Jump to content

Aloittelijan kysymyksiä


-kapa-

Recommended Posts

Tuossa aamulla kattelin lisää niitä vaijereita. Lämpötilan säätö pelittää ihan oikein omasta nupikastaan vetämällä, eli termostaatti pelaa siitä nupista missä on se "liekin" kuva.

No joku on ainakin nähnyt vaivaa kun on niin siististi läpiviennin tehnyt toiselle ryyppyvaijerille.

Missä minissä pitäis olla se solenoidi kiinni? Mun autossa se pötköttelee töötin päällä irtaimenaan. Jos jollakin on laittaa kuvia omasta konehuoneesta tai linkkejä kuviin, niin ois ihan jees. Tietysti selostaakkin  saa mutta yksi kuva vastaa tuhatta sanaa.

Link to comment
Share on other sites

Ei missään tuplakaasarillisessa Minissä eikä muussakaan kulkuneuvossa, ole koskaan ollut 2 ryyppyvaijeria, ainakaan alunperin. Voihan olla että on ollut jotkut omat ihme viritykset.

 

Voisipa olla vaikka joku oma konepellinavaus vaijeriviritys?

Link to comment
Share on other sites

Konepellin avaus viritys joka toimii ryyppynupikasta?? Kyllä se vieläkin saa olla varavaijeri. Onko kellään kuvaa konehuoneesta, ja erityisesti solenoidin sijoituspaikasta? Jos on tai joku viitsisi ottaa niin laittakaa tuleen mulle joko linkkiä tai sähköpostiin kuvia. Kiitos. Auttaisi aika paljon.

Link to comment
Share on other sites

Mitä vuosikertaa se sun pirssis mahtaa olla ? Mk1 malleissa solenoidi tulee peltilevyyn joka puolestaan on pultattu välipyörästön (kaavelin) koppaan. Samaan missä on kytkimen työsylinteri mutta etupuolelle. Mk2 malleista en muista varmaksi mutta Mk3 malleissa solenoidi on oikeanpuoleisessa sisäloksussa alahelmassa ja lähellä takanurkkaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Eipä siihen mitään virallista läppää ole. Joskus olen nähnyt vaahtomuovista leikatun palan tungettuna siihen, mutta se ei paloturvallisesti ole paras ratkasu.

Itse tein rallipeliin alumiinipellistä suojan, ettei kaasarit "syljeskele" mittarin taa.

Vanhoissa Coopereissa oli alunperin verhoilumatto rintapellissä koko mitalla konehuoneessa,joka peitti myös mittarin reijän.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Minun Minissä on edellinen omistaja hitsannut umpeen ne helman tuuletus aukot. Minkä kokoiset reiät siellä helmassa on alunperin? Ja kannattaako niitä reikiä sinne ruveta väsään, vai vaihtaa uudet helmat joissa on jo valmiina tuuletus? Vai onko ne ihan turhat ne reiät?

 

Mulla myös vuotaa vettä sisään etu jalkatilaan, onko yleistä että Mini "pissii" sisään ja jos on  niin mistä muilla lorottaa sisään. Ois ehkä helpompi lähteä hakemaan vuotoa jos ois jotain vinkkejä, tuulilasia olen jo tilkinnyt mustalla possulla, se ei ainakaan enää ole vuotanut.

Link to comment
Share on other sites

Tuuletus/vedenpoistoreijät on erittäin tarpeelliset, varsinkin jos ajat ympäri vuoden (mikähän järki on ollut hitsata ne umpeen??). Kyllähän ne ehjät, kovat helmat kesäharrastekäytössä kestää aika pitkään vaikkei reikiä olekaan.

Repsikan puolelle Minit vuotaa ainakin lämppärin letkujen läpivienneistä. Kovalla sateella ja pestessä konellin raosta uittaa letkujen läpiviennin juureen.

Link to comment
Share on other sites

Repsikan puolella on takimmainen reikä jäljellä. Aika harmillista ruveta paikkomaan toisten jälkiä, mutta eipä tuo mittää. Ja taisinpa valehdella tossa aiemmin, kyllä se tuulilasikin vielä vuotaa  >:(. Vettä tulee myös kuskin jalkatilassa olevan pikku lipareen alta, oiskohan tuo joku verhoilun kiinnitys paikka?? Pohjassa ei ole reikää, mutta siitä on tainnu jäädä aukko helman sisään, taitaa siis helma olla aika märkänä. Ei ois tainnu kannattaa ostaa valmiiksi hitsattua projektia, ite kun ois tehny niin ois ainakin tienny mitä se on syöny ja miten tehty. No eipä tuo mittää, otetaan opiksi ja jatketaan harjotuksia (lattian kuivausta) ;)

Link to comment
Share on other sites

Itsellä on vastaavaa ongelmaa, kovalla sateella jostain juoksuttaa vettä kuskin puolen takalattialle, vänkärin puoli on taas ihan kuiva. Etulattioille tulevan veden sain pois, kun vedin silikoonia kaikkiin läpivienteihin. Pysyy vesi nyt ainoastaa konehuoneen puolella. Tosiaan se konetilan vesikouru kusee yli heti sateella ja sieltä vesi menee kaikkiin läpivienteihin ja sitä kautta sisälle.

 

Itse uskon tuon kioski-ikkunan päästävän läpi jostain vettä takalattialle mutta sen tietääkseen täytyisi istua vesisateella muutama tunti autossa ;D Ongelmaa ei olisi jos saisi pitää katoksessa autoa, kun sateellahan Minillä ei ajeta 8-)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...