Jump to content

Moottorin maalaus? Mikä maali paras?


soppa
 Share

Recommended Posts

Eli pitäisi saada maalattua tuo moottori piakkoin ja siihen mietein, että mikä olisi oikea värityyppi? Eli mikä kestää lohkon kyljessä lämpöä? Onko kaikessa pysyvä Miranol vai joku muu? Moottori menee höyrypesuun, joten ihan "puhtaaseen" pitäis päästä veteleen.

 

Lisäksi olisiko ehdotuksia mikä sopisi mustaan autoon moottorin väriksi? 8-)

Link to comment
Share on other sites

Muistaakseni kilpa-auton moottori on maalattu jollain moottori maalilla mitä sai us-partsista halvalla. Väri on alumiinin/vaalean hopean värinen ja sopii mustaan autoon omasta mielestä varsin hyvin. Hyvin on pysynyt vaikka lämmöt käyvät varmasti riittävän korkeina. Vaihtoehto tuolle olis varmaan joku Horna mutta se ei taida kuivua koskaan.

Link to comment
Share on other sites

Meikäläistä kiinnostais maalauttaa kone, oheislaitteet yms. konehuoneesta ja konepellin sisäpuoli kullanvärisiksi. Näin konepellin ylösnostamisen jälkeen näkymät ois valoisammat. Paljonko tuollainen operaatio kestäis ja kustantais? Taidot ei hommaan riitä, mutta jos jollain on tietoa, kellä riittää taidot, aikaa ja kiinnostusta, operaation aikataulu (joutuu ajamaan linja-autolla ko. ajan) ja hintataso, niin kertokoon mulle? Syksyllä aikaisintaan vois harkita, koska kesällä eniten ajoa. Jos tuo maalausoperaatio toteutuu, niin samalla laitan pakoputken alkukäyrän ja ehkä pakosarjankin rosterisiksi. Jos homma kestää kuukauden, niin on pakko ostaa ensin toinen auto. En rupea linja-autolla kuukautta ajelemaan vapaaehtoisesti. :-[

 

Minin maaleista löytyy tietoa tuolta.

Link to comment
Share on other sites

Itte oon maalaillu lohkoja joskus aikaisemmin miranolilla,on pysynyt,kestää vaan kuivaa sata vuotta!

Tuas vapuntienoilla laiton minin moottorin palasiksi ja eilen pesin lohkon moottorinpesulla maalasin ihan perus 2k raskaskonemaalilla.värinä on sama sininen kun autokin mutta ilman metallihohtoa.......

jakopäänkotelon startin ja laturin ynnä muut sellaaset ajattelin vetää samalla metallihohdolla ku autokikn.

Kun kerran väri mielipidettä kysyttiin niin mustaan autoon vetäisin lohkon ja kannen mustaksi,apulaitteet yms.metallihopealla ja paljon lakkaa.......

Link to comment
Share on other sites

Kyllä noissa omissa on aina pysynyt ihan kunnon 2k automaali tai sitten joku metallimaali..Taisin entiseen ekkeriin vetää jollain tikkurilan perus (halvimmalla) metallimaalilla vuonna 2001 ja on se vieläkin pysynyt..Pohjat vaan tekee kunnolla eli rasvat ja paskat pois.

Sain tossa ilmatteeks jotain tikkurilan valmistamaa venäjän markkinoille tarkoitettua 1k automaalia,jota oon noihin lohkoihin vetänyt kun muualle ei uskalla..pysynyt tähän asti moitteetta ja tuskin on mitään kuumakestoa.

 

Jiikoolle: ootko tosissas?

Ellet löydä jotain tuttua tai harrastajaa tekemään puoli ilmatteeks niin ton maalausoperaation hinnalla saat toisen leimatun minin.Toihan on työnä kohtuullisen älytön: pitää purkaa konehuone nippeleiks---putsata kaikki mahdollinen--purkaa maalattavat osat--tehdä pohjat kaikkeen mitä maalataan--maalata ne+ tyhjä konehuone--kasata taas kaikki huolellisesti..En ainakaan itse viittis lähteä tekemään tai ainakaan teettämään muuten toimivaan ja hyväkuntoiseen peliin..Eri asia sitten jos se kone sieltä joudutaan muutenkin nostamaan,niin asia vois olla toinen.

Link to comment
Share on other sites

Jiikoolle: ootko tosissas?

Ellet löydä jotain tuttua tai harrastajaa tekemään puoli ilmatteeks niin ton maalausoperaation hinnalla saat toisen leimatun minin.Toihan on työnä kohtuullisen älytön: pitää purkaa konehuone nippeleiks---putsata kaikki mahdollinen--purkaa maalattavat osat--tehdä pohjat kaikkeen mitä maalataan--maalata ne+ tyhjä konehuone--kasata taas kaikki huolellisesti..En ainakaan itse viittis lähteä tekemään tai ainakaan teettämään muuten toimivaan ja hyväkuntoiseen peliin..Eri asia sitten jos se kone sieltä joudutaan muutenkin nostamaan,niin asia vois olla toinen.

Joo, kannattaa varmaan tehdä sitten kun kone pitää jonkun muun syyn vuoksi irrottaa. Pitääpä kysyä paljonko työkaverin Chargerin koneen ja vaihdelaatikon yms. maalauttaminen maksoi. Vaikea uskoa, että hirveen montaa tonnia sekään maksoi, vaikka liikkeessä teetti. Auto toki 3x Minin arvoinen, joten aavistuksen kannattavampaa puuhaa...

 

Ehkäpä sitten, kun toinen auto ostettu, niin vois talveksi viedä autotekniikan osastolle johonkin ammattikouluun. Vois olla ns. puoli-ilmaista. Itellä ei oo autotallia, eikä työkaluja, joten aika vähissä on hommat, mihin Leathermanilla ja maalipensselillä pystyisin... :-[

Link to comment
Share on other sites

Meikäläistä kiinnostais maalauttaa kone, oheislaitteet yms. konehuoneesta ja konepellin sisäpuoli kullanvärisiksi.

 

Kannattaa harkita myös keltapassivointia tms. käsittelyä osille ... on jotkut saanet nätin näköistä konehuoneesta sillä konstin.

Link to comment
Share on other sites

Voi olla, että vetäisen vaan lohkon ja kannen samalla millä auton pinta maalattiin. On ainakin 2k maalia mutta lämmön kestävyydestä ei tiedä? Lisäksi venakopan kannen ja startin,laturin,öljypohjan sit jollain hopealla??

Link to comment
Share on other sites

Lohko ja kansi ei niin paljoa lämpene etteikö normaali 2k maalikin sitä kestäisi.

Niistä kuumakestomaaleista vielä että ainakin sellainen spray versio on aika olematonta,lohkossa yms paikoissa kestää varmasti mutta jos maalaa pakosarjaa tai jotain sellaista joka oikeasti käy kuumana niin ei pysy.....(oon pikkupoikana niin monta Pv sutkin pakoputkea maalannut että on kokemusta  :) :) ;D ;) )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jiikoolle: ootko tosissas?

Ellet löydä jotain tuttua tai harrastajaa tekemään puoli ilmatteeks niin ton maalausoperaation hinnalla saat toisen leimatun minin.Toihan on työnä kohtuullisen älytön: pitää purkaa konehuone nippeleiks---putsata kaikki mahdollinen--purkaa maalattavat osat--tehdä pohjat kaikkeen mitä maalataan--maalata ne+ tyhjä konehuone--kasata taas kaikki huolellisesti..En ainakaan itse viittis lähteä tekemään tai ainakaan teettämään muuten toimivaan ja hyväkuntoiseen peliin..Eri asia sitten jos se kone sieltä joudutaan muutenkin nostamaan,niin asia vois olla toinen.

 

Viime viikonlopun kokemuksista valaistuneena voin sanoa, että MPi Minin konehuone on niin ahdas ja sähköt ja jarruhässäkät vaivalloisia purkaa, että onnea siihen harrastajan etsintään, joka tekee työn puoli-ilmaiseksi. En ole vielä päässyt kasausvaiheeseen, mutta kuvittelisin ettei se ainakaa ole nopeampaa/helpompaa/hauskempaa kuin purkaminenkaan. MPi:ssä on myös tiivisteitä, joita kerran avattuna en aio enää laittaa uudelleen kiinni eli esim. kaikki pienenpienet alkuperäiset MG Roverin O-renkaat on nyt tilauksessa.

 

Hyvä puoli tässä on, että kone vaihtoi väriä samalla, kun ulkoilee konehuoneesta. Tehtaan suosima 'mustalla spray-maalilla sinne päin' -suhauttelu ei olisi antanut suojaa ruosteelta pitemmän päälle.

Link to comment
Share on other sites

Viime viikonlopun kokemuksista valaistuneena voin sanoa, että MPi Minin konehuone on niin ahdas ja sähköt ja jarruhässäkät vaivalloisia purkaa, että onnea siihen harrastajan etsintään, joka tekee työn puoli-ilmaiseksi. ...
Hyvä tietää... Ajan koneen ensin loppuun/korjauskuntoon ja mietitään hommaa sitten uudelleen. Kannattaa varmaan itse pensselillä huitoa joitain lohkon ruosteisia kohtia mustalla päälle, jos sellaiselle tuulelle joskus sattuu. Pellit nyt muutenkin on varmasti tärkeämpi seuranta kohde, pisamoita tulee ympäriämpäri...
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...