Jump to content

Clubi dynotus päivä? Kiinnostaako?


Jamppa Maijala

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kyllä kummatkin käy ??? Taiston suoraposti myyntisivuilta oli vanhentunut koitin laittaa YV:nä. Koitan tuolta Härveli sivuiltakin pian.

 

Prätkä koneinen takaveto Mini kiinnostaa todella paljon myös.

Tarkoitus olisi kannustaa heitä mukaan erilaisine mielenkiintoisine ratkaisuineen. ^-^

 

Entä se takavetoiseksi muutettu jokkis Mini?

Mahdollisesti lehtitoimittajakin tulee paikalle ja tottakai erilaisuus jutuissa on aina valttia, historic vakiosta noihin mielenkiintoisiin ratkaisuihin ja kaikki siitä väliltä. Näyttää siltä että meiltä tulee 970 Mini, ison S:n perävälläri viipyy :( , mutta hyvää kannattaa odotella ;) .

 

Hienoa, ilmoittautuneita on tullut lisää :)) , ja aina voi tulla silti mukaan vaikkei olisi ilmoittautunut. ^-^

Link to comment
Share on other sites

Ehkäpä laitteet hipoo liikaa laillisuuden rajoja, tai sitten julkinen totuus OIKEISTA tehoista ei tunnukaan hyvältä ;)

 

Lehtijutun (muu kuin Ministeri) tekijä ilmeisesti on siellä vaan hetken, joten se tuskin lienee ongelma. Ja muissa tapauksissa se lopullinen käyrä lienee kahden keskeinen dokumentti niin kauan kuin sen haluaa kavereilleen julkistaa :D

Link to comment
Share on other sites

Mutta mutta... Tämähän olisi loistava paikka näyttää laitteiden lailliset tehot, helppo homma. Ei täällä kaiveta onko siellä saman värinen korimaali kuin rekkarissa, ai onko vällärit samat kuin luokkarissa. Ei vähempää kiinnostaisi ??? Enemmän kiinnostaa uudet mielenkiintoiset ratkaisut, jos rakennat erityisen laitteen niin miksei sitä voisi esitellä?? :-\ Historian havinaa unohtamatta, miten ennen selvittiinkään alle 20 hepan tehoilla? Osa ei aina tiedostakaan asiaa. :(

Juuri lähdöllään American car näyttelyyn(hevisaurusta kattoon ;) ), siellä ei ujostella kertoa mitä autoon on laitettu, oikeassa kohtaa osataan sanoa milloin asia on lainausmerkeissä. 8)

Joskus kisojen yhteydessä ollut Clubin ratapäivät ja silloin kun jututin Minin rakentajia oli kyllä fiilis että kertoilevat kaiken mahdollisen autostaan, mutta miksi se ei toimisi mittauksen yhteydessä ja tietenkään dynotuksen tehoja ei julkaista jos auton omistaja näin haluaa.

 

Rakentelijat voivat olla aina ylpeitä tekemisistään, minä ainakin nostan hattua ja ihailen tätä suomalaista kädentaitoa jota voi aina kehua rapakon toisella puolenkin. ^-^

Rohkeasti mukaan huonoja Minejä ei ole olemassakaan ninkuin ei laittomiakaan, vain parempia ja parhaita C:-)

Link to comment
Share on other sites

Ei ilmesty meidän mini paikalle ikävä kyllä. Pahoitteluni!

 

En saa miniä nippuun millään , kun menivät ja leikkasivat selän , eli se hieman hidastaa tallissa kyykistelyä ja muutenkin. :)

No voi harmi, koita kuitenkin köpötellä paikalle haistelemaan voimaa ;)

 

 

Täytyy yrittää tulla ihan turistina paikalle , kun kiinnostaisi kyllä katsella/kuunnella moottorien säveliä :)

Link to comment
Share on other sites

Monen enemmän rakennetun pelin omistajalla huoli on ihan todellinen. Melkein jokainen tehokkaampi/enemmän rakennettu peli on jollakin tavalla laiton (joko ihan suoraan laittomia selkeästi, tai sitten monesti kyse on lain tulkinnasta), ja viranomainen voi halutessaan tehdä elämästä todella hankalaa. Näitä esimerkkejä on ihan riittävästi kun on esitelty projektia netissä/lehdessä, jonka jälkeen on tullut kirje kotiin että auto on käyttökiellossa kunnes on tultu konttorille valvontakatsastukseen. Eräänkin tutun tapauksessa oli kyse entisen Ake:n virkamiehen päähänpinttymästä sinänsä lailliseen autoon, joka vaati aika paljon työtä auton takaisin kilpiin saamiseen (mitään ei tarvinnut muuttaa, vain virkamiehen piti myöntää virheensä). Voitte varmaan kuvitella kuinka paljon tämänkin auton omistaja haluaa että autonsa tulevat julkisuuteen suuren yleisön tietoon, pienelle porukalle esittelyssä ei tietenkään ole mitään ongelmaa.

Link to comment
Share on other sites

Juuri näin kuin MikaJ sanoo se julkisuus ja tekemisillään ylpeily ei aina johda mihinkään hyvään ikävä kyllä :( on tää sellanen sarvikuonojenmaa nykyisellään.

Oma auto mitattu/säädetty aina muutosten jälkeen ja kyllä siellä kaikki ilmoitetut 74hp pitäis kotona olla, vai kellekköhän koirankopin piikki oli tarkoitettu.........

Sitävastoin vanhojenpartojen teholukemat ovat paljon kyseenalasempia kun vehkeet enimmäkseen säädettiin korvakuulolta ja putkenpään/tulppien väriä kattelemalla :D

Link to comment
Share on other sites

Enpä kohdentanut"piikkiä" mihinkään ;)

Ajattelin vain jos taululla näkyvät lukemat eivät täsmäisikään suurissa puheissa esiintyvien suoritusarvojen kanssa 8)

Vanhojen partojen autojen teholukemat eivät voi olla koskaan ainakaan yli vanhoissa dokumenteissa luvatuista, koska ne kasataan vanhoilla Mineihin kuuluvilla osilla ja säädetään korvakuulolla tulpanväriä tutkimalla.

Putkenpäätä ei enää kannata syynätä, kun oikeeta lyijybensaa ei enää saa kuin lentokentältä 8)

Link to comment
Share on other sites

Ajattelin vain jos taululla näkyvät lukemat eivät täsmäisikään suurissa puheissa esiintyvien suoritusarvojen kanssa 8)

Vanhojen partojen autojen teholukemat eivät voi olla koskaan ainakaan yli vanhoissa dokumenteissa luvatuista

 

Timppa on hyvä ja tulee joskus kyytiin niin kokeillaan miten se menee tai ei mene ;) .

Tiedä sitten aina niistä vanhoista "dokumenteistakaan".............

Link to comment
Share on other sites

Eihän siihen kyytiin uskalla tulla! On niin kevyt että lähtee vaikka lentoon ;)

Sitäpä juuri tarkoitinkin vanhoilla dokumenteilla. Niiden yli ei ainakaan mennä.

Link to comment
Share on other sites

Näitä esimerkkejä on ihan riittävästi kun on esitelty projektia netissä/lehdessä, jonka jälkeen on tullut kirje kotiin että auto on käyttökiellossa kunnes on tultu konttorille valvontakatsastukseen.

 

Jep, vuosia sitten juttelin puhelimessa AKE:n ex-virkamiehen kanssa ja hän totesi että ei ihan kaikkea kannata lehdissä leuhkia vaikka kuinka tekee mieli. Kyllä ne sielläkin osaa lehtiä lukea ja jopa laittaa mukavia kirjeitä matkaan. Kyllä varsinkin britit ovat saaneet ahdinpeleistään ihan humoristisia lukemia irti suhteessa koneen spekseihin. Mutta pitää pistää vähän paremmaksi kuin Lari, kyllä sitä rekisteriotteen 92 hp lukemaa lähdetään tavoittelemaan.

Link to comment
Share on other sites

Sitäpä juuri tarkoitinkin vanhoilla dokumenteilla. Niiden yli ei ainakaan mennä.

 

Amerikan auto näyttelystä palattu, hevisurukset oli parasta antia... ;)

 

Noin sanoi (Koirankopin viestistä) ruotsalainen kilvanajajakin tuosta 970moottorista. On enemmän tehoa kuin tehtaanpeleissä/dokumenteissa. Eikä kertonut mitä heidän moottorissaan on. Niin vain on että nykytietämyksellä noista vanhoista moteista saadaan enemmän tehoa ja vääntöä kuin alkuperäisissä dokumenteissa on ollut. BDA Escorteistakin otetaan enemmän kuin tehtaan kilpureissa oli omalla aikakaudellaan. Meillä Suomessa on tosi hyväkädentaito ja kehitystaito moottoripuolella, siitä kannattaa olla ylpeä.

Kumma juttu kun minulle ei ole kantautunut tietoja noista katsastusongelmista julkaisujen jälkeen(juttuja kyllä ::) ) En ilmeisesti ole vielä tarpeeksi ruuvanut siviiliautojen kanssa.

 

Mutta niinkuin Päivi kertoi: Paikalle tullaan kuuntelemaan eri sävellajeja moottoreista. ;D ;D ^-^ :))

 

Toivon silti että paikalle saadaan runsas kirjo eri rakentelukannan pelejä. Historian pelimiehet/naiset ovat olleet todella oikeaoppisesti liikkeellä tyyliin otetaan asiasta ilo irti, vaikka niillä alle 20 hepan tehoilla. Näin asiaan tuleekin suhtautua . ^-^ Varauduin alkuperäisautojen tsemppaamiseen, aina jotain uutta.

 

Usein näihin tapahtumiin ei kehdata tulla koska tehoa on vähän mutta yllätyin kun nyt tuntuu olevan asia toisinpäin. :o

 

Täällä kuitenkin voi osoittaa puheet todeksi, katotaan miten tuon 970 moottorin kanssa on sunnuntaina O:-) . Voidaan laittaa leikkimielinen veikkauskin pystyyn: Paljonko heppoja/vääntöä? viimeksi oli 99hp/110nm , Vinkkinä toivoisin yli 100 mutta ittee hiukan epäilyttää(laiskana oltu) :P

Link to comment
Share on other sites

Ei kyllä mikään virallinen mittausdokumentti. Maininta jossain vanhassa VM:ssä. Voi löytyä kun ehdin kesällä vintillä penkomaan.

Mutta hyvin yleinen kommentti monen virittäjän/ratamiehen suusta aikoinaan.

Fakta varmasti yhtä luotettavaa kuin näissä "vanhoissa dokumenteissa" yleensäkin.

Ja kaikki kiersi järjestään yli 10 000 rpm ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...