Jump to content

Kytkimen purkaminen,Apuja!


hape70

Recommended Posts

Elikkä kulkine on mini vuodelta -90.kone laatikoineen lattialla,millä taikatempulla lähtee kytkin,vauhtipyörä jne...irti kampiakselin päästä?? ulosvetäjällä ei liiku milliäkään,on annettu lämpöä ja kylmää,itkua ja naurua,kokeiltu selvinpäin ja vähän vähemmän selvänä! Aikasemmista mineistä on lähteny rojut irti ruuvit avaamalla.Vinkkiä tulemaan ni ei tarvi soitella romu-ukolle ;) Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

veto päälle ja moskaa startin reiästä ja pientä pyöritystä iskujen välissä

 

Mikäli kysyjän vauhtipyöräpolitiikka on alkuperäinen, niin tuo metodi toimii todella huonosti (en kyllä itse käyttäisi edes pre verto kytkimeenkään) verto vauhtipyörän kanssa. Vauhtipyörä kun ei ole kiinni kampiakselissa.

 

Lisää voimaa ja isolla lekalla paukuttaa ulosvetäjän pultin päähän. Sanoit ettei oo mitään voimaa eli vissiin se on vielä ehjä? Niin kauan lisää vääntöä kunnes ulosvetäjä alkaa vääntymään pysyvästi, ja sitten hakee lelun tilalle kunnollisen. Itse pari viikkoa sitten kanssa ponnistin parit mutterit irti ulosvetopinnapulteista, tarttis hommata kovat mutut tai sitten kovat pultit (eikä vaan miettiä asiaa)...

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ulosvetäjänä semmonen noin 20 mm paksu joskus teräslevystä polttoleikkaamalla irrotettu pyöree, mihin porattu useita pultinreikiä, sopii moneen käyttötarkotukseen. Hyvin on pelittäny!

Tärkeintähän tossa vauhtipyörän irrotuksessa on, että ulosvedin on täysin suorassa, siis veto kohdistuu ihan suoraan ja tasaisesti, kyllä pitäis lähtee!!

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Älä koskaan lyö mihinkään muualle kuin siihen kartion kohdalle. Toi startin reijästä lyöminen on ihan vikatapa irrottaa. Ehkä irtoaa, mutta

vauhtipyörä on tuon jälkeen käyttökelvoton.

Vetäjällä veto päälle, ja älä yritäkään vääntää, vaan lyömällä kiristät.

Pulttipyssy on tässä ihan ykkösjuttu.

 

Jos ei tuolla onnistu, niin lämmitä niitä kolmea pulttia toholla, ja kun ne on kuumat, niin kiristät löysät pois. Ei punaiseksi vaan kuumaksi riittää.

Odota vartti että ehtivät jäähtyä. Naputtele vasaralla sellasia normaaleja naulan lyöntivoimakkuudella siihen kartion kohdalle.

Ei mitään heijareita. Ei auta mitään. murjot vain vauhtipyörää.

Sitten taas kiristät vetäjää lyömällä, pikkusen naputtelua, lämpöä niihin kolmeen pulttiin lisää ja taas kiristät.

Aina on lähtenyt tällä menetelmällä.

 

Ideana tuossä vetäjän pulttien lämmittämisessä on venyttää ne lämmöllä, ja kun jäätyvät niin lyhenevät.

Useimmiten vauhtipyörä putoaa lattialle kun on kahvilla.

 

/Kimi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...