johansson Posted October 25, 2015 Report Posted October 25, 2015 Tuli ostetuksi BMW:n kaveriksi rouvalle 2004 vuosimallin Saksan tuonti-Cooper - huippulaite mutta muutama viilaus olisi paikallaan: 1) vain toiset avaimet on kaukosäätöversiot: jos tilaan ebaysta tms blankkoavaimet, onnistuuko parittaminen kotikonstein? 2) onnistuuko koodaaminen (vastaavasti kuin BMW:llä)? Ainakin valomuisti olisi hyvä saada käyttöön, kaistanvaihtovilkkukin olisi plussaa jne. 3) aux input/bluetooth streamaus: palautin alkuperäismallisen Boost-soittimen käyttöön (jonkun aiemman omistajan vaihtaman kaamean Sonyn tilalle), pointereita tai kokemuksia tehdasasenteisen navin kanssa toimivista aux-liitännöistä ja/tai bluetooth-vastaanottimista? 4) vaihdelaatikot noissa lienee heikoin paikka: onko Redlinen öljyt paras vaihtoehto viisivaihteiseen manuaalilaatikkoon? Tänks etukäteen. next 1
Khato Posted October 25, 2015 Report Posted October 25, 2015 Valomuisti voidaan koodata. Itselle tehtiin sama -04 mcs:lle.
next Posted October 25, 2015 Report Posted October 25, 2015 1. Ei. 2. Valomuisti onnistuu. 4. Se hajoaa vaikka käyttäisit mitä öljyjä. Itsellä juurikin Redlinen öljyt eukon autossa ja pelaa kuten sen laatikon kuuluu.
Lauri Posted October 25, 2015 Report Posted October 25, 2015 Miua kiinnostais kanssa tuo kuin tuo valomuisti onnistuu, itse haluisin kyllä siitä pois kun en siitä näe hyötyä.. :D Ei nimittäin sytytä mittaristonvaloja kuitenkaan...
Khato Posted October 25, 2015 Report Posted October 25, 2015 Eh? Minulla ainakin on mittarivalot päällä, kun käynnistää auton. Valokatkaisija on siis "valot päällä" koko ajan. Laakkosella ne sen koneelta vaihtoi päälle joskus. Samalla voit pyytää laittamaan tai ottamaan pois sen automaattisen ovien lukotuksen.
Lauri Posted October 25, 2015 Report Posted October 25, 2015 Miulla siis on selkeesti olemassaan jonkin asteinen ajovalojen automatiikka: Kun auton käynnistää syttyy parkit + ajovalot, mutta täytyy viiksestä kääntää valo mittareille.. Ite en kyllä mielellään laakkoselle lähde kun ei ihan tässä lähistöllä ole ja päivät menee niin muissa hommissa kiinni..
next Posted October 25, 2015 Report Posted October 25, 2015 Pitäisi onnistua ihan bosch car servicessä nuokin.
Khato Posted October 25, 2015 Report Posted October 25, 2015 Siis minulla valokatkaisija päällä koko ajan ja ei ne valot pala, kun sammuttaa.
Igor Posted October 26, 2015 Report Posted October 26, 2015 Toi koodaaminen onnistuu samalla vehkeellä kuin saman ikäluokan bemareihin. Aux-in -palikoita löytyy esim tuolta: http://newministuff.com/1st-gen-interfaces--fitting-kits-23-c.asp Bluetoothia ei taida saada kuin uudella soittimella.
johansson Posted October 27, 2015 Author Report Posted October 27, 2015 Kiitokset kommenteista, näillähän päästääkin taas vähän eteenpäin. Kävin joku viikko sitten hakemassa paikkamaalia Hertsikan Laakkoselta ja kyselin samalla koodausmahdollisuuksia, mutta ainakaan se kesähessu ei tiennyt aiheesta mitään. Pitänee yrittää uudemman kerran tai kysellä viraabeli-BMW-koodareilta. Valomuistin puute on kyllä sietämätöntä, ei ole tainnut sitten nuoruusvuosien KE-Corollan jälkeen ollakaan autoa johon pitäisi ruuvata valot käsipelissä päälle. Tuo nimim. Laurin malli valot aina päällä ja viiksestä mittarivalot olisi optimi. Jossain aikaisemmassa Hondassa oli Yatourin aux/bluetooth -hässäkkä, näyttäisi ebaystä löytyvän Mini-yhteensopiviakin versioita - pitänee kokeilla jossain välissä josko pelaisi. Kumimatotkin pitäisi jostain hommata. Ja peruutustutka. Ja penkinlämmittimet. Tai sitten vaan ajan jatkossakin toisella autolla ja jätän Minin vaimolle 8)
johansson Posted July 12, 2016 Author Report Posted July 12, 2016 Päivitetääs vähän tilannetta, jos vaikka olisi muillekin hyödyksi: Tuli ostetuksi BMW:n kaveriksi rouvalle 2004 vuosimallin Saksan tuonti-Cooper - huippulaite mutta muutama viilaus olisi paikallaan: 1) vain toiset avaimet on kaukosäätöversiot: jos tilaan ebaysta tms blankkoavaimet, onnistuuko parittaminen kotikonstein? Niinkuin tuossa aikaisemmin jo veikkailtiinkin, ei tosiaan onnistu. Lukituksen kaukosäädön paritus onnistuu, ajonestosirun sen sijaan ei. Kauko-ohjainavaimen ajonestosiru on erilainen kuin kauko-ohjaimettomassa, saattaisi onnistua työstämällä sirulle sopivan kolon toisen avaimen runkoon.2) onnistuuko koodaaminen (vastaavasti kuin BMW:llä)? Ainakin valomuisti olisi hyvä saada käyttöön, kaistanvaihtovilkkukin olisi plussaa jne.Onnistuu hyvin, BMW-forumilta löytyi apu valomuistiin ja drive away -lukituksen poistoon. Kaistanvaihtovilkku jäi haaveeksi.3) aux input/bluetooth streamaus: palautin alkuperäismallisen Boost-soittimen käyttöön (jonkun aiemman omistajan vaihtaman kaamean Sonyn tilalle), pointereita tai kokemuksia tehdasasenteisen navin kanssa toimivista aux-liitännöistä ja/tai bluetooth-vastaanottimista?Tilasin kokeeksi Ebaysta bluetooth-HF:n, toimii kuin tauti. Asennus oli hyvinkin plug in, mitä nyt navin liitin piti vaan siirtää vanhasta liittimestä adapteriin. Musiikkien striimauksen lisäksi plussana puhelimelle HF sekä USB/aux in -liityntä, jos vaan jaksaisi askarrella liittimen näkysälle. Mikrofoni asentui huomaamattomasti mittareiden väliin.(Ebay-linkki) härveliin. 4) vaihdelaatikot noissa lienee heikoin paikka: onko Redlinen öljyt paras vaihtoehto viisivaihteiseen manuaalilaatikkoon? Tänks etukäteen. Tälle jaksanut mitään tehdä, vielä toimii. Igor 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now