Jump to content

Suomi-Coopperin etsintää


Mutku

Recommended Posts

Tervehdys,

 

- juttelin isän veljen (60+v) kanssa harrasteautoista, ja hän kertoili omasta nuoruuden autostaan, Cooper Ministään.

- kävivät sillä aikoinaan radallakin, mutta ymmärsin, että "katuauto" kumminkin.

- auto ja setäni vaikuttivat sillon Tampereella.

 

- miten tuota autoa voisin lähteä etsimään, eli onkohan se vielä olemassa, vai "paalattu" tms.?

 

Kiitos metsästysavusta!

 

Terveisin, - AMBi http://www.restoredsportscars.com/tt/ -

Link to comment
Share on other sites

Jos vanha rekisterinumero on tiedossa, niin Autorekisterikeskukselta, tai mikä sen nimi nyt onkaan, voi tiedustella onko olemassa jossain uudelleen rekisteröitynä.

Mobilian museolla Kangasalla on arkisto missä voi tutustua vanhoihin kantakortteihin Hämeen seudulta.

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Kiitos vastauksesta.

- valokuvia on, sieltä tsekkaan rekisterinumeron, ok.

- Mobilia on tuossa "vieressä", todennäköisesti perehdyn kantakorttitilanteeseen jos se kannattaa tässä tapauksessa.

 

Ilmottelen tänne kuinka kyseisessä Suomi-minin metsästyksessä edetään. Tässä harjoituksen vaiheessa puhutaan jo viikoista, ei päivistä (valokuvat ovat sedän arkistoissa, niiden selaamisesta on kyllä jo puhuttu, ja Mobilian kantakorttirekisterin kahlaus ei ole ehkä hetken homma sekään?). Palataan...

 

Terveisin, - AMBi http://www.restoredsportscars.com/tt/ -

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Moi,

 

Ok, mummon 95v synttärit juhlittu juuri. Setäni oli paikalla, toi Cooperinsa valokuvia näytille. Alastarossakin kisasivat joskus ´75-´76 (?), oikeen Marlboron punaiset mainokset ja kaikki. Cooperin koneentekijänkin setäni muisti. Hienoja kuvia, hienoja muisteloita. Turvakaaret tulivat kuulemma tarpeen, kun toinen kuski kaatoi auton suolenkillä. Mutta ajamalla menivät takaisin Tampereelle, eivät nuo nuoret miehet tuoneet/vieneet tuota "katuautoaan" lavetilla kisoihin, vaan siis ajamalla.

 

Rekisterinumero (mustat kilvet) näkyy hyvin muutamassa kuvassa. Kyllä se olisi tavoitteenani nyt selvittää, että onko tuo Suomi-Cooper vielä olemassa vaiko menetetty/paalattu tms. Ilmoittelen miten homma etenee, ok.

 

Jos joku osaa olla tässä vaiheessa avuksi jollain lailla, niin kiitän kovasti etukäteen.

Link to comment
Share on other sites

mielestäni kannattaa selvittää minin kohtalo itse ja pitää rekkarinumero omanatietona,kun saat trafilta tiedot rek numeron perusteella niin julkaise sen jälkeen rek numero ja kerro mitä minille on käynyt,muuten pistät sellaisen mylläkän käyntiin aika moni yrittää onkia tietoja itse ja yrittää löytää minin hyötyäkseen mikäli on metsämini tai muuten hyljätty yksilö ;)

Link to comment
Share on other sites

mielestäni kannattaa selvittää minin kohtalo itse ja pitää rekkarinumero omanatietona,kun saat trafilta tiedot rek numeron perusteella niin julkaise sen jälkeen rek numero ja kerro mitä minille on käynyt,muuten pistät sellaisen mylläkän käyntiin aika moni yrittää onkia tietoja itse ja yrittää löytää minin hyötyäkseen mikäli on metsämini tai muuten hyljätty yksilö ;)

 

Tuskin nyt sentään!!

Nyt on vaan vanhasta Cooperista kysymys ei mistään auto-harvinaisuudesta mistä tekisi tiliä ;D

Link to comment
Share on other sites

Vanhojen Coopereiden ja muidenkin autojen rekisteritunnukset on halukkaille julkista tietoa. Kantakortteja pääsee selailemaan lähes jokaiseen lääniin ja sieltä niitä löytyy. Joissain lääneissä autot ovat jopa lajiteltu merkeittäin, jolloin niiden haku on helppoa kuin heinän teko.

 

Ja jos tuolle tielle lähtee, niin varmaan mielenkiintoisempiakin autoja voi löytää. Mm. Ferrareitakin on suomessa ollut aikoinaan kilvissä useampikin. Puhumattakaan joistan yleisistä autoista kuten Porscheista. ;D

Link to comment
Share on other sites

mutku,selvitä kumminkin itse tuon auton kohtalo,soitto trafiin ja kerrot rek numeron lähettävät pientä maksua vastaan auton historian postissa kotiisi jonka jälkeen voitte sukulais miehen kanssa tarkastella auton kulkua,mieti nyt kumminkin tarkkaan että annatko rek numero julkisuuteen,ei sitä muut saa tietoon jos et itse anna sitä ;D

Link to comment
Share on other sites

mutku,selvitä kumminkin itse tuon auton kohtalo,soitto trafiin ja kerrot rek numeron lähettävät pientä maksua vastaan auton historian postissa kotiisi jonka jälkeen voitte sukulais miehen kanssa tarkastella auton kulkua,mieti nyt kumminkin tarkkaan että annatko rek numero julkisuuteen,ei sitä muut saa tietoon jos et itse anna sitä ;D

 

Mitä väliä sillä rekkarin tietoon antamisella on ???

Jos pyytää Forumilla apua auton kohtalon selvittämisestä on se rekkari aikast pakko antaa, on tämä niin pieni maailma että voi hyvin olla jollakin täällä kirjoittelevalla tai sellaisen tutulla ja sitä ei Trafi tiedä jos auto on esim. pois rekisteristä.

 

Taidat uskoa kaikenmaailman salaliittoteorioihin yleisemminkin ;D ;D ;D .

Link to comment
Share on other sites

mutku,selvitä kumminkin itse tuon auton kohtalo,soitto trafiin ja kerrot rek numeron lähettävät pientä maksua vastaan auton historian postissa kotiisi jonka jälkeen voitte sukulais miehen kanssa tarkastella auton kulkua,mieti nyt kumminkin tarkkaan että annatko rek numero julkisuuteen,ei sitä muut saa tietoon jos et itse anna sitä ;D

 

Joo, kiitos jelpistä kaikille. Trafiin soitin, eipä ole tuo auto rekisterissä nyt. Tilasin "historiapaketin", katsellaan mitä siitä löytyy. Ilmoittelen taas sitten tänne.

 

Olin (ja olen vastakin) yhteydessä vanhaan kaveriini, joka ajaa Minillä Historiccia. Hän on tässä Mininmetsästyksessäni nyt vähän niinkun "paikallisoppaana", kun tuntee "maaston" jne...

 

Rahallista arvoa tässä entisöintihaaveessa ei ole mukana pätkääkään. Tunnearvoa ja muistoja sitäkin enemmän. Jossei minulle, niin varmasti sedälleni?

 

Palataan, ja kiitos kaikille tähän asti!

Link to comment
Share on other sites

On ihan fiksua pitää kohtuullisen matalaa profiilia näissä "Cooper asioissa". Tietyissä piireissä on ollut lievää "fanaattisuutta" ja kilpajuoksua niitten metsästämisessä. Vaikkei rahasta olisikaan kysymys.

Kaikkien urkkijoitten avunanto ei välttämättä ole täysin vilpitöntä.

Tällä en tarkoita 1380:aa ;)

Hän on niitä "keventäjäviilareita", eikä Coopereistä ymmärrä mitään ;D

Link to comment
Share on other sites

tuota minä aattelinkin että tunnearvoa minillä teille on enempi kuin rahallista arvoa,toivottavasti cooperi osottautuu 970S malliksi jolla on pienoinen rahallinen arvo onnea metsästykseen :)

 

Niin, jos ei muussa niin ostajan pussissa näkyy tuo rahallinen "arvo" kun tuollaiseen alkaa osia metsästämään :P (kokemusta on).

 

Mutta onnea tosiaan Cooperin etsintään,toivottavasti tuottaa jonkinlaista tulosta ;)

Link to comment
Share on other sites

tällekkö tasolle taas mentiin hienossa keskustelussa coopperin metsästyksessä ja aina sama nimimerkki vänkää jos ei saa tahtoaan läpi,terveisiä turkuun 8)

 

Ja tämä Hyvinkääläinenhän ei vänkää itse yhtään ;)

Vai??

 

Mutta toivottavasti Cooperi löytyy.

Itse vaan jos pyytäisin esim porukoiden vanhan Minin löytämisessä Foorumilla apua liittäisin rekkarin tai kuvia autosta niin olisi muiden helpompi autella.

Link to comment
Share on other sites

vielä noista kantakorteista jotka ovat muualla kuin trafin hallussa,juttelin kaverin kanssa joka on aktiivijäsen yhdessä yhdistys toiminnassa jonne trari meinaa siirtää kantakortit hoidettavaksi vuodesta 1965 eteen päin,hän sanoi että ne kantakortit jotka eivät ole trafin hallussa ovat autoista ja moottoripyöristä jotka ovat poistettu rekisteristä ennen vuotta 1965,joten jos mini on poistettu rekisteristä 1966 vuonna niin sen tiedot löytyy ainoastaan trafilta,moniko mini poistettiin rekisteristä ennen vuotta 1965?,jos tämä väite pitää paikkansa niin niistä kantakorttien selailusta ei varmaankin ole paljonkaan apua,mutta ne jotka ovat käyneet selailemassa noita kortteja kertovat varmaankin että löytyyko sieltä autoja jotka ovat poistettu rekisteristä 1965 vuoden jälkeen ;) tämäaihe ei kyllä oikeen kuulu tälle osastolle vaan hiekkalaatikkoon,anteeksi mutku kun sotken viestiketjuasi mutta täällä tämä asia otettiin esille :)

Link to comment
Share on other sites

pitääpä tarkentaa kaverilta mita kantakortteja sieltä läänien varastoista oikein löytyy,jos hän vaikkapa puhui vailla tarkempaa tietoa johon en oikein usko kun hän alkoi luettelemaan cooppereista mitkä oli missäkin tallessa tai metsässä niin ihmettelin hänen tietoja kun itsekkin tunnistin ainakin kolme coopperia mitkä ei ole missään julkisessa keskustelussa tulleet esille vaan olleet vuosikymmeniä samassa paikassa,pitää otta häneltä lista noista mineistä mitä hän tietää ja tutkiskella asiaa (ei osto mielessä) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
moniko mini poistettiin rekisteristä ennen vuotta 1965?

 

Aika moni poistettiin läänin rekisterikantakortilta, kun sen myytiin toisessa läänissä asuvalle omistajalle tai omistaja muutti toiseen lääniin. Vanhan läänin kantakorttiin sitten ilmoituksen saavuttua merkittiin uusi lääni tai peräti uuden läänin rekisteritunnus. Ja toisien läänien rekisteriarkistoista löytyy huomattavasti vuotta 1965 uudempiakin ARK:n tiedonantokortteja.

 

Toisaalta Suomi-Coopereita joita ei ole jo joillain tiedossa voi olla vaikeampi noista löytää.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...