Jump to content

jankataampa jarruista


hege

Recommended Posts

aina tämä uuteen laitteeseen tutustuminen vie aikaa.

 

miniimme on tulossa 12-13" pyörät ja metron kone ja jarrutkin laittaisin samasta autosta.

no alatukivarsi pitäisi vaihtaa säädettävään

ja reaktiotanko myös. mutta onko tuo säädettävä alatukivarsi katulaillinen?

tietysti myös letkumuutos on edessä.

pallonivelet ja muut....

 

toisaalta luin että metron napaa(hub) ei pitäisi mennä miniin laittamaan vaan aina tulisi käyttää minin omaa.

no muistinpa juuri että mulla on hyllyssä 997 levyjarrusatsi.

 

saankos kasattua 997 napaan tuosta metrosta levyt ja satulat ja muut pyörän päähän?

 

mites käy jarrupääsylinterin kanssa. riittääkö vai onko asetettava tuo hauska metron tehostin+sylinteri?

 

tavoitteena turvallinen paketti

 

 

ps. kyllä, olen enempi pussihousumopilistientisöijä

Link to comment
Share on other sites

aina tämä uuteen laitteeseen tutustuminen vie aikaa.

 

miniimme on tulossa 12-13" pyörät ja metron kone ja jarrutkin laittaisin samasta autosta.

no alatukivarsi pitäisi vaihtaa säädettävään

ja reaktiotanko myös. mutta onko tuo säädettävä alatukivarsi katulaillinen?

 

ps. kyllä, olen enempi pussihousumopilistientisöijä

 

Noi säädettävät helyt ovat vähän siinä ja siinä ovatko lailliset. Tiedän auton jossa ne eivät menneet syystä tai toisesta leimasta läpi millään, mutta taas omassa on omavalmisteiset säädettävät reaktiotangot ja tavalliset säädettävät alatukivarret + iskarin alapäänpaikka vaihdettu joista ei sanottu leimassa mitään, kehuttiin vaan että "ompas täällä kaikkea hienoa" ja leima paperiin. ::)

Link to comment
Share on other sites

Metron roippeita on laitettu mutta niiden kanssa pyöränkulmat menee pikkuisen hassuksi. Yksi konsti kiertää ongelmaa on laittaa pidemmät alatukivarret, joko säädettävät tai sitten esim. minisparesin myymät ylipitkät kiinteät. Niissä löytyy versiota joilla saa 1.5, 2 tai 2.5 lisää negatiivista camberia. Säädettävät lienee lailliset jos ne ovat tehdastekoiset. Täytyy kyllä samaan syssyyn todeta että osa niistä on hitsaamalla tehtyjä ja työn jälki on kerta kaikkiaan surkeata.

 

Metron levy, satula ja vetolaippa käy minin olkanapaan. Eli voit käyttää 997 mallisesta olkanavan ja rakentaa sen ympärille metrosta vetonivelen ja jarruheebelit. Onko sulla muuten metrossa kiinteä levy vai jäähdytetty ? Satulat taisi olla metroissa aina 4-mäntäisiä.

 

Jos et halua pilkkoa 997 jarruja niin mulla olisi yksi pari levyjarrullisen olkanapoja jemmassa, taitaa olla jopa uusilla laakereilla ja pallonivelillä.

Link to comment
Share on other sites

Riippuu vähän katsastusmiehen tarkkasilmäisyydestä. Jos heittäytyy ilkeäksi niin vaatii 7,5" levyille tehostimen niin kuin tehtaan peleissa oli. Sinänsä tehostin ei lisää jarrujen tehoa, ainaostaan pienentää poljinvoimaa. 8,4" levyt ei vaadi tehostinta koska ainakin myöhemmissä Mineissä ei tehostinta ole ollut. En muista ulkoa oliko 1275GT malleissa isojen jarrujen kanssa tehostinta. Turbometron jarrut ei käytännössä tarvi tehostinta, tosin meikä kun on vanhemmiten muuttunut raihnaiseksi niin olen laittanut 90-lukuisesta pääsylinterin ja tehostimen. Oliko tarpeeksi sekava vastaus ?

Link to comment
Share on other sites

tossa metrossa(haen tontille huomena) taitaa olla

tehostin pystyssä kaasareiden\\kasarin vieressä,

jos toi poljinsatsi toimii niin  sitä varmasti voisi käyttää.

täytyyhän sille tilaa tehä mut kumminkin.

onhan se huvittavan näkönen.mahtuukohan edes tuplakaasareiden naapuriksi?

Link to comment
Share on other sites

Melkein paras vaihtoehto on ottaa uudemmasta ministä poljinasetelma+tehostinroippeet, Saksasta noita löytyy hyvin. Ei maksa paljoa ja saa kunnon jarrut kerrasta, ei tarvitse naama punaisena painaa jarrupoljinta. Tietenkin jos jo jotain muuta romua on siinä vauhtipyörän päällä mihin tehostin+pääsylinteri tulee, niin sitten täytyy etsiä muita vaihtoehtoja.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on Minorissa tuo Metron satsi ja ulkomuistista sanoisin ettei Miniin sitä saa ihan pienellä vaivalla sopimaan. Uuden mallisia Minin rojuja saa Saksasta rahteineen alle sadan euron jos hyvä munkki käy eikä juuri sen parempaa tarvi katsella. Se tosin haukkaa aika hyvin tilaa kytkinkopan päältä kuten Mika totesi mutta on mun mielestä paras pääsylinteri mitä on saatavilla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...