Jump to content

Kierroksia hakusessa


mikke

Recommended Posts

Siinähän on sit kai nakutuksen tunnistinkin?Minkä näkönen Mini siulla on?Voitko laittaa kuvan?En ole varma oonko nähny livenä?

Link to comment
Share on other sites

Oonhan mie tuon nähny,sotkin tuohon cmro85:een,onko hänelläkin turbo Mini?Itse olen vierastanu noita nyky tekniikoita,vanhat systeemit pystyy korjaamaan tien päällä,jopa ulkomailla.

Link to comment
Share on other sites

Tuollainen lista

http://members.home.nl/mmarx/mini/distributor.htm

42628 on turbo metron jakaja. 12HD26 on Turbo. Noi 4262x on kaikki alipainesäätimeltään samanlaisia. 

Eli noista kaikista 4262x jakajista voi tehdä turbojakan, kunhan kiristää tai löystää jousia pikkusen. Se on sitten eri juttu mikä on paras omaan pataan.

Ja löytyi tämä autotallista. Kisakäyttöön rajoitin tuohon 15 asteeseen.  Nyt kun löysin tuon listan niin pitää vähän löystää jousia.

Eli hyödyin jotain tästäkin höpötyksestä.

Tuollainen maksaa 70 puntaa, vanha irti ja  eikä tarvii tuosta  kuin kytkeä piuhat puolan plus ja miinusnapaan.

/kimi

 

20180130_201052.jpg

Link to comment
Share on other sites

En tiedä noista arvoista, mutta luettelon mukaan  nää on jousia lukuunottamatta identtiset. Lucaksen luettelossa kaikissa sama alipainemodulin koodi. Ois kannattanut ottaa talteen. Ei löydy enää. Linkki oli turbominis foorumilla.

Onko toi keskimmäinen oikeesti 160 ?

42626 65DM4 CCW 3250 10 1500 4 500 0.5 1984-86 BMC Minis with engine number 12HD09, 12HD10, 12HD11, 12HD12, 12HD13, 12HD21, 12HD22, 1984-86 Austin 1.3 L and HLE
42627 65DM4 CCW 2800 12 1440 7 1180 5.5 300 0.5 1984 > BMC Minis with engine number 12HD17, 12HD24, 1986 onward 1.3 Vanden Plas, 1984 onward MG Metro
42628 65DM4 CCW 2800 8.5 1440 7 1180 5.5 450 0.5 1984 > BMC Minis with engine number 12HD26(AA) 1984 onward MG Metro turbo

Loppupäässä austin morris mini alipainehässäköitä. Enempi historic kamaa. 

https://www.britishvacuumunit.com/distributor---to-unit--.html

/kimi

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mikke,tuli yks juttu mieleen,onko sulla se jakajan sisällä oleva maapiuha ehjä tai tarpeeksi paksu?Miulla teki kerran semmosen tempun,että kierrokset loppu 4500 paikkella,kuin seinään.Syylliseksi paljastui kyseinen piuha,oli enää parilla karvalla kiinni.Oma kone kyllä kiertäs yli 6000:n,mutta tuntuu,että ei ole mitään hyötyä.

Link to comment
Share on other sites

Näyttää kuitenkin samanlaiselta,kuin miulla oleva turbon jakaja.Ei siinä vissiin ookkaan sitä maapiuhaa.Olikos niin,että siun kone ei ole Metron turbo,vaan vaparista tehty?

Link to comment
Share on other sites

Aika paha,koitan kattoo omasta,onko mitään ulkoisia merkkejä.Menee ens viikkoon.Omassa oli numero talllessa,paljastui sen perusteella vm:86 turboksi.

Link to comment
Share on other sites

Jos näet tulpanreiästä mitä mäntiin on stanssattu  niin voi olla ainoa konsti.

Mun jakajassa on stanssattuna AAU1081 42628J. Alipainesäätäjä on 54404023  15 160 12. Tuo on MK2 versio.

Ekoissa MG turboissa oli edellisen sukupolven kärjetön 41932, runko lienee 59DM4.

http://mini-tech-articles.yolasite.com/resources/metro turbo workbook.pdf

 

Link to comment
Share on other sites

Tosiaan,hankalahan tuo on tunnistaa,lohkot samanlaiset.Kansikin aivan samanlainen,ero venttiileissä.Kampi-akselissakaan ei muuta eroa,kuin turbon on nitrattu.Veivit on vissiin erilaiset.

Link to comment
Share on other sites

Turbon kannessa ei paljon numeroita ole,venat niin kuin minorv8 kirjoitti.Kuvat kertoo,kopan sisäpuolinen 2 ja 3: n välissä.20180208_190337.thumb.jpg.c443974a467c562aa472aa99ae5a98d3.jpg20180208_190350.thumb.jpg.792575bbee7cde7596ddc3b20727c101.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...