Jump to content

Recommended Posts

Posted

Olen tuore minin onnellinen omista.

- Ongelmani on mistä löytäisin kaasuttimeen huoltosarjan. Kaasarissa lukee SU Carburetter aud 9203 (kuva kaasarista) nuilla tiedoilla en oikein löytänyt mitään. Miten/mistä saan tiedon mikä kaasari tyyppi on kysessä.

 

- Tietääkö joku mistä saisi Suomen kilelisen korjausoppaan mini 1000 vm75? ja mistä saa kätevästi varaosia tilattua

 

- ja kolmas ongelmani MIni lähtee hienosti käyntiin seisoneena, mutta kun ajelee ja yrittää sammutuksen jälkeen startata 5min kuluttua kone ei muutakun sahaa vaan, pukkaamalla lähtee kohtuu hyvin. 30min kuluttua lähtee taas ongelmitta käyntiin.

post-3519-0-38698800-1418896145_thumb.jpg

Posted

SU HS4

Sillä pitäisi huolto/korjaussarjaa löytyä.

Kannattaa katsoa onko läpänakseli pahasti kulunut/väljä.

Jos on, niin pelkkä huoltosarja ei riitä. Pitää uusia läpän akselikin. Joskus voi vaatia läpän akselin helatkin kaasarin runkoon.

Yleensä selviää kyllä pelkällä akselilla.

Posted

Viittais vissiin kaasarin höyrystymis ongelmaan.Tuo reikä, mikä on pultilla tukittu,pitäs olla auki.

Siitä letku putsarille.

Posted

Pultilla tukittu liitäntä OK, ei aiheuta käyntiinlähtö ongelmaa.

Ensimmäiseksi siirtäisin bensalinjan pois pakosarjan kuumuudesta ja

mahdollinen suodatin muuhun paikkaan. Männän (musta tulppa kaasarin päällä) öljymäärä kannattaa

tarkastaa. Foorumilla on aiemmin ollut korjaamokäsikirjan myynti-ilmoituksia,

kannattaa kysellä myös O/M osiossa. Jos auto lähtee työntämällä käyntiin

voi olla myös sähkön puute joka aiheuttaa huonon kipinän.

Posted

Joo niin kun "tailke" tuossa totesi niin bensaletku vähän pidempi kaasarilta ja siihen suodatin (uusi).

Suodattimessa on sekin hyvä puoli kun se on näkösällä, että siitä näkee nopeesti käyntihäiriön sattuessa nostaako bensaa.

 

Mites toi rikastin, missä asennossa kylmänä/lämpöisenä?

Toimiiko vaijeri/ vivusto takertelematta?

Posted

Missäspäin lappia olet? Jos oot rollossa niin minä voin lainata korjausopasta/auttaa asiassa mikäli voin vain auttaa. Multa löytyy yksi ylimääräinen kaasarikin mutta sen toiminnasta ei ole lainkaan varmuutta.

Posted

Kiitoksia paljon avusta ja neuvoista. Eli kannattasiko pultilla tukittu linja putkittaa suodattimelle vai olla tulpattuna?.

Täytyy alkaa hommaan uusi suodatin ja letkua ja kaasari tutkimaan tarkemmin.

Männän (musta tulppa kaasarin päällä) öljymäärä kannattaa tarkastaa, mikähän öljy tähän soveltuu parhaiten?

ja Torniossa asustelen.

Posted

Anna olla tukittuna se linja. Itsellä ainakin on aina ollut ja hyvin pelaa.

Minä olen käyttänyt automaattivaihteistoöljyä (punasta) kaasarissa. Täyttö niin, että siellä sisällä näkyvä putken pää juuri peittyy.

Kyllä siellä varsinkin kesäkäytössä joku perus synteettinen (Mobil 1) toimii.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...