Turbo 69 Posted September 14, 2013 Report Share Posted September 14, 2013 Kertokaas gurut mielipiteenne.Kaverilla 1275 metro turbon kone, öljynpaineet ei nouse kun koneen käynnistää.Vasta kun nostaa kierroksia, ne nousee.On mekaaninen mittari sekä merkkivalo.Turbo ei niitä hukkaa, se on testattu. Painekuula ja jousi on uusittu. Kone ei kuitenkaan kolise, vaikka paineet ei nouse ja sillä on ajettu jo kaksi kesää. Oma veikkaus: 1. O-rengas puuttuu laatikon ja koneen välistä. 2.Imuputki murtunut. 3.Öljypumppu/tiiviste väärin asennettu? Koneen oli tarkistanut ja kasannut henkilö jolla oli kokemusta vain jenkkimoottoreista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted September 14, 2013 Report Share Posted September 14, 2013 Oliko öljypumppu uusittu koneen ollessa auki vai onko ongelma ilmaantunut rempan jälkeen? Veikkaisin 1 tai 2 tai omana 3.öp Minimäisesti loppu jos laakerit olleet kunnossa kun kone ollut auki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted September 14, 2013 Author Report Share Posted September 14, 2013 Selvisi, että öljypumppua ei ole uusittu, vaikka laakerit uusittiin. Rohkeita olivat, kun uskalsivat koneen käynnistää, vaikka paineet eivät startilla nousseet. No, kone nostettava kuitenkin pois talveksi tarkempaan syyniin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaJ Posted September 14, 2013 Report Share Posted September 14, 2013 Veikkaan öljypumppua, kuulostaa niin tutulta väljän pumpun oireelta. Omassa SPi:ssä nyt sama "ongelma", siinä on laatikko ihan morjens eli metallipurua on mennyt hyvät määrät öljypumpun läpi. Jos käynnistää lämpimänä ilman kaasua niin öljynpainevalo sammuu vasta 5sek päästä, kun ei väljä pumppu kuivana jaksa vaan imeä riittävästi. Hiukan kun polkaiseen kaasua niin valo sammuu samantien, kylmänä ruisku hoitaa tuon mutta lämpimänä pitää kuskin tehdä se. Mutta on täysin mahdollista että ehdottamasti 1 ja 2 viatkin aihettaa tuota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pt. Posted September 3, 2014 Report Share Posted September 3, 2014 Erittäin uusi tuttavuus Mini, kun tänään tuollainen jäi pihalle. Eli 1.3MPI vm:2000 autossa ja tuo sammuttaa öljynmerkkivalon aika pitkällä viiveellä. Kun on sammunut, niin ei syty uudestaan vaikka kierrokset tippuisi enemmänkin. Syytä aloittaa homma tuolta jousen ja kuulan vaihdosta (eikö tässäkin tuo vielä ole?) mutta oliko öljypumppu kuinka helposti vaihdettavissa, mikäli on tuolla vika?Ja näissä oli samat öljyt laatikossa ja koneessa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pt. Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Ja oliko kuvaa tai neuvoa minkä pultin takaanta löytyy tuo jousi ja kuula? Suuntana "virranjakaja", joka tästä taitaa jo puuttua, mutta peruskone kait sama? Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Lieneepi startin takana. Eli startti irti niin pääsee tohon käsiksi. Pultin kanta about 24 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Elikkäs vasemmassa alanurkassa tässä kuvassa: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now