Jump to content

MCS kytkimen painelaakeri


MRo

Recommended Posts

 Siitä on kokemuksia, helppo homma,kun saat ensin purettua apurungon jotta saat vaihteiston irti koneesta.....Eli ihan pelkästään sitä muutaman kympin painelaakeria ei kannata alkaa vaihtamaan, niin paljon on työtä. Suosittelen samalla vaihtamaan koko kytkin paketin ja jos kilsoja on riittävästi,myös kaksoismassa vauhtipyörän niin alkamaan homma maksamaan!! Tietty myös kampuran taka-stefa ja vaihteiston pääakselin stefa kannattaa tarkastaa samassa yhteydessä... ohessa muutama kuva omasta kytkin-vauhtipyörä-stefa-lukkoperä yms remontista...

20150429_104920.jpg

20150429_104034.jpg

20150505_140231.jpg

20150505_214233.jpg

20150505_140220.jpg

Link to comment
Share on other sites

Minkä merkkisiä paketteja olette laittaneet ? Englannista löytyisi mm. Sachin kaksoismassa vauhtipyörä ja kytkinpaketti (ebay) mielestäni ihan kohtuuhintaan. Kyllä varmaan tulee kaikki kerralla uusittua, jos apurungon kerran irroittaa.... ja se kampuran stefakin jo hiukka tiuhkuu alle. Kilsoja n. 130 tkm.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä nuo kaikki "merkki-tuotteet" Sachit, Lukit, Valeot yms. varmasti toimivat,varsikin jos ajelet vakio vehkeellä. Täällä foorumilla on ollut jonkin verran juttua 1-massa vauhtipyörä-kytkin pakettien asennuksesta,varsinkin R50 koppaisiin, mutta R56 ässien seteistä ei juuri juttua/kokemuksia tunnu foorumilta löytyvän. Jos remppaan päädyt,suosittelen takapään stefaksi orggis-osaa,hieman arvokas,muistaakseni +40euroa, mutta mukana tulee muovinen alusta joka helpottaa asennusta(kuva 2 ed.viesti). Bentleyn-Mini raamattu helpottaa, jos meinaat itse tehdä rempan, itse päädyin lattialla tehtyyn versioon,jos teet nosturilla,tarvitset poikittais tukiraudan koneen kannatteluun,kun apurunko irroitetaan kopista. Tietty,voit myös tehdä rempan irroittamalla keulapalan jäähdyttimineen ja nostaa koneen vaihteistoineen irti autosta. Molemmat lähes yhtä "mukavia"..Voit laittaa mulle privaa,voin antaa muutaman vinkin,jos tarvii...

20170203_172403.jpg

20170203_172444.jpg

20170203_172524.jpg

20170204_124141.jpg

20170204_122729.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kyllä varmaan tulee päädyttyä teettämään homma. Melkoisesti kuitenkin työtä ja kyselykierroksen perusteella korjaamot ottavat karvan alle tonnin rempasta. Tekevät kuulemma apurungon irroittamalla.... Lueskelin ja 1-massaan siirtymisestä, mutta siitä on mielipiteitä niin vastaan, kun puolestakin. Olen kuitenkin päätymässä Valeon pakettiin kaksoismassoineen ja tosiaan alkuperäiseen stefaan.

Kiitos holkki tiedoista ja hyvistä kuvista !

Link to comment
Share on other sites

Ei mittään,ollos hyvä! Tietty, kun se valitsemasi paja purkaa apurungon pois, voisit pyytää samalla tsekkaamaan tukivarsien kumilaakerit, on "hieman "helpompi vaihtaa siinä lattialla....niin ,lisää rahan menoa..Tuo tarjous töistä ei kuulosta pahalta, nimittäin apurungon irroittaminen vaatii muistaakseni pakoputkiston irroittamisen ,jotta saa pohjapaneelit pois,jotta saa rungon takapultit irti..ja hammastanko/ohjausakseli täytyy irroittaa ohjaamon jalkatilasta, kannattaa merkkailla akselin paikka,jottei tarvi ohjauskulman anturia opettaa uusiksi/ratti suoraan ... Lootan öljy tulee luonnollisesti pihalle ,vaihtoon?..päivän päätteeksi nelipyörä suuntaus...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Oho! Tarviiko ottaa yläkautta? Joo,R56 tulee edestä ulos tuolla jälkimmäisellä tavalla irroittamatta apurunkoa eli syyläri-setti pois edestä. En tosi koskaan tutkinut tarkkaa,olisiko se jostain välistä tullut" kenkälusikalla " vänkäämällä...

Link to comment
Share on other sites

Nyt on kytkin vaihdettu. Osat tuli Neo Bros car partsilta Briteistä (eBay). Valeo asetelma ja Sachs kaksoismassa... toimitettuna 471€. Tilaus perjantaina ja osat kotiovella seuraavan vkon keskiviikkona. Kampuran stefa Autokeskukselta 41 €.  Vaihtotyö Bosch Car Servicellä 8 h, eli kustannus mielestä hyvinkin edullinen. Purettavaa todellakin melkoisesti, kuten Holkin kuvista voi todeta. Etupurkuria ei kuulemma tarvinnut irroittaa apurungon tiputusta varten. Apurungon etuosa menee juuri riittävästi kasaan, että mahtuu tippumaan.

Vanha levy oli ihan loppu...lähes niiteillä. Siihen nähden toimi vielä hyvin, paitsi painelaakeri parkui.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...