Jump to content

Kytkimen vaihto


Mosku
 Share

Recommended Posts

Tuolta löytynee kytkin:
http://www.minitron.fi/

Kuluvasta ajasta on paha sanoa mitään kun vaihtelee niin tekijän ja sen mukaan kuinka piukassa vauhtipyörä on kartiolla mutta veikkaisin et Minitronilta löytyy korjaamokäsikirjoja myytäväksi asti lisäksi tarvitset muutamia erikoistyökaluja.

Link to comment
Share on other sites

Just ekaa kertaa kytkimen vaihtaneena suosittelen hommaamaan suoraan sopivan ulosvetäjän ja oikeilla kierteillä olevat pultit, jotta saat vauhtipyörän irti. Jos omaa noiden kamppeiden etsintää ei oteta huomioon, niin kone irti ja osat vaihtoon -> muutama ilta , jolloin pari-kolme tuntia illassa duunausta. Tähän sisältyi paljon ihmettelyä ja harjoittelua yms. kun ekaa kertaa nyppäsin koneen irti :P

Link to comment
Share on other sites

Just ekaa kertaa kytkimen vaihtaneena suosittelen hommaamaan suoraan sopivan ulosvetäjän ja oikeilla kierteillä olevat pultit, jotta saat vauhtipyörän irti. Jos omaa noiden kamppeiden etsintää ei oteta huomioon, niin kone irti ja osat vaihtoon -> muutama ilta , jolloin pari-kolme tuntia illassa duunausta. Tähän sisältyi paljon ihmettelyä ja harjoittelua yms. kun ekaa kertaa nyppäsin koneen irti :P

Jep, irroititko moottorin? Sitähän ei tarvi välttämättä vaan homma onnistuu koneen ollessa paikallaan.

Kantsii muuten eka tarkistaa mikä vika kytkimessä on, onko vika kytkinasetelmassa vai hydrauliikassa so. tsekkaa pää- ja työsylinterit.

Link to comment
Share on other sites

Katoin parhaaksi nostaa koko motin irti, aika ahdasta on paikallaan ollessa vaihtaa. Mulla kytkin alkoi jo luistamaan, joten vaihto oli tehtävä.vaihtelin stefoja yms samalla, joten nämä oli kätevä tehdä kone irtaallaan. Nyt auto on taas sisäsiisti, loppui reviirin merkkauskin. Ja tuli siitä laitettua jarruihin kaikki uutta jarruputkineen yms...

Link to comment
Share on other sites

Jos se pitää ääntä kytkin pohjassa niin painelaakeri sieltä on menossa, ei sitä varten koko kytkintä tarvii vaihtaa eikä todellakaan ottaa moottoria pois konehuoneesta.

Link to comment
Share on other sites

Jos se pitää ääntä kytkin pohjassa niin painelaakeri sieltä on menossa, ei sitä varten koko kytkintä tarvii vaihtaa eikä todellakaan ottaa moottoria pois konehuoneesta.

Täytyy kuitenniin käyttää moottori irti talvella ja putsais ja maalais konehuoneen sekä siistis moottorin.

Link to comment
Share on other sites

Jos itellä on esim: ylimääräinen kone,tai jotain osia, niin pystyy ulosvetäjän tekemään itse.Irrotettavaan vauhtipyörän keskiosaan hitsaa sopivan mutterin ja lohkosta pinnapultteja soveltamalla saa loput osat.Lohkon pulttien kierre sopii vauhtipyörään. Mutta ei se valmis vetäjäkään kallis ole, jos ei ole inspistä itse väsätä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...