Jump to content

Korkeusero...


Sjannis

Recommended Posts

Terve!

 

Tässä uusi ministi kyselee heti kulkupelin saloista:

 

Onko tavatonta, että minin oikea takakulma on vasenta pari senttiä ylempänä?

Olisiko Hi-Lot hyvä ostos tähän paikkaan niin voisi säätää joka kulman erikseen?

 

Mini on vuosimallia -96.

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloa uusi ministi. :D

En tiedä tavattomuudesta...  8-)

Mini kyllä kulkee suorassa. Kilpureissa säännöistä johtuen voi näkyä että jompikumpi kylki on korkeammalla.

Mahdollisuuksia on, kumipallo sökö, taka apurunko pehmeä, tukivarren kiinnityspisteet(epätoden näköistä) Itse tutkailisin toisen puolen eroja mittanauhan kanssa. Auto tietty silloin tasasella.

 

Hiloilla voisi korjailla tälläisiä "vikoja" mutta ei taida olla oikea tyyli. Vika esille ja sitten hilot kiinni jos haluat esim. madaltaa ja/tai jäykentää jousitusta.

 

Varmaan siviiliautojen kanssa enemmän toimineet antaa vielä tarkempia vinkkejä. :)

Link to comment
Share on other sites

Tai sitten on ollut kohtuullisen painoinen kuljettaja ja myös edessä on pientä heittoa eri puolilla ja näin ollen kumipallot heikossa hapessa...

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Iskari ei onneksi ainakaan ole läpi lokarista. :D

Taidan vaihtaa koko jousituksen osat ja laittaa Hi-Lot kun kerkiän. (suomennos: kun on rahaa) :P

Voisiko joku asiaa tunteva kommentoida, löytyykö alla olevasta linkistä kaikki tarvittavat rojut?

 

http://www.minisport.com/acatalog/info_MSLMS0401.html

Link to comment
Share on other sites

Ite tilasin tuolta yhen tollasen kitin, niin se oli ihan ok, tosin esim noita taka kiikkujen camper säätö palikoita joutus aika paljon viilaamaan et meni paikalleen, tosin syynä saatto olla myös se et ei noi kelkat oo kaikki ihan suoria.

Toi paketti on vissiin melko pehmeä et riippuu vähän millaista autosta oo tekemässä et onkohan toi just paras.

 

Niin ja muuten noista hiloista vielä niin tuskinpa sillä mitään merkistystä oo, mut ne oli aika huokoisia sisältä, nimittäin kun sahasin yhtä vähän lyhyemmäksi. Et en tiedä muiden valmistajien vastaavista ja onko sillä mitään merkitystä, mut tuntus et ei välttämättä oo ihan parasta laatua....

Link to comment
Share on other sites

Tarkoitus ei ole laskea maahan saakka vaan ihan hillitty madallus siten, että autosta saa tasapainoisen näköisen. Auto on ihan perus kesäkäytössä, ei radalla tms.

Varmaankin tuo sarja sen kestäisi...? :-?

Onkohan sarjassa hyvät asennus- ja säätöohjeet?

Link to comment
Share on other sites

Ite ostin tuolta noi competition kumit ja ero on kyllä noilla ja vanhoilla käytetyillä kuin purkalla ja kivellä, eli aika napakka tuli. Saa sit vaan nähdä miten alas ton keula saa, kun pelkään että hilojen säätö ei tuu vieläkään riittämään vaikka niistä on jo otettu tavaraa pois. Eli juuri niinkun Jamppa mainitsikin.

Link to comment
Share on other sites

Mulla ei ole kokemuksia näistä "competition" kumeista, mutta muuten tiedän että kun on laittanut kaikki palikat uutta, niin ensimmäisten satojen kilometrien aikana kun osat asettuu/painuu paikoilleen, voi laskea yllättävän paljon!

Ei kannata mielestäni sahailla osia heti niihin omiin ihannemittoihin ennenkuin on ajanut jonkin verran röykkyisillä teillä.

Joskus kun mainitsin asiasta, että voi tulla sutta liiasta sahan käytöstä, niin ei se ollut ihan tuulesta temmattu kommentti!

Link to comment
Share on other sites

Ääh, turhaa hötköylyä. Reippaasti vaan hiloista matskua pois että saa tonttiin ;) No oikeasti, pitäkää mielessä että jos hilot pohjaa ja tekisi mieli madaltaa lisää, niin mikäli madallustarve on 4senttiä, ei siitä hilosta tartte neljää senttiä ottaa pois.

 

_small.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ju sitä rakentajaa on kaikenmaailman muut rakentajat niin paljon häirinny et ei oo kerenny omaa tekemään.... ;) Tai no ainakin melkein näin...

Link to comment
Share on other sites

Onkohan kellään jousenpuristustyökalua myytävänä etupään jousten vaihtoa varten? Vai tarvitaanko hommaan välttämättä kyseistä värkkiä? Minitronissa näyttää maksavan 71 miinus alennukset... :(

Link to comment
Share on other sites

Onkohan kellään jousenpuristustyökalua myytävänä etupään jousten vaihtoa varten? Vai tarvitaanko hommaan välttämättä kyseistä värkkiä? Minitronissa näyttää maksavan 71 miinus alennukset... :(

 

Tuli ainakin ite huomattua, että kyllä sellainen on hyvä olla jos uusia palloja laittaa alle. Pihi kun olen, niin tuollainen tuli väännettyä:

 

cone_compressor.jpg

 

Ei ole vaikea valmistaa ;)

Link to comment
Share on other sites

Itellä oli kans tollanen itse väsätty laite mutta meni jengat auton puolelta joten tuolla ei ole enää käyttöä, kyllä sen ilman työkaluakin saa mutta helpottaa huomattavasti:)

Otin autoni  käyttöön ja nyt reilun 1000km jälkeen näyttää ettei enää alusta laske,kyllä se varmaan reilun 2senttiä tuli alas, siis siitä kun oli ensin hetken ajanut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

On muuten aika veemäiset vaihdettavat nuo etujouset. Yksinkertaiset, mutta tilaa ei tunnu olevan työkaluille saati käsille. Ja ryytyneet mutterit on kivoja irroitella kun avain kääntyy n. 1/10 kierrosta. ;)

 

No nyt on hilot ja uudet kumipallot paikalla ja auto on suorassa! :D

Joka nurkassa on n. 35 mm renkaan pinnasta levikkeen alareunaan ja hilot on alimmassa tasossa joten säätövaraa on onneksi jos kumipallot painuu kasaan...

Laitoin vielä madalletut Gaz:in iskarit.

Ostin suosiolla Minitronin jousenpuristustyökalun, enkä kadu sitä hankintaa pätkääkään. :)

 

Muuten Minisport.com-yritystä voin suositella lämpimästi.

Sieltä tuli jousiosat + renkaat ja vanteet nopeasti tänne suomeen ja taatusti halvemmalla kuin Suomesta ostettuna. Lisäksi he vastailevat sähköposteihin! ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hiloja on nyt joutunut kiertämään pari kierrosta korkeammalle.

 

Kun tarkkaan mittailin, niin kuskin puoli oli matalammalla hiukan.

Noin puoli kierrosta korkeammalle jouduin kuskin puolelta kiertämään, jotta tuli suoraksi.

Voikohan etupään puslat, jos ovat kuluneet, aiheuttaa tuollaisen pienen eron?

Kori ainakin näyttää päällisin puolin suoralta, eikä alustan osatkaan näytä kolhuja saaneilta...

Kumipallot ja iskaritkin tuli jo uusittua.

Eipä tuo puolen kierroksen heitto häiritse tosin muuten kuin että tietäisi mistä se johtuu.  :-?

Link to comment
Share on other sites

Hiloja on nyt joutunut kiertämään pari kierrosta korkeammalle.

 

Kun tarkkaan mittailin, niin kuskin puoli oli matalammalla hiukan.

Noin puoli kierrosta korkeammalle jouduin kuskin puolelta kiertämään, jotta tuli suoraksi.

Voikohan etupään puslat, jos ovat kuluneet, aiheuttaa tuollaisen pienen eron?

Kori ainakin näyttää päällisin puolin suoralta, eikä alustan osatkaan näytä kolhuja saaneilta...

Kumipallot ja iskaritkin tuli jo uusittua.

Eipä tuo puolen kierroksen heitto häiritse tosin muuten kuin että tietäisi mistä se johtuu.  :-?

 

Ettei vaan johtuisi siitä, että kuskin puolella on yleisesti ottaen enemmän painoa (kuski+bensatankki)?  ::)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...