Jump to content

ALTA Air Intake v2


Jayl

Recommended Posts

Oli: ALTA Air Intake v2 - KIMPPATILAUS KIINNOSTUNEITA?

 

 

 

Kyselisin siis alustavasti, että kiinnostuneita kimppatilaukseen tuollaiseen ALTA:n Air intake:n?

 

Itse en ole vielä 100% päättänyt, että tilaanko mutta kyselin tuolta Englannista hintoja postikuluille, niin tuli mieleen josko täällä olisi kiinnostuneita kimppatilaukseen.

 

Tuote: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.asp?prod=AltaAirIntakeSystemCooperSv2 ja http://www.altaminiperformance.com/products/show/304/Intake-System-Version-2-0-6-spd

 

Englannista hinta 205 puntaa + postikulut. Yksin jos tilaisi niin postikulut 45 puntaa eli yhteensä 250 puntaa, joka on siis noin 375 euroa.

 

Jenkkilästä tilaus saattaisi tulla hieman halvemmaksi, mutta en ole vielä tiedustellut suostuuko joku tänne lähettämään. Hinnat siellä 250 - 270 dollarin paikkeilla + toimitus 50-80 dollaria (arvio!). Tuohon kun laskee ALV22% ja 1,7% päälle, niin ollaan jossain 300 euron tienoilla.

 

Mutta jos on kiinnostuneita, niin vois ottaa yhteyttä muhun. Varmaan tässä muutaman päivän sisään olisi tarkoitus päättää tilaanko vai en. Ja itse asun Helsingissä ja voin toki myös täältä postitella eteenpäin. (pitäisi onnistua "kohtuullisella" hinnalla töistä  ;)).

Link to comment
Share on other sites

Tai miten olisi

GTT 'COLD RAM' INDUCTION KIT ?

http://www.gtt.uk.com/parts1.asp

Hinta veroineen 199£ + postikulut.

Mitä olen tuolta Mini2:lta lukenut, niin kovasti ovat tätä kittiä kehuneet.

 

Joo, tota olen myös katsonut. Olisi hieman halvempi, mutta ainakin omasta mielestäni ALTA:n on hiukan tyylikkäämpi.

"Suoritusarvoiltaan" ei kai hirveesti taida olla eroja. ALTA:n avulla on ilmeisesti saatu jopa 9hp enemmän kuin vakiosta.

 

Postikuluista olen lähettänyt kyselyn mutta en oo saanut vielä vastausta.

Link to comment
Share on other sites

Silli myy vaatimattomasti "lämpösuojapeltinä" tuota melko täsmälleen Altaa vastaavaa osaa tuolla markkinapuolella. Kotitekoinen toteutus, mutta jos omassa ex. Minissään kiinni ollutta osaa myy, niin erinomaisen siisti on toteutus.

 

Varauksin suhtautuisin noihin lupauksiin lisääntyneestä tehosta  :).  

Link to comment
Share on other sites

Olen siis tilaamassa tuota ALTA intake system V2 - pakettia.

 

Luultavasti halvimmaksi tulee tilata se jenkkilästä suoraan, vaikka tuohon tullit ja avl tulee päälle.

 

eBaysta löysin tällaisen myyjän joka myy tuota ALTA:a esim. tässä.

 

Pistin tuonne mailia ja sain vastaukseksi, että postikulut ovat $45 (USPS EMS).

Kustannukset olisivat siis $238 + $45 = $283  --> + alv 22% + tulli 1,7% =  ~$352 = ~272 (ainakin minun laskujen mukaan  ;)).

 

Jos joku haluaa tulla mukaan, niin minuun/tähän threadiin tietoa tämän (torstai) päivän aikana.

Link to comment
Share on other sites

Itse passaan valitettavasti ton Altan. Ajatuksissa on GTT220 taikka 230 paketti iskeä kiinni, niin olisi ton putsarin voinnut ite laittaa valmiiksi:)

Ok. Itse oon miettinyt tota samaa, mutta oikeasti pitäisi sitten lähteä käymään tuolla Englannissa jotta saisi asennuksen kunnolla. Punnan kurssi kun on mitä on, niin hintaakin tulee esim. tuolle GTT220 paketille euroissa aika mukavasti.

 

 

ALTA lähti tilaukseen tänään hintaan $295 sisältäen postikulut.

 

Voin pistää jotain kuvia tuotteesta ja asennuksesta sekä muita kokemuksia jos jotain kiinnostaa...

Link to comment
Share on other sites

Totta, eihän noi aivan ilmaisia ole. Yritän miettiä asiaa niin, että auto on tuon jälkeen kyllä jotain aivan muuta kuin normaali. Ajatuksena olisi laittaa samaan syssyyn Crank pulley +4mm, 3 poikkitukivartta, wheel spacerit, eibachin jouset ja ehkä jarrutkin. 5000 asennettuna matkoineen päivineen ilman jarruja. GTT230 olisi paketti. Onhan se paljon rahaa, mutta kerran täällä vaan ollaan. Takuukin loppui viikko sitten, sitä tässä on lähinnä odoteltu:)

 

Roland lupaili tolle paketille kohtuu varmat 240hp, jos vaan ei ole aivan lussu yksilö.

 

Pistä ihmeessä viestiä kun olet asentanut putsarin! Kiinnostaa kuulla miten äänet paranevat ja tuntuu tehonlisäys:D  

Link to comment
Share on other sites

Paketti ei ole vielä saapunut, mutta perjantaina on lähtenyt matkaan. USPS lupailee 3-5 päivää, joten toivotaan parasta. Kai tuo oman aikansa ottaa vielä tullin käsittelyssäkin...

 

Kortilta oli veloitettu $295 eli 224,68 euroa. Oman laskukaavani mukaan tuohon lisään ALV 22% ja tulli 1,7%, joten hinnaksi pitäisi tulla yhteensä ~279 euroa.

Link to comment
Share on other sites

Ei kyllä paha hinta yhtään. Onko sulla jotain muita modauksia jo laitettuna(pulley yms)?

Ei oo vielä mitään muita, koska auto on 4kk vanha  ;)

 

Pulley olis kyllä ihan mukava, eikä hinnaltaankaan paha. Ongelma siinä on vaan se, että miten sen sais asennutettua. Itseltä ei kyllä onnistu ja haluaisin et tulis kunnolla laitettua (koska kuitenkaan auto ei oo vielä hirveen vanha).

Link to comment
Share on other sites

Intake kannattaa toki asentaa selvästi paremman äänen takia, mutta mun väite niukasta tehon lisääntymisestä perustuu paisti kokemuksiin omassani  (kotitekoinen kotelo), mm. tähän juttuun edesmenneessä GoMini-lehdessä 2005. Dynottelivat eri tavoin modattuja Minejä.

 

Tuossa tapauksessa intakella varustettu kiesi antoi peräti vähemmän tehoa kuin täysin alkuperäinen. Oho !!!.  

 

Dyno1.jpg

 

Toinen ihan vaan mielenkiinnosta. Tehokkaampi välijäähdytin , 15% pulley, intake ja softa. Silti vain 190 hv.

 

Dyno2.jpg

 

On sitten Mineissä aika isoja yksilöeroja. Ja mittauspäivä oli tekstin mukaan lämmin, mutta niinhän se on ollut yhtä lämmin tolle vakiollekin.

 

Muista kun asennat ruuvata irti se muovipaneeli siinä ilmanoton takana, että ääni pääsee lämppärin kanavien kautta kabiiniin. Jotkut on tehny siihen reiän, mutta kun ottaa paneelin kokonaan veke, niin voi aina myös laittaa ehjänä takaisin  :).          

Link to comment
Share on other sites

Intake kannattaa toki asentaa selvästi paremman äänen takia, mutta mun väite niukasta tehon lisääntymisestä perustuu paisti kokemuksiin omassani  (kotitekoinen kotelo), mm. tähän juttuun edesmenneessä GoMini-lehdessä 2005. Dynottelivat eri tavoin modattuja Minejä.

Muista kun asennat ruuvata irti se muovipaneeli siinä ilmanoton takana, että ääni pääsee lämppärin kanavien kautta kabiiniin. Jotkut on tehny siihen reiän, mutta kun ottaa paneelin kokonaan veke, niin voi aina myös laittaa ehjänä takaisin  :).    

Totta on, että autoissa on eroja. Mielestäni huomattavasti enemmän kertoisi testi, jossa auto dynottaisiin ennen esim. intaken asennusta ja sitten sen jälkeen, samoissa olosuhteissa. Näin nähtäisiin täysin varmasti mikä ero tulee. Ja kun nimenomaan on kyse siitä erosta.

 

 

Muista kun asennat ruuvata irti se muovipaneeli siinä ilmanoton takana, että ääni pääsee lämppärin kanavien kautta kabiiniin. Jotkut on tehny siihen reiän, mutta kun ottaa paneelin kokonaan veke, niin voi aina myös laittaa ehjänä takaisin  :). 

Näin lukee myös ALTA:n ohjeissa ja niin oli tarkoitus tehdä.

Link to comment
Share on other sites

WOW  ;D

 

alta_asennettu_pieni.jpg

 

Tänään sain siis asennettua tuon ALTA:n. Ensikokokemukset on kyllä hyvät  :)

 

Asennus sujui yllättävänkin helposti ja aikaa vierähti sellainen 1,5 tuntia. Toisella kerralla tosin menisi tietenkin paljon nopeammin.

Muutama kinkkinen juttu, mutta muuten ei mitään probleemia.

Ohjeet olivat ALTA:n originaalit ja sitten joltain foorumilta otetut ohjeet (en nyt muista mistä).

 

Aika paljon jäi osia käteen, mutta se kai oli tarkoituskin  ;)

 

Asennuksen jälkeen piti tietenkin käydä pienellä koeajolla ja tarkastaa, ettei mikään osa ole liikkunut.

Äänet aiheuttivat ensin pientä hämmennystä. Kun kierrokset nousevat yli 3500:n niin silloin alkaa todellinen "vihellys" joka sitten jatkuukin punaiselle saakka. Hetken totuttelun jälkeen ääni alkoi kuulostamaan ihan mukavalta. Ainakin äänten puolesta erinomainen ostos.

 

Tehojen lisääntymisesti on tietenkin hankala sanoa oikein mitään. Tietenkin nyt tuntuu, että varsinkin 4000 kierroksen jälkeen persdynon mukaan auto kiihtyisi hiukan paremmin. Samoin esim. hitaissa mutkissa 2-vaihteella TUNTUI, että olisi ollut hiukan enemmän vääntöä pienemmillä kierroksilla.

 

Ainakin ensivaikutelman perusteella sanoisin, että tehoja on tullut hiukan lisää ja jotenkin huomaa, että moottori ns. "haukkaa happea paremmin". Mutta kuten sanoin niin, aika vaikea se on loppujen lopuksi sanoa miten asia on. Ehkä äänilläkin on joku vaikutus tehoihin  ;).

 

Kaikenkaikkiaan ensivaikutelman perusteella olen erittäin tyytyväinen. Jotenkin tuntuu, että nyt lähtee Checkmatesta ulkonäköön sopivat äänet.

 

Tässä pieni videopätkä äänistä...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...