Jump to content

Hammastanko väjlä?


soppa

Recommended Posts

Terve,

 

Onko mitään tehtävissä jos hammastangon sisempipää tai jokin sieltä antaa periksi? Eli renkaasta kun vääntelee niin jokin selvästi "klonkkaa" ei paljoa mutta huomaa kyllä. Ulompi raidentangonpää ei anna periksi, eli vika ei ole siinä. Onko siis uusi hammastanko vai pystyykö jotain tekemään? Lisäksi mitä katsuri tykkää tuosta, jos asialle ei tee mitään?

 

t, Marko

Link to comment
Share on other sites

Paikalla ollessaan sille ei ihan helppo ole tehdä mitään. Haitarikumin alla olevaa niveltä pystyy vähän kiristämään, mutta paikalla ollessa en ole sitä tehnyt. Pystyykö?

Jos itse hammastangossa on väljää, ei paljon ole tehtävissä.

Ja katsuri ei tykkää. Hylkää lähes varmasti

Link to comment
Share on other sites

Taitaa olla koko lailla tekemätön paikka kiristää sisäpäätä hammastangon ollessa paikoillaan. Kiristäminen on kanssa yhden sortin tekohengittämistä, samalla vaivalla kun hammastangon riipii irti niin vaihtaa sinne kokonaan uuden. Minisparesilla on uuden verollinen hinta 82 puntaa.

 

...ja ennen kuin tästäkin saadaan hauska ajatusten pallotteluaihe niin jos joku haluaa noita elvyttää niin siitä vaan. Cooperiin yritin entisöinnin nimissä elvyttää vanhoja paskoja ja saada niistä yhden kelvollisen Mk1 hammastangon. Ne vain tuppaavat olla niin kulahtaneita ettei hyvää saa. Jos ei ole entisöinti niin laitan suosiolla uuden. Niin kuin pikkikseen vaikka siihen kuuluisikin Mk1 hammastanko. Laitoin uuden Mk2 version. Ainakin sen pitäisi olla vuosikausia kunnossa...

Link to comment
Share on other sites

Raidetangonpää on helppo vaihtaa mutta, hammastangon sisempi nivel vähen isompi homma kun pitää koko hammastanko irrottaa. Mut jos vaihtaa koko hammastangon niin kuitenkin..

 

Muun homman lisäksi pitää etukelkkaakin pitää laskea alemmas, että hammastanko mahtuu tulemaan pois.

Nivelen väljyyden tuntee kun ottaa haitarikumin päältä kiinni nivelestä ja samanaikaisesti "hemputtaa" :D  rattia/ pyörää, kaveri hyvä apu.

Link to comment
Share on other sites

Sisemmän nivelen tiukkaus onnistuu,mut se on vaan tekohengitystä.Menee syynistä läpi,mutta ohjaus jäykistyy.Helpompi silti,kuin hammastangon vaihto.Kaikissa hammastangoissa sitä ei pysty tiukkaamaan.

Link to comment
Share on other sites

Jos mk1:seen laittaa uudemman hammastangon, niin "pässinsarvetkin" pitäisi vaihtaa, ovat eri kulmassa.

Pyörien kääntökulma on eri.

Siis jos tarkkoja ollaan

Tiedän kyllä että niitä on sekoteltu ristiin.

 

Nyt ei kuitenkaan ole kyse Mk1:sestä ja niitähän saa ihan suoraan kaupasta ja halavalla

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...