holkki Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Olisi tarvetta vähentää vetelyä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ,yhdeksi ratkaisuksi foorumeilla tarjoillaan etutukivarren pusla-remonttia. Eikä haittaa, vaikka samalla myös ohjaukseen tulee lisää tarkkuutta. Usein keskustelut johtaa Powerflexeihin tms. uretaanipusliin ja nyt tiedustelisin kokemuksia.Haittana usein mainitaan runsaasti lisääntynyt melu/tärinät,luonnollisesti kun elastista materiaalia korvataan kovemmalla, mutta kuinka paljon R56 tapauksessa? Tuleeko sietämätöntä haittaa? Samassa yhteydessä aikomus vaihtaa etuvakaajan puslat myös.Kokemuksia,kiitos! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted March 29, 2014 Report Share Posted March 29, 2014 R53:ssa rengasmelu lisääntyi aika tavalla kun alatukivarran puslat vaihtui whitelinen polypusliin ja vakaajan puslat powerflexin violetteihin. Vakaajan polypuslat ei kuulemma juuri vaikuta ajettavuuteen, mutta kestävätpähän pidempään kuin orkkikset. Ja lisäävät osaltaan meteliä. :P Vetely kyllä väheni huomattavasti, ei kaduta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holkki Posted March 30, 2014 Author Report Share Posted March 30, 2014 Joo,kiitos Igorille! Powerflexillä näyttää olevan eri kovuus versiota lila/musta ja sivustolla mainittiin heidän vaihtoehdon olevan +25% jäykempi kuin alkuperäinen. pystyykö vaihtamaan paikalla vai irroittelitko apurunkoa/runkopalaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esko Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Pomppasi sitten oma mini leimalta tukivarsien puslista ja raidetangon päästä ja kävin miettimään, jos päivittäisi noi tukivarsien puslat eteen powerflexeihin. Mutta entäs noi moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit? Onko porukka vaihtanu noita uretaanisiin? Kaverin 9-3:een Saabbiin vaihdettiin viime syksynä moottorin tukikumit uretaanisiin ja tuli varsinkin talviajossa melkoisesti lisää tärinää moottorista koriin. Eli jos minissä sama homma, niin jää kyllä vaihtamatta mukavuuden kärsiessä. Tiiä sitte onko noi enempi ratavehkeisiin suunniteltu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Mulla on powerflexin puslat (tai siis semmoset orkkispusliin työnnettävät jäykistepalat) moottorin alatuessa ja vaihdelootan tuessa. Tyhjäkäynnille tuli hiukan tärinää, varsinkin ilmastoinnin kompuran käydessä. Ajossa ei täristä. Noi on suht halpoja ja helppo ottaa pois jos alkaa ärsyttämään. Itse en vaihtais pois, ja hyllyssä odottaa jo Vibratechnicsin moottorin ylätuki... :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esko Posted July 22, 2014 Report Share Posted July 22, 2014 Joo kattelinkin, että ne näyttää sellasilta vakiopusliin laitettavilta lisäpaloilta. Tilasin nyt vaan noi tukivarsien puslat ja vilkasee niitä vaihtaessa miltä noi moottorin puslat vaikuttaa. Jotenkin vaan tuntunu, että tullu lisää liikettä vedon ja vapaan välille tässä reilun vuoden aikana. Kompuran pärinää ei ole tarvinu pelätä nytkään, kun ei se pelaa. Pitäisi viedä jollekkin osaavalle kaverille vikakoodien lukuun, jos sieltä vaikka jotain selviäisi, kun flektikin on pimeänä. :-\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esko Posted August 1, 2014 Report Share Posted August 1, 2014 Olipahan jumppaaminen noiden puslien kanssa. Ei oikeen alkuun tienny miten olisi purkanu paikat. Päädyin kuitenkin irrottamaan vaan noi tukivarret ja jätin apurungon paikalleen. Jotenkuten tyyliin: Rengas pois, alatukivarren pallonivel irti (lekalla reipas kopautus riitti), napamutteri auki ja vetari pois tolpasta ja nosto mahdollisimman pystyyn ylos, Vakaajatanko irti alapäästä, tukivarren mutkasta pallonivelellä varustettu 2 pultin kiinnike irti apurungosta (toinen pultti on veemäisesti just vetarin kohdalla, mutta mahtuu just tulemana pois ku kääntää vetarin mahd. pystyyn). Sitte vääntelemään tukivartta, että pusla antautuu, puukkosahalla se jäljelle jäänyt holkki poikki ja pois puslan kannattimesta (varoo ettei katkaise sitä kannatinta). Ulommalle powerflexille jouduin tekemään kierretangosta ja parista lattaraudasta sisäänvetäjän, että sai painettua puslan tuohon kannattimeen, sitte sisempään osaan vähä liukkaria päälle ja kumivasaralla nuijii sen mustan osan sisään ja sitte vaan ujuttamaan tukivartta paikalleen ja kasaamaan. Ei nyt jälkikäteen mikään älytön homma, mutta ensikertalaisena tuohon sai aikaa tuhrattua ihan tarpeeksi ja jos joku perus autokorjaamo ois ottanu hommaksi, niin äkkiä ois menny 500€ töihin pelkästään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esko Posted August 1, 2014 Report Share Posted August 1, 2014 Ei mikään kaunis sisäänvetäjä, mut toimiva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now