Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sen verran ainakin pitää paikkansa, että Onessa on ohjelmallisesti kuristettu sama kone kuin Cooperissa, eli Cooperin tehot on ohjelmaa päivittämällä saavutettavissa.

Posted
34 minutes ago, skithund said:

Sen verran ainakin pitää paikkansa, että Onessa on ohjelmallisesti kuristettu sama kone kuin Cooperissa, eli Cooperin tehot on ohjelmaa päivittämällä saavutettavissa.

Juuri näin. Purkkisoftilla ei vapariin saa montaakaan hevosta lisää tehoa, ellei kone ole alunperin kuristettu. Bensankulutuksen nousu saattaa olla ainoa mitattavissa oleva ero tuollaisella härpäkkeellä. R50 JCW:ssä oli 126hp, ja siinä oli softan lisäksi portattu kansi ja avarampi putkisto...

Halvemmalla saattais päästä jos löytäis kotimaisen pajan joka vaihtais Cooperin softan sinne Onen ecuun. Varmasti tuottaa vähemmän ongelmiakin. Kannattaa kysäistä vaikkapa tuolta: https://www.chip-tuning.fi/

Posted

Tuo Lohen kuulosta niin vaivattomalta eikä ihan älyttömän hintaiseltakaan, ja jos kerran Onen 90 hp saadaan 130hp:hen niin kummasti kiinnostaa moinen operaatio.

Posted

Kyllä sinne aika paljon saa sopivalla softalla kun ONE:ssa on kaasuläpän avutumista rajoitettu ja eri sytkäkartat kuin Cooperissa, muistaakseni vakio 1600-luokan ONEen saa kutakuinkin sen 130hv softalla.
Erkka saattaisi muistaa tarkemmin heillä kun muutama tollanen vakio 1600-luokan ONE on ollut.

Posted

Miten käy jos hankkii Cooperin ECU ja tuuppa sen Oneen?

Menneekö 1-1:neen?

Ajonesto aiheuttanee jotain kuvoita - mitä?  Ebay "paketeissa" näkyy olevan ECU+avain&virtalukko+joku muu boxi.

Onko Minin ajonesto jollain sirulla jonka voisi siirtää - parasta jos monistaa toisen - avaimesta ettei tarvitse oviin ja virtalukkoon olla eri avainta?

Mitenkäs käy keskuslukon kaukolle jos boxi/avain menee vaihtoon - onko avain opetettavissa kaukolle järkevillä menettelyillä?

Entä Onen boxi johon ajaa esim Lohen softat?  esim noista https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.Xmini+r50+ecu.TRS0&_nkw=mini+r50+ecu&_sacat=0

Aatos että voisi alkuperäisen UCU pitää orginaali kuosissaan ja viriä varten sitten oma boxi.

Posted

Itse lähtisin vanhan boksin ohjelmoinnilla, silloin yleensä otetaan alkuperäinen softa talteen.

MikaJ tekee ainakin uudempiin Mineihin softapäivityksiä ja voisi tuohonkin saada tehtyä.

Posted

R50 ohjelmointi onnistuu, mutta virisoftaa ei ole toimittaja koskaan tehnyt. Kysyntä on aikasemmin ollut nolla. Vakio Cooperin tasolle tehot saadaan, mutta pitää vähän katsoa softaa että mistä ihmeestä sieltä saataisiin taiottua 15hp lisää. Vapaastihengittävistähän tehdas yleisesti on ottanut aivan kaiken ulos, viripajojen lupaukset usein on ihan suoraan valetta. En sano että tässä tapauksessa olisi valehtelua jos kerran kilpaluokan autoistakin se on saatu, mutta onko niihin muutettu jotain moottoriin liittyvää muutenkin, pakosarjaa, imusarjaa yms?

 

En myöskään näe mitään järkeä hankkia toista ECUa. Alkuperäiseen uusi softa sisälle ja ajelee tytyyväisenä. Itse en ainakaan keksi mitään syytä miksi joskus haluaisi sen palauttaa takaisin 90hp versioksi, ei se 130hevosellakaan muutu vaikeaksi pidellä. Mutta vakio softa otetaan aina talteen ja se voidaan palauttaa ilman lisämaksua.

 

R50 ajonestosta ei ole tietoa, mutta usein siinä on muitakin muuttujia kuin pelkkä avain ja ECU.

Posted

Jotain tuon suuntaisia ne luvut mielestäni olivat mitä Ilkka jutteli että V1600 Minissä oli. Toki niinkuin tiedetään dynoissakin on eroja että mitkä aina ovat ne todelliset lukemat mutta enemmän sieltä tuli kuin vakio Cooperista oli mitattu.
Onen käyttö taas liittyi johonkin luokittelujuttuihin oisko saatu hiukan kevyemmäksi tehtyä kun lähtökohdan tehojen mukaan menivät painot tai jotain vastaavaa.

Posted

En jaksa kaikkea lukea mutta jos onessa on se 90hp ohjelma niin siitä ei saa kuin sen 116hp ulos.

 

Käytin ennen ja jälkeen wdynolla ja vesku totesi silloin jo että on noita useita johonkin luokkaan mittaillut jne niin siitä ei enempää saa ilman muita muutoksia.

Pelkällä softalla jää siis sinne 115 luokille.

Omassa oli cold air intake, 2,5" putkisto katista taakse sekä bluechip ohjelma.

Vaatisi hiukan kannen työstöä sekä venttiilien muutoksia enempään.

Posted
On 22.12.2017 at 18.04, next kirjoitti:

Omassa oli cold air intake, 2,5" putkisto katista taakse sekä bluechip ohjelma.

 

Mitäs noilla eväillä sitten irtoaa?

Posted

Muistaakseni 116hp ja nm joku 8 enemmän kuin vakio coopperissa.

Coopperin ohjelmointihan ei anna siihen tehoa juurikaan lisää vaikka lupaakin mukamas 125hp siitä otettavan.

 

Oli noilla silleen eroa että kiihtyvyys on one:n vakioon parantunut huomattavasti ja sillä uskaltaa nykyään ohittaa.

 

Wdynon vesku totesi että cooperin ohjelmointi on ihan turhaa mutta onesta saa pihalle sen mitä coopperissakin on.

One:ssahan on kaasuläppä vain osaksi aukeava ja sytkäkartta todella loiva.

Autosta tulee ripeämpi kuin cooperista kiihtyvyydessä johtuen one:n lyhyemmästä perävälityksestä. 

  • 1 month later...
Posted

Voin ohjelmoida Cooperin softan Oneen. Löytyy myös muita virisoftia, mutta Cooperin alkup. softa varmaankin paras vaihtoehto tähän. Espoossa.

  • 1 year later...
Posted

Kaikki perus Cooper softat on hyviä. 

Itsellä on toi bluechip englannista.

Piristyy aikalailla versus one tehoihin kun kaasuläppä aukeaa kokonaan 😛

Posted
30 minuuttia sitten, eHHO kirjoitti:

Voin laittaa Cooperin softia kohtuuhintaan pääkaupunkiseudulla, muutkin ohjelmoinnit onnistuu.

Onko Turun lähistöllä jotain hyvää paikkaa?? 

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...