Jump to content

Rear radius arm shroud


Rauno

Recommended Posts

Olisiko vapaa käännös takatukivarren rasvanippelin suojapelti tms.

 

Miten se tämä asennetaan?

 

http://www.minispares.com/product/Class ... o%20search

 

En ole vielä näitä hankkinut ja helmaa pistän umpeen, nyt olisi mahdollisuus rakennella kiinnikkeitä jos tämä vaatii.

 

Pitääkö helmassa olla reikä ja mutteri hitsattuna tälle vai miten?

 

Vanhoja helmoja ei ole, joten ei mitään hajua kiinnitystavasta.

 

Mk2:ssa näitä ei vissiin enään ollutkaan?

 

rauno

Link to comment
Share on other sites

Alkuperäisen helman pää menee takaosassa ns. "päätypalkin" käänteiden alle ja suojapellin kiinnitysmutterit on hitsattu niiden "päätypalkin" käänteiden taakse. Itse helmapellisä ei ole reikiä, eikä muttereita.

Käytännössä korjaukset on monissa tehty niin, ettei niitä käänteitä ole enää olemassakaan ja helmapelti on vain laitettu koko mitalla päälle perään asti.

Eli ei ole entisöity tarkasti ;)

Link to comment
Share on other sites

Sen verran vielä korjaisin muisteluani, että taisi sittenkin olla se mutteri kiinnitettynä helman päähän, joka meni sinne päätypalkin käänteeseen ja käänteessä oli reikä josta kiinnityskohta näkyi.

Ainakin siinä pystyosassa...

Link to comment
Share on other sites

Ei helekutti..... hitsi kun ei tullut hommattua noita pellinlerpukkeita ennakkoon.

 

Kiitos Koirankoppi muisteloista.

 

Mulla menee helma sen "heelboadin" alle niinkuin uutenakin, mutta ei peijjooni sinne helmannokkaan mitään muttereita osaa hitsailla oikeisiin kohtiin.

 

Yksi vaihtoehto olisi vetään jonkunmoisilla peltiruuveilla, mutta ne reiät tuppaa löystymään kun niitä irroittelee/ kiinnittelee. Ja vissiin ne ruuvit pitäisi olla korinvärisiäkin.

 

Pitääköhän ottaa aikalisä ja hommata nuo pellit ja tuumailla.

 

Kellä lisää vinkkejä/ mielipiteitä, antaa tulla vaan.

 

Se hyvä noissa pelleissä on, että ne peittävät alleen juurikin sen helman ja heelboardin saumakohdan. Meinaan jos ei ole ihan tehdassiistin näköinen :))

 

Ja kiitokset myös sinne Sastamalaan nopealle kilpamekaanikolle ;)

Link to comment
Share on other sites

Jos "omatunto" antaa myöden, niin mielestäni pellit voi kiinnittää ihan peltiruuveilla siihen päälle.

Valitsee vain samannäköisillä kannoilla varustetut ruuvit.

Ei takuulla ainakaan ulkopuolisia häiritse.

Eikä vie pisteitä entisöinnin laadun arvostelijoilta :D

Link to comment
Share on other sites

Käytännössa ihan sama ruuvi. 10-32 on jenkkien tapa ilmoittaa koko ja tuo 3/16 UNF tarkoittaa samaa briteille.

Tärkeintä tällaiseen jälkiasennukseen on mielestäni, että kanta on Pozidrive No. 2 tyyppinen peltiruuvi. Phillips-kanta loistaa erilaisuudellaan kauas ja Torxia nyt ei kannata ajatellakaan.

Link to comment
Share on other sites

En nyt tähän hätään löytänyt taulukkoa ns. numerokoon ruuveista, mutta kyseessä on 10-32 koneruuvikierre jonka halkaisija on 4,8 mm. Muita kokoja olisi No. 7=3,9 mm, 8=4,2 mm. Mitään logiikkaa ?

Muistelisin, että mulla on jossain tehtaan alkuperäinen "Technical Information Bulletin" koskien näiden nippapeltien jälkiasennusta. Pitänee skannata kunhan vaan löydän oikean mapin.

Link to comment
Share on other sites

Mahtaisko "Imperialilta" löytyä vielä jopa sitä oikeaa ruuviakin? Ainakin joskus löytyi.

 

Näistä nykyään "uustuotantona" myytävistä ruuveista en ainakaan ulkonäöllisesti (kanta) olisi ollenkaan varma. Melkein pitäisin ihmeenä jos olisivat samanlaisia kuin alkuperäiset.

Link to comment
Share on other sites

Mahtaneeko suomimyyjiltä löytyäkään?

 

Multa voisi löytyä ehjät alkup.?

Mutta en ehdi ennen ensi viikkoa katsella.

 

Muistaakseni joskus katselin sellaista uustuotantoa ja oli se sen näköinenkin. Ja hintaa pellinpalalla oli ihan kiitettävästi.

Vai onko tullut enempi tarjontaa/hinnat pudonneet?

Link to comment
Share on other sites

Vielä noista tehtaan ohjeista. Pitää etsiä pumaska parin päivän sisään.Ei siinä mitään ihmeellistä muistaakseni ollut. Kahdella peltiruuvilla kiinnitys, koska mitään kolmekuustoistaisia jenkoja ei tuonne kannattane vääntää. Mutta yritetään ottaa asia vielä esille. Ihan hyviltä nuo sparesin teettämät näyttää. Siis näyttää.

Link to comment
Share on other sites

Voihan se olla, että jos ruuvi tulee helman paksuimmasta kohdasta läpi (missä helampelti menee heelboardin sisään), niin siinä on sen verran tavaraa että voi kierteen teko onnistuakin.

En tiedä mihin reikä tulee, kun ei oo niitä peltejä. Mutta peltiruuvi tuntuisi järkevältä.

 

Joo. Noissa pelleissä on aina tekemistä vaikka ois kuinka Heritagen... mikään ei mene suoraan paikalle. No jaa, takahelma oli/ on huippulaatua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...