Jump to content

Response Control


pulla

Recommended Posts

Aika legendaarinen selitys toisessa linkissä... Miten laite kaasupolkimen ja ecun piuhojen välissä pystyy pienentämään kaasuviivettä? Ecu on se joka määrää viiveen (toki myös kaasuläpällä on oma fyysinen viive ja mahdollinen ohjelmallinenkin itse kaasuläppäyksikössä), ja kun tuskimpa se ihmemokkula ennustaja on, niin viive on vähintään yhtä iso kuin vakiona. Todennäköisesti jopa isompi kun laitetaan ihmemokkulan oma signaalinkäsittely ja prosessiviiveet.

 

Jos tuntuu siltä että kaasupolkimen reagointiin ja lineaarisuuteen haluaa muutosta, niin siitä kannattaa keskustella moottorin ecun softaajan kanssa. Jotkut tekevät siitä viritysohjelman kanssa ärsyttävän oloisen, pienikin painallus saa auton hyökkäämään.

Link to comment
Share on other sites

 

Jos tuntuu siltä että kaasupolkimen reagointiin ja lineaarisuuteen haluaa muutosta, niin siitä kannattaa keskustella moottorin ecun softaajan kanssa. Jotkut tekevät siitä viritysohjelman kanssa ärsyttävän oloisen, pienikin painallus saa auton hyökkäämään.

-Taitaa olla juurikin R56 MCS yksi Sport-napin toiminnoista,lisäämällä kaasun responssia antaa "kuvitteellisen vaikutelman" tehonlisäyksestä.....Ja lisää ärsyttävästi myös "ohjausvastetta" jäykistämällä sitä tarpeettomasti....

Link to comment
Share on other sites

Sport nappi taitaa poikkeuksetta kaikissa laitteissa muuttaa poljinkarttaa (ja toki muutakin usein mahdollisuuksien mukaan, luistonestoa yms). Pienempi painallus tuo enemmän tehoa, psykologiaa se juuri on... Persdyno kun ei oikeen tunne tehoja, niin sitä on helppo huijata. Tämä on itselle tuttua menneisyydestä tehokkaista katupyöristä. Viriputket paikalleen ja tehot tippuu 10heppaa, mutta omistajan mielestä hirveä tehonlisäys. Syynä tähän on että alkuperäinen todella hyvä vääntökäytä muuttuu todella kulmikkaaksi, alhaalta katoaa kaikki vääntö ja tulee hirveä vääntöpiikki ylös.

 

Briteissä tuntuu olevan yleistä viritystouhuissa että jätetään normitilassa auton tehot vakion tasolle, mutta kun painetaan sport nappia niin sitten tulee viritehot. Tämä ilmeisesti tuo omistajalle kontrollin tunnetta, itse en näe oikein järkeä moisessa kun puhutaan suht normaalisti toimivista moottoreista. Joissain kilohevosen monsteriturbovehkeissä ymmärrän, niissä saattaa kaupungissa tulla vähän tukala tilanne jos puolivahingossa ahdin pääsee kartalle.

 

Mulla tossa Opelin rutjakkeessa on melkein pakko painaa sporttinappulaa jos haluaa reippaammin kiihdyttää, luistonesto on ainakin noilla kitkarenkailla niin agressiivinen että tappaa parilla ekalla vaihteella koko laitteen. Sportilla luistonesto menee sen verran miedommaksi että etenee huomattavasti paremmin, vaikka se vielä jääkin päälle.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...