Jump to content

Hondan d sarjan kone miniin?


Minimaalinen

Recommended Posts

Noi Suzukin gti koneet on aika harvinaisia ja muutenkin Suzuki on hieman marginaalissa, niin ajattelin alkaa sovittelemaan Hondan d15 sarjan konetta miniin. D15b2 koneessa on juuri sopivasti tehoa vakiona ja niitä saa todella edullisesti. Virityspotentiaaliakin löytyy jos siihen haluaa lähteä. Valmiita etukelkkoja saa minitec:iltä ja allspeed:ilta, joista varmaan toi allspeed olisi todennäköisempi. Itsetehtykin voisi tulla kyseeseen, mutta en oikein osaa sanoa onko vaivan arvoista.

 

Onko Suomessa jo olemassa Hondan koneella olevaa miniä tai tunnustaako joku suunnittelevansa sellaista?

Link to comment
Share on other sites

Trafi on uudistamassa pelisääntöjä rakennemuutoksista ja moottorivaihtoon liittye yksi iso muutos on iskutilavuusrajan poistuminen. Äkkiseltään hyvä mutta tilalle tulee vääntömomenttiraja. Jatkossa kriteeri olis 20 prossaa tehon lisäys JA 20 prossa väännön lisäys.

 

En ole ynnäillyt Minin osalta meneekö huonompaan suuntaan...

Link to comment
Share on other sites

Mistä noista Trafin uudistuksista voi lukea enemmän, niin voisi vähän varautua? Sinänsä mulla ei ole väliä kuutiotilavuuden rajoituksella, koska d sarjan 1.6l koneissa menee tehot yli. Voin kyllä kuvitella miksi joku haluaisi ison matalavireisen moottorin.

 

Eikös 2014 ollut joku pilottihanke FHRA:n kanssa poikkeuslupien käsittelyssä? FHRA tarkisti hakemukset ja teki lausunnon akelle. Ake toimi kumileimasimena ja keräsi rahat. Tai jotain sinnepäin. Miten se hanke meni ja onko uudistus tulossa tältäosin?

Link to comment
Share on other sites

Pitäis varmaan perustaa oma säie mutta kun sivuaa aihetta niin menköön.

 

Nyt kun päästiin näihin pykäliin, niin onko tietoa että jos ake on joskus antanut poikkeusluvan johonkin muutokseen ja sen toteuttaa sellaisenaan, niin tarvitaanko uutta poikkeuslupaa?

 

Ovatko poikkeuslupahakemukset julkisia?

Link to comment
Share on other sites

Pysy hyvä mies muutoskatsastuksen piirissä. Pääset helpommalla ja paljon pystyt tekeen senkin puitteissa. Ja kyllä D16 koneitakin löytyy tehon puitteissa jos sitä mietit vaikka eipä sillä 1dl nyt paljon merkitystä ole...

:D niinhän se olisi viisainta, eikä mulla ole tarkoitus mitään ihme maailmanlopun luomusta alkaa tekemään. D16 koneita kyllä löytyy jos vertailumoottoriksi ottaa turbon, mutta itse haluaisin pitää 10" renkaat ja siksi toi alempi teho.

 

Missä sitten menee raja että pysytään vielä muutoskatsastuksessa? Pitääkö olla tehdasvalmisteinen apurunko vai saako sen rakentaa osittain uudestaan jos jättää tukivarsien kiinnitykset vanhasta? Reaktiotangon kiinnitys pitäisi siirtää uuteen osaan.

 

Laissa todetaan seuraavasti:

11 § b )

autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;

 

Onko apurunko akselistorakennetta ja mistä tiedän mitä luotettavan selvityksen on pidettävä sisällään?

 

Link to comment
Share on other sites

Käytä miniteciä tai allspeediä ja pyydät niiltä paprut katsastusta varten niin ei ainakaan tarvi alkaan tappeleen itse tehdyn kelkan kanssa.

Eihän noissa sun teksteissä ole mitään sellaista (itse asiassa ei lähimainkaan) miks sun tarvis poikkeuslupaa hakee...

 

 Onko apurunko akselistorakennetta ja mistä tiedän mitä luotettavan selvityksen on pidettävä sisällään?

 

Kyllä on. Ja luotettava selvitys onkin ihan kiinni sen tulkitsijasta...

Link to comment
Share on other sites

Jaa mikä asiakasPALVELU ???

 

Viimeksi Burlenin kaiffari kun kysyin bensapumppujen korjaussarjan eroja. Heillä on er sarjat + ja - maadoitetuille pumpuille. Normipumput jotka pelittää kummin päin hyvänsä kytkettynä. Heidän vanhan luettelon mukaan samat hilut molemmissa. Sain vastauksen että toinen on plus ja toinen miinusmaadoitetun sarja... pistin mailia saman tien perään ja totesin että senhän olin todennut jo kysymyksessäni mutta mikä ero niissä on ? Siihen loppui customer service...

Link to comment
Share on other sites

Eipä ole Allspeedilta vastattu mitään. Mikähän ihme noilla Englantilaisilla firmoilla on kun tuntuu että asiakaspalvelu on järjestään ajalta jolloin kivi on keksitty.

 

 

Aikanaan tuli hommattua Allspeediltä kelkka Roverin K-sarjalaista varten, syksy 2010... hyvin vastasivat ei ongelmaa 7.9.2010 eka posti samana päivänä vastaus, siitä sitten marraskuun lopussa tuli kelkka, koko paketti toimituksineen oli about 1300£ ..  tuossa vielä koko paketti.. tuon ainakin Suomen katastusviranomainen hyväksyy (sitäkin vissiin kysyttiin aiemmin??).

 

K series frame unpainted £650.00
Painted in black if required £30.00
Bottom arm tie bar set £285.00
Shipping £128.00
 
net total £1123.00
Vat @ 17.5% £196.53
 
Total inc shipping and vat £1319.53
Link to comment
Share on other sites

Aikanaan tuli hommattua Allspeediltä kelkka Roverin K-sarjalaista varten, syksy 2010... hyvin vastasivat ei ongelmaa 7.9.2010 eka posti samana päivänä vastaus, siitä sitten marraskuun lopussa tuli kelkka, koko paketti toimituksineen oli about 1300£ .. tuossa vielä koko paketti.. tuon ainakin Suomen katastusviranomainen hyväksyy (sitäkin vissiin kysyttiin aiemmin??).

K series frame unpainted £650.00

Painted in black if required £30.00

Bottom arm tie bar set £285.00

Shipping £128.00

net total £1123.00

Vat @ 17.5% £196.53

Total inc shipping and vat £1319.53

No perhana. Kai ne on sitten menneet lukkoon mun kyselyistä :D Pitääpä laittaa uusi s-posti. Oliko sulla jotain erityistä dokumenttia Allspeedilta, josta selvisi tieliikennekelpoisuus?
Link to comment
Share on other sites

..... Oliko sulla jotain erityistä dokumenttia Allspeedilta, josta selvisi tieliikennekelpoisuus?

 

Ei ole mitään erityisempää. Kahden tutun katsastusmiehen sana riittänee mulle, varsinkin kun ne on tuttuja. Niistä jompi kumpi sen sitten aikanaan katsastaa. Heidän ohjeiden mukaan olen kaikki säilyttänyt, eli sieltä webbikaupasta tulostanut tiedot talteen ja sitten tuon ostoksen kuitit yms. tallessa, ne kuulemma riittää sitten aikanaan muutoskatsastukseen.

Link to comment
Share on other sites

Ei ole mitään erityisempää. Kahden tutun katsastusmiehen sana riittänee mulle, varsinkin kun ne on tuttuja. Niistä jompi kumpi sen sitten aikanaan katsastaa. Heidän ohjeiden mukaan olen kaikki säilyttänyt, eli sieltä webbikaupasta tulostanut tiedot talteen ja sitten tuon ostoksen kuitit yms. tallessa, ne kuulemma riittää sitten aikanaan muutoskatsastukseen.

Ok. Hyvä tietää. Taidan käydä itsekin konttorilla juttelemassa etukäteen.
Link to comment
Share on other sites

Ok. Hyvä tietää. Taidan käydä itsekin konttorilla juttelemassa etukäteen.

 

Jeps, aina kannattaa käydä kyselemässä. Suurin ongelma on kuulemma se, että auton alla saattaa olla ties mitä itse tehtyjä palikoita yms.. joista ei ole minkään valtakunnan dokuja, kuka ne on tehnyt, mistä aineesta tarkalleen jne... ovat tyytyväisiä kun jollain on evidenssit tallella -> helpottaa käsittelyä ja heidän arvuuttelua..

 

Kyllä kun noiden Brittisaittin forumeja katselee ja niitä itse tehtyjä kelkkoja, työvaiheesta otettuja kuvia, niin pistää ihmettelemään millä ihmeellä ne tusaukset menee Brittien katastuksessa läpi.... Kyllä varmasti joku Suomalainen paja tekee hyvää jälkeä laadukkaista paloista, ongelman haastavuus sitten ilmeisesti vain on se miten ne saa leimasta läpi... eikös se sutsukin etukelkka ole myös jossain autotallipajassa sweamamman maalla tehty "?" Se menee hyvin Suomessa läpi, mutta tuskin yhtä helposti jos sen tekee ite...

Link to comment
Share on other sites

Jeps, aina kannattaa käydä kyselemässä. Suurin ongelma on kuulemma se, että auton alla saattaa olla ties mitä itse tehtyjä palikoita yms.. joista ei ole minkään valtakunnan dokuja, kuka ne on tehnyt, mistä aineesta tarkalleen jne... ovat tyytyväisiä kun jollain on evidenssit tallella -> helpottaa käsittelyä ja heidän arvuuttelua..

 

 

Mielenkiintoinen kyllä tämä K -sarjan asennus Miniin, onhan se sentään Brittiläinen ja uudemmissa Metroissakin voimanlähteenä.

Juu, itse tehden niin on hyvä olla kaikesta piirustukset, joista ilmenee mitat, aineet, lujuudet ym.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...