Jump to content

Minit Japanissa


skithund

Recommended Posts

Koska ei ole tyhmiä kysymyksiä, niin tässäpä tulee yksi mikä on askarruttanut mieltäni pidempään:

 

Miksi Japanissa on niin paljon Minejä? Onko pikkuautolla ollut jotain verohelpotuksia tms?

 

Wikipedia tiesi myös kertoa, että "leijonan osa" 90-luvun alussa valmistetuneista Mineistä uitettiin Japanin markkinoille.

 

Lähes poikkeuksetta kaikki sosiaalisessa mediassa seuraamani Japanialaiset Mini-sivut/tilit postaavat toinen toistaan hienompia "projekteja".

Link to comment
Share on other sites

Japanilaiset saivat kait aikaan Cooperin puulaatikossa olevan virityssarjan ja uuden Cooperin (1275) tekemisen tehtaan vakiona. Ministä tuli kultti-auto Japanissa. Syytä tähän en tiedä.

 

Minit olivat/ovat erittäin kalliita Japanissa, mitään vero yms helpotuksia en tiedä siellä olleen.

Ilmeisesti siksi japanilaiset ovat ostaneet erikois Minit sinne, rahaa taitaa olla riittävästi käytössä ? 

Kaikennäköistä erikoisosaa valmistetaan siellä runsaasti, hinnat vaan taitaa olla yläkanttiin meikäläisille.

 

Jos joku tietää tarkemmin , niin korjatkaa ihmeessä.

 

Ps Kattokaas Datsun Bluebirdin kantta -60 luvulta, melkein 1:1 Minin kannen kanssa :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja Bluebirdin lohko on "sama",kuin Marinassa.Japsit ostivat Morrikselta lisenssin koneeseen ja pikkusen "parantelivat"sitä.

Yhdellä tutulla oli aikoinaan luupäässä Marina 1800:n kone,liikkui ihan kivasti.

Link to comment
Share on other sites

Japanissa on tyypillisesti ollut "hienompaa" omistaa tuontiauto kuin kotimaista tuotantoa oleva värkki. Muistaakseni valtio palkitsi moisen villityksen jollain lisäveroilla eli tuontivehkeet olivat vielä kalliimpia kuin kotimaiset vastaavat. Tod. näk. sama käytäntö on edelleen. Kävin Japanissa 2011 ja silloin katukuvassa näkyi todella paljon pieniä pakuja, koneet kai alle litran. Tokiossa piti aikoinaan auton ostamista varten pystyä osoittamaan parkkipaikka, ehkä sen(kin) takia pienet autot ovat suosittuja.

Link to comment
Share on other sites

Japanissa on tyypillisesti ollut "hienompaa" omistaa tuontiauto kuin kotimaista tuotantoa oleva värkki. Muistaakseni valtio palkitsi moisen villityksen jollain lisäveroilla eli tuontivehkeet olivat vielä kalliimpia kuin kotimaiset vastaavat. Tod. näk. sama käytäntö on edelleen. Kävin Japanissa 2011 ja silloin katukuvassa näkyi todella paljon pieniä pakuja, koneet kai alle litran. Tokiossa piti aikoinaan auton ostamista varten pystyä osoittamaan parkkipaikka, ehkä sen(kin) takia pienet autot ovat suosittuja.

 

Mulla on kans semmonen käsitys että tuontiautolla on siellä status-arvoa. Ilmeisesti tätä arvoa lisää vielä entisestään se että ratti on vasemmalla... 

 

Noilla pienillä autoilla (K-car; alle 660cc ja joku kokoraja) pystyy välttämään tuon mainitsemasi määräyksen parkkipaikasta, ja jotain verohelpotuksiakin niillä taitaa saada.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...