Jump to content

R53 kytkin ongelma


uatu

Recommended Posts

Elikkä kytkin luistaa R53 Minissä. Ongelmana onkin, että luistamista ilmenee lämpimänä ja yli 3000 kierroksen. Kylmänä ei siis mitään ongelmaa isoillakaan kierroksilla, mutta kun lämpiää tarpeeksi alkaa kytkin luistamaan kun kierrokset ylittävät 3000. 

Onko kellään tullut samanmoisia ongelmia vastaan? Paikallisella huoltamolla arvelivat, että voisi johtua esim. kampiakselin stefan vuotamisesta, mutta tuskin selittäisi ainakaan noita korkeisiin kierroslukuihin liittyviä luistamisia?

Link to comment
Share on other sites

Ja jos kytkin joudutaan uusimaan, niin vaihda ihmeessä samalla joku parempi levy ja 1-massapyörä! Itse tein sen virheen, että vaihdoin oem-levyn ja nyt tuplamassa alkanut tekemään sitä klassista tärinää, kun kytkimen nostaa ylös nopeasti tai käynnistää auton vapaalla ja kytkin ylhäällä. Vittumainen ääni, mutta ei se kuulemma sen vaarallisempi ole, mutta typerää sitä on kuunnella. (ainakin luulen, että tästä on kyse, kun se ei ole mitenkään kytkimen toimintaan vaikuttanut ja vaihdelaatikko toimii hyvin)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos teille. Laitan kyllä uuden kytkimen ja vauhtipyörän tilaukseen. Olisiko kenties Clutchmasters FX200 kytkin oiva valinta uudeksi kytkimeksi?

Enää oikeastaan ongelma onkin tuo vauhtipyörä. Onko todella niin, että suosisitte kiinteää vauhtipyörää 2-massaisen sijaan? Aihetta hieman lueskellut tuolla brittipuolella ja kiinteää moittivat äänekkääksi.

Link to comment
Share on other sites

Joo,kuulemma "vaihteisto äänet"? lisääntyvät....En tiedä,kyselin aikanaan Lohen.Uk kytkimen/vauhtipyörän korvaamisesta kiinteällä combolla.Samalla tiedustelin poljinvoiman tarpeesta,tuleeko huomattavan raskaaksi mutta kaikki palaute oli positiivistä.En kuitenkaan laittaisi mitään "super lightweight"-versiota,varmasti ravistelee/ääntelee.Mielelläni kuulisin myös foorumin kokemuksia !!

 

"

It is normal to expect some slight change to vibrations due to the flywheel not being damped, but it is not a problem in the long term. Some of our customers have travelled thousands of miles with these clutches and are happy.
 
I do not know of any problems with parts breaking off."
 
-No,en kuitenkaan hankkinut ko.comboa ,vaan tallissa varttuu JCW:n uusi kaksoismassa.....
cleardot.gif
Link to comment
Share on other sites

Omassa on kytkin kanssa alkanut äänehtiä. Ääni tulee kun auto on kylmä, 5 min ajon päästä se lakkaa. Ääni tulee kun päästää kytkimen ylös, juuri kun se ottaa kiinni..tulee sellainen lyhyt ujellus. Mitään tärinää tai hirttämistä ei esiinny, vain tuo ääni.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on omasss clutchmasterin fx300 kytkin ja samanpuljun kiinteä vauhtipyörä. Kytkin tuntuma on hyvä. Pikkusen kovempi ääni siitä tosiaan lähtee mutta ääni voi kyllä johtua myös quaifin lukostakin... mutta tosiaan jos joutuu laatikon ottamaan irti niin kannattaa kyllä tosiaan miettiä samalla tuo vauhtipyörän uusiminen.

Link to comment
Share on other sites

Omassa on kytkin kanssa alkanut äänehtiä. Ääni tulee kun auto on kylmä, 5 min ajon päästä se lakkaa. Ääni tulee kun päästää kytkimen ylös, juuri kun se ottaa kiinni..tulee sellainen lyhyt ujellus. Mitään tärinää tai hirttämistä ei esiinny, vain tuo ääni.

 

Tää on ominaisuus... minitorque-foorumilla se on saanut nimen "chewbacca noise". Omassani ääntelehtii yleensä vain ensimmäisellä kytkimen nostolla kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle, sen jälkeen hiljenee. Kesällä ei pitänyt mekkalaa ollenkaan, mutta nyt taas satunnaisesti kun kelit on kylmenneet. Sen jälkeen kun ääni ekan kerran ilmestyi on kilometrejä kertynyt melkein 30tkm. Autolla ajettu nyt 132tkm, ja kytkin pelaa ihan normaalisti.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...