Jump to content

Rataminin kansiongelmat


danaterri

Recommended Posts

levyt on sitä varten kun kantta on laskettu niin keinuvivuissa ei riitä säätövara tai menee niin loppuun että kannattaa pistää levyt väliin että eivät katkea ne säätöruuvit. Minun käsittääkseni ne puristetusta "peltilevystä" valmistetut keinuvivut on paremmat kuin ne toiset ainakin itse olen vaihtanut aina jos on ollut muunlaiset niin ne noihin puristettuihin. Noitahan on vielä vahvistettu hitsaamallakin. Itse en ole ees niitä hitsannut mut hyvä huomata tuokin mahdollisuus. Prikkoja voi ottaa toisesta venttiili koneistosta jos katsot ne tarpeelliseksi ja on niin isot heitot ettei niitä muuten saa kohdilleen. En oo mikään viriveikko muutamia 1000 koneita oon vähän piristelly että kannattaa oottaa muittenkin kommentteja asiasta.

Link to comment
Share on other sites

Kuvista hieman katteltuna näyttäisi tosiaan että tuota vanhaa kantta on höylätty ihan perkeleesti, sen takia keinovipupukkien alla prikat (ja selittää vesikanaviakin). Uusi kansi näyttäisi olevan suht vakio korkeudeltaa (ainakin vielä), joten siinä ei välttämättä tarvitse noita prikkoja, kokeilemalla selviää.

 

Tuo viimeisen kuvan keinovivusto on 1275GT yms koneissa käytetty, ja nuo pellistä prässätyt 850/1000 yms koneiden vakiokamaa. Ongelma noissa jälkimmäisen kuvan keinovivuissa on kuluminen, liian pehmeä materiaali/karkaisu keinovivun päässä, mikä kuluu sitten kololle. Eli jos on hyvät, mikään ei estä käyttämästä, mutta eipä noissa peltisissäkään ole mitään varsinaista vikaa, varsinkaan vahvistettuina.

Link to comment
Share on other sites

Nuo vahvistetut peltiset on hyvät. Ittelläni on kilpaminissä samanlaiset ja todella monessa muussakin nuo on paikallaan. Noita mitkä tuossa viimesessä kuvassa on olen nähnyt katkenneena varikolla en tiedä kuinka yleistä katkeaminen on mutta erittäin ikävää jos niin pääsee käymään. Samoin joissakin alumiinisissä keinuvivuissa on ollut kestävyys ongelmaa.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia paljon vinkeistä! Pitänee kokeilla tuota vanhassa kannessa ollutta keinuvivustoa, ilman aluslevyjä

Ongelmathan lähtivät siittä, että tuossa rata-minissä ei pysy vedet sisällä. Nyt tilailin ARP pultit kanteen

ja laitan tuon  1300:en kannen siihen ja toivon, että ongelmat katoisivat.

Jos jotain vinkkejä tai käytännön kokemuksia on tästä kansiongelmasta, nekin otetaan enemmän kuin mielellään vastaan!

Link to comment
Share on other sites

Mistä se muuten pukkaa vedet pellolle? Jäähdyttäjän ylivuoto letkusta kun tulee kyllä aika herkästi hieman vettä pellolle useamman kierroksen jälkeen ainakin kuumassa kelissä.

Siihen kannattaa tehdä semmonen köyhänmiehen paisuntasäiliö systeemi että ylivuoto letku menee korkin läpi puolen litran limupullon pohjalle. Pullo puolilleen jäähdytys nestettä ja toinen letku korkista tuulilasille. Tuolla tavalla jäähdyttäjä saa vähän pelivaraa. Sillon ajaessa ei tule liian aikasiin vedet lasille mutta sillon kun tulee niin kannattaa lopettaa.

Link to comment
Share on other sites

Viimeksi tuli kannentiivisteen välistä, sitä ennen paine purkautu muistaakseni toisen syylarin korkista.

Hain ARP pultit tullista ja nyt olis tarkoitus mennä asenteleen uutta kantta. Voi olla et homma pysähtyy heti alkuunsa,

kun mulla ei ole irrallaan mitään kantta mistä sais otettua noita keinuvivuston väliprikkoja, kun noi keinuvivut ei oikeen

istu tohon uuden kannen venttiileihin. Onko kellään kansia edullisesti, pirkanmaan alueella? Soitelkaa ja tarjotkaa!

 

040-7198 198 / mika aittokallio

Ylöjärvi

 

P.S Yritän otella ja laitella nettiin kuvia remontin vaiheista, niin voitte kommentoida jos menee metsikköön!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

No niin investoin 12G295 kannen (vanhan) ja virittelin siihen kaikki osat tuosta 202 rataminissä oleesta kannesta.

Jätin ne aluslevytkin paikoilleen. No eilen kun kasasin tuon kannen ja sain vedet sisälle, oli käynnistys himo jo niin

valtava, että täräytin koneen käymään ilman venttiilien kummenpaa säätöä. No ei siinä mitää, kone kävi kohtuu mukavasti.

Sitten tänään ajattelin tehdä päivän hyvän työn ja säätää venttiilit 0.35 välykselle.

Ja ei kun kone käymään, no mitä tapahtuikaan, kone ei käyny enään tyhjäkäyntiä, ja muutenkin kuulosti erittäin huonolta!

Mitähän tällä kertaa tein väärin / jätin tekemättä / tms?

Tulpat katoin ettei männät niihin ole osunut ( niin kuin kävi vanhalla kannella ).

Vinkit ois taas kerran tarpeen!

 

-mika-

Link to comment
Share on other sites

Vaihdoin eilen uudet tulpat, mietin tuota sytkän uudelleen "ajastamista". Jos välys on ollut yli puolet isompi, ja kone

pelas. Sitten pienemmällä välyksellä kipuna tulee liian myöhään vai aikaisin?

Venttiilit sääsin ohjeen mukaan 8 täysin auki 1 säätöön jne. Kone oli kylmä, sytytysjärjestys on käsittääkseni 1-3-4-2 ja

kannen (edestäpäin katsottuna) oikeassa laidassa on ykkös pytty. Oonko pahasti metsässä?  :-[

Venttiilin kumit muuten jätin imuvenoistakin pois, oli joku muukin tuttavapiirissä kokeillut tuollaista, voi olla

et ei ole kauheen hyvä idea loppupelessä, mut kokeillaan nyt sitäkin!

 

-m-

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...