weissi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Vaihdoin toisenpuolen takaiskarin ja nyt se puoli on korkeammalla kuin toinen puoli.saako iskaria säädettyä vai tasaantuuko se ajamalla nyt ero noin 5cm renkaan yläpinnasta kaaren alapintaan? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
FD100L Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Ainakin pareittain iskareitten vaihto, eli molemmille puolille yhtaikaa. :) Tuliko kumijousi varmasti takaisin oikealle paikalleen ja jousikartion toisessa päässä se kuulatappi omaan koloonsa? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Ei iskari vaikuta noin paljon, jotain on pois paikoiltaan. Vaihtoehdot FD jo luettelikin. Ja iskarit vaihdetaan aina pareittain ! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
weissi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Kyllä iskari on samalla tavalla ja samassa paikassa kuin vanhakin oli eihän sitä voi olla laittamatta väärin kun paikka ja osat on niin selkeät.vaihdoin siksi vaan toisen puolen koska toinen on tankin takana ja se todettiin hyväksi katsastuksessa niin en jaksannut alkaa vaihtamaan sitä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
LeeHarvey Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 FD tarkoitaa, että onhan jousipallo ja trumpetin kuula varmasti oikeassa asennossa. Taka iskaria vaihdettaessa mikään ei estä esim. jousipalloa luiskahtamasta paikaltaan, jos tukivarsi pääsee laskemaan alemmas kuin mitä iskarin ollessa kiinni. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
weissi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Tuota en kyllä tarkistannut voi olla että vika on siinä.sillä laitoin iskarin alapään ensin kiinni ja sit oli yläpään kanssa vähän ongelmia saada se ylettymään. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
weissi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Kiitos avusta vika löytyi pallo ei ollut kohallaan Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
tailke Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Olen käyttänyt kolmea eri katsastusasemaa ja kaikilla on todettu, että minin iskareita on mahdoton mittailla testerillä. Varmasti kunnossa olevat Spaxit tai Gazit todettu tehottomiksi. 100 kilon keijukainen kun seisoo takaluukussa lukemat vähän paranee. Muiden kokemukset mittauksista? Todettiinko Weissin iskari silmämääräisesti vuotaneeksi vai mittauksen perusteella tehottomaksi? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
weissi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Iskarien ero oli 60 siksi hylkäsi Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Ei se Mini nyt mitenkään eroa muista autoista iskaritestissä, neljä mustaa pyörää siinäkin on niinkuin kaikissa muissakin. Testerissä näkee hyvin jos on eroja vasen/oikea iskareiden kesken, ja toki pitää hylätäkin jos eroa on. Iskaritesti mittaa prosenttuaalista pyöräkosketusta tiehen, mikä voi olla aika pienikin jos on hyvät iskarit jäykällä alustalla. Tämän takiahan ei ole mitään määräystä minkä verran tiekosketusta testerin pitää näyttää, vaan lähinnä puututaan siihen jos on selkeästi eri tehoiset vaimennuksen eri puolilla akselia. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2013 Mites hydrolastic vehkeitä kohdellaan ? Mitataanko vaikka ei ole iskareita ja hylätään jos lukemat eroaa ;D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2013 Toki pitää hylätä jos lukemat eroaa, se meinaa että hydrossa on jotain vikaa. Kyllä hydrolastikissa on iskunvaimennusta vaikkei iskunvaimentajia olekkaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
ahola Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2013 Viime kesänä katsastusmies teki iskaritestin minun hydrolasticilla varustetulle autolle ensimmäisen kerran. Huomautti suullisesti kun kuskinpuolen etupyörän testi näytti nollaa. Ja sen eron kyllä huomaa etukulmista painamallakin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikkoViitala Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2013 Oon tässä miettiinyt sen iskaritestin "järkevyyttä" siitä asti kun se tuli. Kun kuitenkin renkaan paineen määrällä saa korjattua testerin antamaa lukemaa. Eli aikas surkean iskarin saa paineella parannettua. Yhen puolen iskarin vaihto tuntuu olevan aikaslailla yleistä kun tuolla motonetin tiskillä on tullu oltua pari kuukautta ja aina jaksaa ihmetyttää se yhen iskarin osto. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään