Jump to content

austin morris 1300


jyppe

Recommended Posts

Minissä laitetaan kiinnikkeineen, mutta Mailerin rakennetta en tunne.

Nyt sinulla on selkeä "korjausopas" tuossa varaosa-autossa. Kokonaisesta autosta mukava katsella miten osat paikalleen sijoittuu. Ei kannata paloitella. Ota sitä mukaa osia irti kun tarvitsee. Näyttää ihan kohtuukuntoiselta tuo varaosapeli. 1275 automaattikonekin tekee varmasti kauppansa jollekin Minimiehelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

nonii pitää turvautua vanhempien tietoon elikkä hydrolastic pumppua olen rakentanut ja ongelmaksi enää tulee ventiili joka sopisi hydrolastik täyttöventiiliin. mistä kannattaisi kysellä täyttöhanaa. ebaysta taitaa olla mutta mieluiten ostaisin jostain suomesta. sitten onko näin että paine on 30bar?. Mitenkä tai mistä jotkut harrastajat ovat mitanneet että jousitus olisi sopivankorkealla? Lisäksi kuvia ja omia rakennepumppujen tietoa voi kertoilla :D

Link to comment
Share on other sites

nonii pitää turvautua vanhempien tietoon elikkä hydrolastic pumppua olen rakentanut ja ongelmaksi enää tulee ventiili joka sopisi hydrolastik täyttöventiiliin. mistä kannattaisi kysellä täyttöhanaa. ebaysta taitaa olla mutta mieluiten ostaisin jostain suomesta. sitten onko näin että paine on 30bar?. Mitenkä tai mistä jotkut harrastajat ovat mitanneet että jousitus olisi sopivankorkealla? Lisäksi kuvia ja omia rakennepumppujen tietoa voi kertoilla :D

Lokasuojan reunastahan se mitataan, on olemassa metallinen tulkki vanteen/ lokasuojan väliin. Mutta kyllä sen muutenkin mittaa (joissain kirjoissa mitat) ja mikä korkeus nyt itseä miellyttää?

Mulla on pumppuna putkimiehen koepainepumppu ja liittimenä ihan tavallinen liitin venttiiliin. Jos on järjestelmä ollu tyhjänä niin eka täyttö jonkin verran painetta ja sitten ensin ilmanpoisto useampaan kertaan niin kauan kun ilmakuplaa tulee.

Alkuperäisellä pumpulla missä alipainepumppu, tietenkin kävis helpommin, mutta tuolla onnistuu yhtälailla kun malttaa.

Painetta kantsii lisätä mun mielestä vaiheittain ja keventää, nostaa autoa jonkin verran ilmaan. Välillä laskea auto alas ja tsekata korkeus. Näin varsinkin jos/ kun wanhat elementit ja järjestelmä ollut täysin tyhjä.

Muokattu: , käyttäjä: FD100L
Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

kuvan näköinen pumppu tuli rakennettua jousituksen pumppaukseen. onko normaalin näköinen etupukin jousi vai vaan ajan tuomaan patinaan. viimenen kuva kun jousitus pumpattu valmiiksi.

Ihan asiallisen näköinen pumppu!

Aikamoinen maavara kyllä, ite laskisin hieman ja säästelisin "jousipusseja", mut tykkään kyllä aika matalasta jousituksesta.

Pääasiahan on et se toimii.

Link to comment
Share on other sites

tänään saatulaitettua vetonivelet paikoileen ja vaihdekepin siirtotanko systeemikin, lisäksi patentoitus jäähdyttimelle kiinitys. Oudointa tänään on se että uusijarrunesteletku takapukin ja rungonvälitä vuotaa ja tarkemmin katsottuna olihan siinä ihan pieni reikä. En vaan osaa kuvitella mistä reikä sinne tullut kun alunperin ei vuotanut kun laitoin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 4 kuukautta myöhemmin...

nonii nyt on taas jatkettu mailerin rakentamista ja kysynkin mistä erottaa helpoiten että kumpikosähköjärjestelmä minun mailerissa on. epäilen vakiota eli +maadotteinen mutta olisi hyvä saada varmistustietoa. 

 

lisäksi eilen yritin konehuoneen solenoidilla käynistää moottoria mutta naksu vaan ja lopulta alkoin startin johto savuamaan pikkasen, missä vikaa voisi etsiä. sähkökaaviota luettu ja suurin osa johdoistavärien mukaan pitää paikansa mutta jotkut johdot ovat arvoituksia koska sähkökaavion värit eivät niiten kanssa täsmää.

 

lisäksi tarvitseeko uudella bensapumpulla olla 2 johtoa kun liittimet löytyypumpunpäästä. alkuperäisessä on vaan 1liitin.

 

eniten myös mietityttää minne moottorin kyljessä oleva sininen johtomenee ja yleismittarilla katoin kun painoi solenoidinnappia että tulee 8volttia virtaa. liitin sen aluksi menemän puolalle.

Link to comment
Share on other sites

Tältä näyttää konehuone nytten ja tänään saatu moottori käyntiin mutta vielä hakusessa että onkohan johdot oikein

Komialta näyttää!

 

Johdoista ei osaa sanoa, vaikka piirit pitäs olla yksinkertaisia joskus mystisiä ja värit heittelee näissä.

Päävirtakatkaisija jossain "konttorinpuolella" on mun mielestä yleensäkin hyvä idea!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...