JiiAa Kirjoitettu 7. Syyskuuta Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta Ok, eli ei ole ikuinen kallis tuning osa Sisästä näyttää hyvältä mutta ulkokuoresta päätellen tuo on ollut paikallaan vuosikausia. Saan alkuviikosta testiin toimivan vakioventtiilin, jätänpä auton levälleen siihen asti. Ei ole rahasta kiinni nyt tämä harrastus, menee vaan vähän tunteisiin kun "hyvään" autoon saanut laittaa ripakopallisen osia eikä ole vieläkään kunnossa... Jospa se venttiilin vaihdolla tokenee, ja onpahan tehty sitten todella iso huolto muilta osin... next 1
JiiAa Kirjoitettu Tiistai klo 15:46 Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 15:46 Bpv vaihdettu, nykii vielä vaan n. 2500-4000rpm välillä. P1229 vikakoodi kaasuläpästä tuli vaihdon jälkeen, nollasin ja pysyi poissa. Detroitin bpv tuntui sormiin jäykemmältä kuin käyttämätön ebay halppis. Ilmaantui näemmä myös takinmaisesta lambdasta vikakoodi, p0138 ja lukema kyllä näyttää pumppaavan, mutta takalambda ei pitäisi vaikuttaa ajoon mitenkään käsittääkseni? Vikavalo ei syty, koodi oli vain muistissa. Alkaa olla moti nollissa, kokeilen vielä huomenna toisella puolalla ja vanhoilla tulpilla. Jos ei auta niin saa jäädä tallin nurkkaan toistaiseksi. Tuon lambdan voisi tietenkin uusia.
Turbo 69 Kirjoitettu Tiistai klo 17:20 Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 17:20 Ootko tutkinu / vaihtanu kaasuläpän? Oma on tosin r56, turbo. Oli kerran ongelmaa kaasuläpässä. Vaihdon uuden ja tutkin vanhan. Avasin sen ja huomasin, että koneiston rattaissa töhnää niin paljon, että esti toiminnan. Nää pakokaasun kierrätys systeemit on pe....tä.
JiiAa Kirjoitettu Tiistai klo 17:43 Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 17:43 Kaasuläpän puhdistin, en avannut tms.
Igor Kirjoitettu Keskiviikko klo 10:56 Raportoi Kirjoitettu Keskiviikko klo 10:56 19 hours ago, JiiAa said: Bpv vaihdettu, nykii vielä vaan n. 2500-4000rpm välillä. P1229 vikakoodi kaasuläpästä tuli vaihdon jälkeen, nollasin ja pysyi poissa. Detroitin bpv tuntui sormiin jäykemmältä kuin käyttämätön ebay halppis. Ilmaantui näemmä myös takinmaisesta lambdasta vikakoodi, p0138 ja lukema kyllä näyttää pumppaavan, mutta takalambda ei pitäisi vaikuttaa ajoon mitenkään käsittääkseni? Vikavalo ei syty, koodi oli vain muistissa. Alkaa olla moti nollissa, kokeilen vielä huomenna toisella puolalla ja vanhoilla tulpilla. Jos ei auta niin saa jäädä tallin nurkkaan toistaiseksi. Tuon lambdan voisi tietenkin uusia. Jopas on sitkeä vika. Detroitin bpv kuuluukin olla jäykempi, se on sen idea. Sulkeutuu herkemmin kuin vakio, eli ahdot nousee ainakin teoriassa hieman nopeemmin. Takimmainen lambda ei vaikuta ajoon, mutta pomppaa tietty katsastuksessa jos on vika päällä. Se originaali on NTK/NGK, osanro OZA495-RV1, mutta takimmaisena lambdana toiminee halpistarvikekin. Vaikka eipä tuo NTK/NGK mahdottoman hintainen kyllä ole. Etummaisen tilalle ei kannata laittaa kuin originaalia. Jaa mutta voikos toi vikakoodi viitata katalysaattorin toimivuuteenkin..? Vakiokatilla se on kyllä melko epätodennäköistä. Mutta ei nämä tosiaan tommosta nykimistä aiheuta. Tuolla oli aikaisemmin Lazalla pätkimistä joka loppui uusilla tulpanjohdoilla. Mutta ne taisit jo tsekata? P1229 (Throttle Sensor Adaptation Failure) on todennäköisesti vain seurausta siitä että kaasuläppä on ollut irti. Kaasuläpälle voi kyllä koittaa tehdä adaptation resetin jos tuo alkaa kummittelemaan: https://www.rpmmotorsport.net/pages/bmw-throttle-body-adaptation-reset Jumittava kaasuläppä ei välttämättä anna koodeja, itselläni se jumitti moottorijarrutuksessa kiinni, jolloin kone sammui kun painoi kytkimen pohjaan... Missäs päin muuten majailet? Meikäläisellä on Nokialla R53:n kone purettuna, joten osia joutaa kokeiluun.
JiiAa Kirjoitettu Keskiviikko klo 17:18 Raportoi Kirjoitettu Keskiviikko klo 17:18 Oulun seudulla asustelen että matkaa on.... Mysteeri alkaa ehkä selvitä, ja jo aikaisemminkin arvelin että jossain vaihdetuissa osissa on oltava vikaa. BCR8ES tulpat laitoin, uudet, nyt kun tutkailin niin yhdestä tulpasta oli kärkiväli todella pieni, ja toisesta vähän ahtaalla, pari muuta oli lähellä .035 (mitä nyt temun "mittaliuskaan" voi uskoa). Mikä väli kannattaa säätää 17% hihnapyörälle, vai onko kovin tarkkaa? .035 ilmeisesti on lähellä oikeaa. Auto kulki todella hyvin, mutta vaikka kärkivälin koitin säätää lähelle tuota 0.3-0.35 kaikkiin, niin ihan aavistuksen verran nykyttää. Ei välttämättä oudompi kuski edes huomaisi. Mutta ihan ajettava autosta tuli, aikaisemmin nykiminen oli paljon selkeämpää ja se ilmeni aina, nyt sitä pitää vähän houkutella tietynlaisella kaasun käytöllä niin pientä empimistä saa aikaiseksi. 30 vuotta autoilua takana, ikinä ole kärkivälejä tarkastanut/säätänyt auton tulpista, aina vaan plug&play. Taidan ostaa suosiolla uudet NGK:t tilalle, jospa se siitä. Onhan noita väärennettyjä NGK tulppia ollut viime vuosina liikeellä, en tiedä onko Suomessa asti. Tai sitten olen itse kolhinut paria tulppaa, +32 helteessä kun tolskasi niin ei sitä aina niin terävänä ole kun tekee montaa hommaa yhtäaikaa. Autossa ostaessa paikallaan olleista tulpista oli kahdessa suunnilleen oikea väli, kaksi oli todella väljää. Nyki kyllä näilläkin... Yksi vaihtoehto mikä jää jäljelle on se että uudet kohtuuhintaiset Engitech johdot mitkä nyt paikallaan temppuilevat. Oireet vaan vähän muuttavat muotoaan kun johtoja liikutellaa tulppia ja puolia arpoessa. Että pitääkö se orkkista hommata isolla rahalla... Lambdoja on samalla liittimellä todella montaa mallia tarvikkeena, johdon pituus vain vaihtelee. Ilmeisesti kaikki käyvät kunhan ei metrin mittaisella johdolla varustettua laita? Kirurgi 1
Igor Kirjoitettu eilen 13:43 Raportoi Kirjoitettu eilen 13:43 Mä käytin muutaman vuoden noita BCR8ES kun niitä suositeltiin ties missä foorumeilla, mutta kun semmonen pimeni totaalisesti toisen kerran, niin vaihdoin BKR8EIX iridium-tulppiin. Ei ole ollut ongelmia, ei ole tarvinnut säätää kärkivälejä ja käy tyhjäkäyntiäkin tasaisemmin. Walker-merkkinen toimi mulla etummaisena lambdana vajaan vuoden. Tarvikelambdojen sopivuudesta en osaa sen paremmin sanoa.
DTR Kirjoitettu eilen 21:31 Raportoi Kirjoitettu eilen 21:31 7 tuntia sitten, Igor kirjoitti: Mä käytin muutaman vuoden noita BCR8ES kun niitä suositeltiin ties missä foorumeilla, mutta kun semmonen pimeni totaalisesti toisen kerran, niin vaihdoin BKR8EIX iridium-tulppiin. Itsellä ollut BCR8ES:t käytössä 7 vuotta ongelmitta
Igor Kirjoitettu 12 tuntia sitten Raportoi Kirjoitettu 12 tuntia sitten Siinä oli 10tkm ajetut BCR8ES:t Ehkä ne ei tykänneet etanolista.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään