Jump to content

Re: Outo vika??


minizz

Recommended Posts

Hinaus osaavalle pajalle ja auto ajoon seuraavana päivänä ois mulla vaihtoehto nro 1. Kädet ei likaannu jne...

 

 

Huikee kommentti näinkin tee-se-itse forumilla.  ;D

Voisin kuvitella että topikin aloittajallakin on tuo ropaaminen suuri osa harrastusta. Ei sitä pilata viemällä jollekkin toiselle ja työntämällä kättä taskuun. Ne on eri miehiä ne..

Vanhalla minillä ajelun ilo nousee potenssiin sata kun auton on tehnyt nollasta ihan itse...

Link to comment
Share on other sites

Huikee kommentti näinkin tee-se-itse forumilla.  ;D

Kommentti ei oo multa huikee. En oo harrasteautoilija, eikä minusta semmosta tule. Jos mun auto muuttuu epäluotettavaksi eli siitä ei oo enää mulle käyttöä, niin se siirtyy jollekin harrastajalle tai paaliin. Toivottavasti ei tarvii uhkausta toteuttaa. Eli toivottavasti olette väärässä...
Link to comment
Share on other sites

Jiikoo edustaa ehkä 1% tämän palstan käyttäjistä ja muutenkin hän on niitä erittäin harvoja classic Minin omistajia jotka suhtautuu ajokkiinsa käyttöauton ajatuksella/käytöllä.

Sinänsä erittäin mielenkiintoisia näkökantoja ja kommentteja. Hienoa että on "vanhalla"Minillä vielä näitäkin käyttäjiä! :)

Valtaosa on näitä ruuvaajia, jotka itse tekevät tai teettävät persoonallisia pelejä tai entisöintejä.

Monet meistä enempi senioriharrastajista olemme saaneet Ministä normaalissa arkikäytössä jo aikoja sitten tarpeeksemme ;D

Link to comment
Share on other sites

Varmaan aika harva harrastaja on myöskään ostanut Miniä rallisimulaattorin ansiosta. Ihastuin maineekkaaseen autoon Rally Trophyä ajaessani. En ole vielä ajanut yhtä paljon kilometrejä kuin pelillä, mutta lähellä aletaan jo olla tunteja varmaan on jo enemmän oikeannäköisella kulkineella. Peliin säädin ohjaukseen isohkon klapin ja muutenkin hitaaksi sen ohjauksen. Livenä yllätys olikin aika iso, miten paljon nopeampi ohjaus oli arvaamaani ja ei sitä klappiakaan sitten ollut. Eikä ole vieläkään. Ajoasentoni oli muovautunut samaksi kuin, missä ajan nykyisinkin. Jalat - varsinkin polvet - menivät kuukausia putkeen läpi yön ajaessa niin kipeiksi, että en enää pystynyt ajamaan kuin tietyssä asennossa (jalat rennosti haara-asennossa) ja kaasua painan jalan ulkosyrjällä.

 

Tommonen ohjaamo virtuaali-Minissäni oli. Osallistuin mestaruuskisaan ja ajoin livenä kisoja. Lopulta rupesin ajamaan kaikilla autoilla kaikki pätkät. Hommasta muodostui kuukaisien projekti, koska halusin ajaa kohtuullisen tuloksen, mikä tarkoitti yleensä vähintään kahta yritystä per EK per auto. Ja niitä pätkiä oli pelissä paaljon. Tuolla kaikki RT:hen liittyvä, mitä tuli aikoinaan dokumentoitua.

 

Teoriassa tiedän varmaan paljonkin kaikkee, mutta käytännössä en halua käsiä liata, eikä kannatakaan, koska en auton korjaamisessa ole edes teoriassa kovin hyvä, joten annan suosiolla hommat asiantuntijoille. Itse en pysty ees öljyjä vaihtaan. Ruosteen etenemistä pystyn pikkuisen hidastamaan tästä unelma-autostani, jotta sillä pystyn mahdollisimman monta vuotta vielä leikkimään hiekkalaatikollani... ;D

 

P.S. Kaikki ministerit on individuaaleja ja erikoisia. 100% jakautuu mun käsittääkseni semmosiin promillen viipaleisiin Suomen osalta. Jokainen hallinnoi omaa minimaalista "tonttiansa" omien mieltymystensä mukaan. Ei käy arvosteleminen. Tai arvostelua ei ainakaan kukaan kuuntele.

Link to comment
Share on other sites

Minä en ainakaan missään nimessä arvostele!!! ::) Päinvastoin arvostan kovasti että sinunlaisesi vähän tällainen, rahvaan kielellä sanottu nörtti taulukkolaskentamies ,on kaikkien erittäin arvostettujen ministien joukossa. Sellaisen kuvan minä rahvaanomainen maalaisjuntti olen sinusta luonut näitten kuukausien aikana! Ja tätä en sano ollenkaan pahansuovasti :)!

Itse vältän loppuun asti kaikkea Bitteihin ,pc:hen ja ohjelmointeihin liittyvää ja myönnän olevani erittäin kömpelö ja avuton niissä.

Työssä on ollut pakko tutustua niitten saloihin jonkunverran ja hammasta purren. Harrastuksissa pysyn kaukana niistä ;)

Link to comment
Share on other sites

Leikkasin jutun tänne, kun ei oikein mini-tekniikka osioon sopinut.

 

Suurin projekti tänä vuonna miniin on ollut sulkien vaihto.  ;)

Lopetin käsien mustaamisen 80-luvulla ja harrastan vain kynähommia. Jo silloin huomasin, että nämä asennushommat kannattaa jättää niitä taitaville.

 

Mielenkiintoisen näköinen simulaattori JiiKoo:lla.  8-)

Harmi kun oma aika ei nykyisin riitä peleihin ...

Link to comment
Share on other sites

Suurin projekti tänä vuonna miniin on ollut sulkien vaihto.  ;)

Mulla on muutama vuosi viimeisestä sulkien vaihdosta, on aika kestävät. Oon pikkusen kyllä säätänyt letermannilla noita vanhoja. Isoin operaatio on ollut kolmiopalojen takareinan ruosteen leviämisen hidastusyritys ja katonympärillä olevan vesikourin pohjan pistehitsausten dremellointi&ruosteenstomaalin levitykset. Noissa tais mennä yhteensä alle tunti (ja sen on näköistäkin) ja käytin pensseliä...

 

 

Mielenkiintoisen näköinen simulaattori JiiKoo:lla.  8-)

Harmi kun oma aika ei nykyisin riitä peleihin ...

Enpä ole itekään uskaltanut vuoden 2003 jälkeen edes kokeilla simulaattoreita. 2 vuotta Rally Trophyä oli aika rankkaa. Varsinkin viimeiset kuukaudet 2003 keväällä. Onneksi onnistuin irtautumaan. Ja onneksi tajusin ostaa Minin...
Link to comment
Share on other sites

Leikkasin jutun tänne, kun ei oikein mini-tekniikka osioon sopinut.

 

Suurin projekti tänä vuonna miniin on ollut sulkien vaihto.  ;)

Lopetin käsien mustaamisen 80-luvulla ja harrastan vain kynähommia. Jo silloin huomasin, että nämä asennushommat kannattaa jättää niitä taitaville.

 

Mielenkiintoisen näköinen simulaattori JiiKoo:lla.  8-)

Harmi kun oma aika ei nykyisin riitä peleihin ...

 

No olisit napsutellu deleteä vaan...Rupee nää horinat menee aika hyvin ohi aiheen vähän jokatoisessa topicissa. Eihä siinä muuta mutta ei oo kivaa lukea sedän anopin koiran ulkoiluttamisesta jos on kysellyt neuvoa minin rakentamiseen.. noin niinkun kärjistettynä.. Eli yritetääs pitää nyt kaikki noi vastaukset edes jollain tapaa kysyjän aloittaman topicin aiheessa. Jos haluaa jorista joutavuuksia niin avaa vaikka ihan uuden topicin tms.. UGH! ilkeä moderaattori on krapulapäissään puhunut  :)

Link to comment
Share on other sites

No olisit napsutellu deleteä vaan...Rupee nää horinat menee aika hyvin ohi aiheen vähän jokatoisessa topicissa.

Harvemmin luen classic-osion juttuja ... alkoi vaan tämä aihe kiinnostaan, kun vastauksia on lähes 50 kpl. Deleteä ei viitsi painaa, koska muuten sitä sais tehdä lähes päivittäin.  ;) Toisaalta jos vertaa moniin muihin foorumeihin, niin tämän foorumin jutut pysyy asiallisena ihan itsekseen. Ainahan jotkut jutut lähtee alkuperäisestä aiheesta siirtyyn kokonaan toiseen ...

 

Mielenkiintoisen näköinen simulaattori JiiKoo:lla.  8-)

Harmi kun oma aika ei nykyisin riitä peleihin ...

Enpä ole itekään uskaltanut vuoden 2003 jälkeen edes kokeilla simulaattoreita. 2 vuotta Rally Trophyä oli aika rankkaa. Varsinkin viimeiset kuukaudet 2003 keväällä. Onneksi onnistuin irtautumaan. Ja onneksi tajusin ostaa Minin...

 

Missä muissa peleissä on mahdollista minillä kruisailla ?

Mulla on ollut hyllyssä Race Drive 3 kohta vuoden ... en ole  koneeseen sitä vielä "kerennyt" asentaa.  ::)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...