Jump to content

Kovat tehot ohjelmoinnilla.... Remmiminiin...


Jarge

Recommended Posts

Taitavat pojat laitella ihan omiaan, jokaisen ahdetun auton kohdalla on rivi "uusi ohjelmointi xxx hv, (Karala)" 

Vai onko mr. Karalalla joku erityinen keino ohjelmoida remmiahtimeen lisää kierroksia :D

 

Mahtaako niitä ohjelmointeja olla oikeasti mihinkään noista autoista edes tehty?

http://www.nettiauto.com/mini/cooper-s/7599042

Link to comment
Share on other sites

Teho tulee ennakoilla. 0.9 paineilla mitä noi melkein kaikki lykkää on se 230hv ihan tehtävissä.

Vaatii tietysti muutakin mutta ei mitään radikaalia. Väännöt se todellinen mittari on.

Edit: siis rulla pitää silti vaihtaa mutta kaikkiin noihin se tehdään kun viet Karalalle, chip-tuningiin, hariselle jne.

Link to comment
Share on other sites

Joo vähän harhaanjohtavasti laitettu ilmotukseen jos on rullakin vaihdettu. Mut eihän toi 211hv periaatteessa vaadi kuin -11% rullan ja JCW:n softan (jossa on muuten aika kovat sytkäennakot, iso luotto nakuantureihin...). Ja tietty suuttimet olis hyvä pistää isommat.

Link to comment
Share on other sites

Enempi myynti-ilmoituksessa kummastuttaa miksi on vaihdettu 5-vaihteinen heikompi laatikko  ;) 
 

 

Noin tonnilla olisi minulle tehty moinen operaatio. Jäin miettimään että onko se tonnin arvoista,olisi kiva kokeilla moista perus rullanvaihtopeliä edes ennenkuin menetän minini viritykselle...

 

Kyllä sen n.50 konin eron vakio S:n ja GP:n välillä huomaa kun tuli molempia koeajettua ennen oman ostoa.
Ilmoituksen autossa kyllä vähän hämää tehon ja väännön suhde, mikäköhän rulla siellä mahtaa olla?

Link to comment
Share on other sites

Jaa, enpä edes huomannut tuota lootahommaa :D Joku vääräleukahan voisi vaikka kysellä autosta tarkemmin ihan huumorimielellä... Mulle tuli fiilis, että taitavat lykätä jokaisen ahdetun auton ilmoitukseen tuon lauseen ja ohjelmointi tehdään sitten, kun myyjä on sen myynyt, jos asiakas alkaa tinkiä, niin yllättäen ohjelmointia ei ole tehtykään... Monet autot on myös kuvattu upeilla aluvanteilla mutta tekstissä lukee, että kesägummit on lisähinnasta vasta mukana...

Eli vain tapa tehdä kauppaa, ei viritettyjä vehkeitä hyllyssä ollessaan. Arvaus.

Link to comment
Share on other sites

Ja minä kun luulin, että Karala ohjelmoi vain turbollisia. Listalla ei ainakaan ole R53.

 

http://www.turbotec.com/henkiloautot/etusivu/valmistaja.php?valmistaja=mini

 

No tuolta listaltahan se 211hv/280Nm on näköjään napattu. Vähemmän yllättäen autokaupan ammattilaiset ei ymmärrä eroja korimallien välillä. Brittilässä oli peräti merkkiliikkessä kerrottu että R53:n ahtimessa kiertää sama öljy kuin koneessa, kun asiakas oli kysellyt ahtimen öljynvaihdosta...

 

Menkääs ny joku lähempänä Jyväskylää asuva kyselemään dynolappuja.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Joo oon seurannu noitten myyntiä, joka laite on käytetty karalalla, viritys vähentää ostajia näissä normi käyttöautoissa, se ei ole myyntivaltti varsinkaan liikkeelle joka ei tiedä mitä myy.

Oon laittamassa tuota -06:sta jcw:tä myyntiin, aattelin pyytää 12,5k€.

Ajettu nyt se vaja 121, laitan mukaan nuo -12 vakkari JCW:n 17" vanteet.

Huollettu ja tuunailtu vaikka joku naljailikin likinäöstäni raitojen suhteen :)

Ei kaikkee voi ikämieheltä vaatii!!

Link to comment
Share on other sites

Naapurin entisessä autoliikkeessäkin tarjottiin lastutusta koeajamaani R53:seen ja lupailtiin osapuilleen samanlaisia tehoja vaikka yritin sanoa ettei sieltä tuu lisää ilman rullan vaihtoa. Muutenkin heidän mielestään rullittaminen enne ja jälkeen "optimoinnin" oli turhaa kun sieltä aina tulee samat lukemat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Niinkuin edellä niin pelkällä softalla ei näissä saa tuollaisia määriä lisää kun ahtoja ei saa lisättyä ilman hihnapyörän vaihtoa ja noissa lukemissa saattaa kaivata jo vakiota parempaa cooleria.
Itse en ainakaan usko noihin lukemiin pelkillä softapäivityksillä.


Voihan sinne laittaa kyselyä että mitä autolle tehdään jotta saadaan moiset lukemat ja mitä maksaa.

ps. normi Cooper S:ään laittavat step 2 ja 3 vaihtoehdoissa uuden rullan kun klikkaili noita auki mutta muissa vaihtoehdoissa tai koneissa ei siitä erikseen mainintaa

Link to comment
Share on other sites

Kyllä normi Cooper S:ään saattaa sen +15hv saadakin softaamalla, niin kuin tuolla luvataan. Ja rullan vaihdolla + softalla JCW:n tehot on ihan realistinen lupaus. 

 

JCW:n tapauksessa tommosiin +32hv/36Nm lukemiin ei sitten ihan noin pienellä pääsekään. Sytkäennakot on jo valmiiks aika kovat, eli kyllä se teho pitäs tehdä ihan perinteisesti hengitystä parantamalla... rulla ja nokkakeppi vähintään. Tai kansi ja nokkakeppi. Ja sit tietysti suuttimet myös, ja se softaus. Ei ihme että hinnan kohdalla lukee "on demand" :D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...