90 000.

Link to comment
Share on other sites

jos joku osa ei ole selvästi rikki parempi olla koskematta 🤥 mut jos kelkka  pudotetaan niin putsatkaa se tehostajan pumppu siitä pölystä, muutenhan siellä ei kai ole oikein mitään, jos kerta puslatkin on jo vaihdettu. kytkinsylinteri tulee kai tuon paketin mukana vai oliko tää 53n kytkin vaijerikäyttöinen? 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, johnny said:

jos joku osa ei ole selvästi rikki parempi olla koskematta 🤥 mut jos kelkka  pudotetaan niin putsatkaa se tehostajan pumppu siitä pölystä, muutenhan siellä ei kai ole oikein mitään, jos kerta puslatkin on jo vaihdettu. kytkinsylinteri tulee kai tuon paketin mukana vai oliko tää 53n kytkin vaijerikäyttöinen? 

Ei tuu kytkinsylinteriä kai minkään paketin mukana. Pitäskö se muka vaihtaa kytkinrempan yhteydessä vaikkei ole rikki? 😄

Link to comment
Share on other sites

no mut mä laitoin ton pinokkion tonne 😁 ja kyllähän niitä tulee paketeissa, mut ne on kai sit tosiaan pelkästään näitä jotka on painelaakerin kaa risteytettyjä. joo älä vaihda sitä, ei me muutkaan sitä vaihdettu. 😅

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...