Jump to content

Powerflex puslat


holkki

Recommended Posts

Olisi tarvetta vähentää vetelyä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ,yhdeksi  ratkaisuksi foorumeilla tarjoillaan etutukivarren pusla-remonttia. Eikä haittaa, vaikka samalla myös ohjaukseen tulee lisää tarkkuutta. Usein keskustelut johtaa Powerflexeihin tms. uretaanipusliin ja nyt tiedustelisin kokemuksia.Haittana usein mainitaan runsaasti lisääntynyt melu/tärinät,luonnollisesti kun elastista materiaalia korvataan kovemmalla, mutta kuinka paljon R56 tapauksessa? Tuleeko sietämätöntä haittaa?  Samassa yhteydessä aikomus vaihtaa etuvakaajan puslat myös.Kokemuksia,kiitos!

Link to comment
Share on other sites

R53:ssa rengasmelu lisääntyi aika tavalla kun alatukivarran puslat vaihtui whitelinen polypusliin ja vakaajan puslat powerflexin violetteihin. Vakaajan polypuslat ei kuulemma juuri vaikuta ajettavuuteen, mutta kestävätpähän pidempään kuin orkkikset. Ja lisäävät osaltaan meteliä. :P Vetely kyllä väheni huomattavasti, ei kaduta.

Link to comment
Share on other sites

Joo,kiitos Igorille! Powerflexillä näyttää olevan eri kovuus versiota lila/musta ja sivustolla mainittiin heidän vaihtoehdon olevan +25% jäykempi kuin alkuperäinen. pystyykö vaihtamaan paikalla vai irroittelitko apurunkoa/runkopalaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pomppasi sitten oma mini leimalta tukivarsien puslista ja raidetangon päästä ja kävin miettimään, jos päivittäisi noi tukivarsien puslat eteen powerflexeihin. Mutta entäs noi moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit? Onko porukka vaihtanu noita uretaanisiin? Kaverin 9-3:een Saabbiin vaihdettiin viime syksynä moottorin tukikumit uretaanisiin ja tuli varsinkin talviajossa melkoisesti lisää tärinää moottorista koriin. Eli jos minissä sama homma, niin jää kyllä vaihtamatta mukavuuden kärsiessä. Tiiä sitte onko noi enempi ratavehkeisiin suunniteltu. 

Link to comment
Share on other sites

Mulla on powerflexin puslat (tai siis semmoset orkkispusliin työnnettävät jäykistepalat) moottorin alatuessa ja vaihdelootan tuessa. Tyhjäkäynnille tuli hiukan tärinää, varsinkin ilmastoinnin kompuran käydessä. Ajossa ei täristä. Noi on suht halpoja ja helppo ottaa pois jos alkaa ärsyttämään. Itse en vaihtais pois, ja hyllyssä odottaa jo Vibratechnicsin moottorin ylätuki... :)

Link to comment
Share on other sites

Joo kattelinkin, että ne näyttää sellasilta vakiopusliin laitettavilta lisäpaloilta. Tilasin nyt vaan noi tukivarsien puslat ja vilkasee niitä vaihtaessa miltä noi moottorin puslat vaikuttaa. Jotenkin vaan tuntunu, että tullu lisää liikettä vedon ja vapaan välille tässä reilun vuoden aikana. Kompuran pärinää ei ole tarvinu pelätä nytkään, kun ei se pelaa. Pitäisi viedä jollekkin osaavalle kaverille vikakoodien lukuun, jos sieltä vaikka jotain selviäisi, kun flektikin on pimeänä. :-\

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olipahan jumppaaminen noiden puslien kanssa. Ei oikeen alkuun tienny miten olisi purkanu paikat. Päädyin kuitenkin irrottamaan vaan noi tukivarret ja jätin apurungon paikalleen. Jotenkuten tyyliin: Rengas pois, alatukivarren pallonivel irti (lekalla reipas kopautus riitti), napamutteri auki ja vetari pois tolpasta ja nosto mahdollisimman pystyyn ylos, Vakaajatanko irti alapäästä, tukivarren mutkasta pallonivelellä varustettu 2 pultin kiinnike irti apurungosta (toinen pultti on veemäisesti just vetarin kohdalla, mutta mahtuu just tulemana pois ku kääntää vetarin mahd. pystyyn). Sitte vääntelemään tukivartta, että pusla antautuu, puukkosahalla se jäljelle jäänyt holkki poikki ja pois puslan kannattimesta (varoo ettei katkaise sitä kannatinta). Ulommalle powerflexille jouduin tekemään kierretangosta ja parista lattaraudasta sisäänvetäjän, että sai painettua puslan tuohon kannattimeen, sitte sisempään osaan vähä liukkaria päälle ja kumivasaralla nuijii sen mustan osan sisään ja sitte vaan ujuttamaan tukivartta paikalleen ja kasaamaan. Ei nyt jälkikäteen mikään älytön homma, mutta ensikertalaisena tuohon sai aikaa tuhrattua ihan tarpeeksi ja jos joku perus autokorjaamo ois ottanu hommaksi, niin äkkiä ois menny 500€ töihin pelkästään. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...