papu83 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2014 Siitä se alkais. Projekti vol 2 Ritke and AAB-1 2 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Ritke Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2014 Onko paljon osapuutteita? Näyttää kuvassa aika hyvältä aihiolta. Työn iloa ja päivitä foorumille työn edistyessä kuvia. :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
papu83 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2014 Kaikki osat pitäis olla... se että mitä pystyy käyttää on sitten eri tarina. Sinänsä hyvä aihio että on orkkis kunnossa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
SE7EN Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Kertokaas mulle joku mikä tuo korin väri on. Ja minkävärinen sisusta tuohon kuuluu.? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
FD100L Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Kertokaas mulle joku mikä tuo korin väri on. Ja minkävärinen sisusta tuohon kuuluu.? Jaa, hydrolastic -Mini! :) Rakensin aikanaan Mini tonni kilpurin ton värisestä, oliskohan toi joku "lime" ollu (sisusta samaa sävyä)? Mulla on jossain wanha Mini -värikartasto ja taitaa se löytyä ihan netistäkin, ehkä? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Ado50 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Väriksi veikkaisin ajan patinoimaa Old English Whitea WT3. Oliko Mk2 malleja saatavana keltaisina (esim. Chartreuse Yellow YL-2) ? "Imperial" tietänee enemmän . . . Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
FD100L Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Se onpi sitten aika tasaseen sammaloitunu? :) ..näyttää niin vihreeltä mun silmään?? Heh, en kuitenkaan ala kinaamaan asiasta, mutta nyt taisin muistaa sen kilpuri aihion ( vm. -73) värikoodin: http://www.mini-colours.co.uk/colour.php?c=266 E: Punainenhan siitä sitten kuitenkin tuli! ::) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
SE7EN Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Minä kun veikkaisin että tuo on El Paso Beige BG17... Mutta kuka noista nyt selvää ottaa haalistuneina ja sammaloituneina.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
papu83 Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Ei oo sammaloitunu. Auto on seissy lämpimässä tallissa viimeiset 22 vuotta. Missäpäin värikoodi on? Vai onko missää? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Ado50 Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Täältä löytyy värikarttoja eri ikäisiin Mineihin http://www.mgexp.com/article/bmc-paint.html Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
papu83 Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 old english white näyttäisi olevan tuo väri. Mitens toi hydrolastic sehän oli vissiin että siitä ei helpolla saa enää kalua? Käykö perinteiset kumijousielementit suoraa noihin kelkkoihin? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
FD100L Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 old english white näyttäisi olevan tuo väri. Mitens toi hydrolastic sehän oli vissiin että siitä ei helpolla saa enää kalua? Käykö perinteiset kumijousielementit suoraa noihin kelkkoihin? Jos elementit on ehjät niin miksei, uusia ei taida oikein saada ja ehjät käytetytkin "kiven alla". Ei ne kumielementit oikein suoraan sovi, joskus on kuivajousisesta kelkasta siirretty kiinnityskohdat , mut paree vaihtaa koko kelkka (on ehkä muutenkin vaihtokunnossa?). Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
papu83 Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2014 Ok. Täytyy perehtyy paremmin kun alkaa purkamaan. Kelkat näyttäis olevan äkkiä katsottuna yllättävän hyvässä kunnossa. Pääsin vasta tänään katsomaan koko autoa paremmin. Muutenkin auto näyttää ihan hyvältä on tosin mätääkin mutta ei mikää umpilaho. Hmm.. mitähän tuolle nyt tekis... entisöinti vai turbotettu katuraaseri... vaiko sittenkin minitonni kilpuri, näytti hauskalta toi sarja. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2014 Noin hyvästä Mk2 kopasta ei ehkä kannattaisi kilpuria tehdä, ainakaan Mini tonniin. Ehkä joku Cooper replica, vaikka harrasteluokkaan, jos kilvanajo kiinnostaa. No. Jokainen tekee omalleen mitä lystää. Hydrolastic elementtejä saa tietääkseni uusiakin tänä päivänä, joskaan ei kait kovin edullisia. Käytettyjä ehjiäkin harrastajilta löytynee vielä kohtuullisesti. Jos et entisöintiä aio, niin kumijousiseksi muuttaminen on ihan fiksu vaihtoehto. Käytettyjä kumijousisen alustan osia löytyy taatusti sopivasti, jos vain ilmoittelet kiinnostuksesi esim osto palstalla. Ne käy vuosimallista riippumatta. Intoa vaan rojektille. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
papu83 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2014 Onko vinkkejä kun alkaa kelkkoja ottaa pois että miten noi hydrolastic:in nesteet saa helpoiten valutettuu pois? Laitan kumijousielementit / kelkat tilalle. Ja kyyllä se ahdin tulee määräämään tahdin kunnes jonain päivänä ollaan siinä mallissa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
FD100L Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2014 Onko vinkkejä kun alkaa kelkkoja ottaa pois että miten noi hydrolastic:in nesteet saa helpoiten valutettuu pois? Laitan kumijousielementit / kelkat tilalle. Ja kyyllä se ahdin tulee määräämään tahdin kunnes jonain päivänä ollaan siinä mallissa. Takaa vaan helmapellin alta rengasventtiiliavaimella avaat ja astia alle jos et halua sutata. Voi kyllä olla, että on nesteet jo poistunu ajan saatossa? ::) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Jos elementit on ehjiä, niin ei kannata roskiin laittaa. Luulenpa että niille löytyy ottaja, jos kohtuuhinnalla ilman takuuta tarjoat. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
SE7EN Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Minulle kelpaa jos ehjänä saat irti. Voin jopa jonkinsortin kahvipaketin maksaakin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Joo ihan rahanarvoista tavaraa noi hydron osat nykyään ja jos sattuu putket olemaan ehjät kannattaa nekin ottaa ehjänä ja myydä etiäppäin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
papu83 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2014 Pitäiskö runkonumero olla apparin jalkatilassa? Mitens ootte toiminu kun olette pohjan vaihtanu? Mitäs inssit tuumaa? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2014 69:ssä pitäisi löytyä apparin lattiasta ja löytyykin jos ei ruoste ole kokonaan syönyt. Ota kuva vanhasta lattiapellistä numeroineen kun se on korissa vielä kiinni ja kun leikkaat vanhan lattian irti ota numerokohta talteen. Lyö uusi numero uuteen lattiapeltiin kun se on irrallaan ja mene peltien, kuvien ja rekisteriotteen kanssa konttorille ja pyydä kats.miestä katsomaan. Koko kuva autostakin on hyvä. Näin pitäisi onnistua, eikä tarvitse kuskata koko autoa konttorille. Toinen vaihtoehto on, että kun löydät sen numeron sieltä lattiasta, kuskaat koko kopan konttorille ja lyöt uuden numeron konehuoneeseen apparin puolelle viistotukeen (siihen kohtaan mistä johtosarja menee läpi) Ja pyydät miestä katsomaan että on samat numerot ja merkinnän siitä papereihin. Se numero voi sinulla jo nyt mahdollisesti löytyä sieltä viistotuesta. Moniin Mineihin on jo aikoinaan katsastuksessa pyydetty lyömään uusi numero kyseiseen paikkaan, kun oma lattianumero on näkynyt huonosti. 66 ja vanhemmissa ei ole lattiassa numeroa, eikä tehtaan jäljiltä missään. Ne lyötiin Suomessa juuri tähän viistotukeen. Pääsääntöisesti. Poikkeukset vahvistaa säännön :) Saiko selvityksestä mitään selvää ?:) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
papu83 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2014 Joo sain selvää. Pohjasta en löytänyt mitää numeroo oli sen verran ruosteessa. Pitää tarkastaa tuo viistotuki jos siinä olis numerot tallella. Kiitos ohjeistuksesta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
papu83 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2014 Ei löydy numeroo.. keulan lukkopellis on kyl peltilätkä missä on runkonumero mutta mahtaako se kelvata? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2014 Lukkopellissä oleva pistehitsattu lätkä ei ole rekisteriotteessa oleva alustannumero, vertaapa otteeseen. Se on korin numero, joka ei näy missään rekisteröinti dokumenteissä. Mk 2:ssa on varmaan vielä se ovaali alumiinilätkä poppareilla kiinni jäähd. tuulitunnelissa? Siinä on oikea numero, mutta se ei irroitettavana kelpaa. Numero pitää olla koriin meistetty, ei millään koriin kiinnitettyyn irtolätkään. Oli sitten kiinnitetty millä hyvänsä. Näin ainakin Tampereen seudulla. Kokemusta on. Kyllä on Konttorilla lamppujen kanssa etsitty meistettyä numeroa. Onneksi on aina löydetty :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2014 Käsittääkseni yhdessäkään Minissä ei ole tehtaan jäljiltä runkonumeroa ennen vuotta -80. Jos auto ei ole alunperin virallisen maahatuojan Suomeen tuoma, niin sitten voi olla numero "missä vaan". Hanttarin takajalkatilasta löytyi yhdestä Norjan tuonnista. Saksassa sitten taas oli kelvannut etupenkkien alla olevaan poikkitukeen hitsattu numerolappu, mutta se nyt ei Suomessa kelpaa ja uuden lyömiseksi meni. Kaikissa maissa ole ole ollut yhtä tarkkaa kuin Suomessa aikanaan tuo vaatimus ja se alumiinilätkä on riittänyt. Se hanttarin etujalkatila on kyllä ilmeisesti yleinen paikka ollut niissä maissa mihin se on vaadittu. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään