Jump to content

Suomi-Coopperin etsintää


Mutku

Recommended Posts

tätä juuri ihmettelin kun sanottiin että on todella helppo löytää suomi cooppereitten omistajat arkistoista vaikka ei tiedä rek numeroo, onhan arkistot järjestetty jopa mallikohtaisesti,minulta on kyselty muutamista S cooppereitten rekisterinumeroita(aika montavuotta) joita en ole antanut kellekkään kun omistajat ovat kieltänyt,muutama on jopa närkästynyt asiasta,ihmetyttää kyllä minkä takia jotkun haluaa penkoa muitten omaisuutta kun omistajat eivät haluu tuoda julki mitä omistavat,omistajat eivät ole kehuneet autojaan vaan kyseliät aina ovat kuulleet asiasta jostain muualta ;)

Link to comment
Share on other sites

Ei sieltä omistajia löydy. Autot löytyy. Ja kuten itse totesitkin, siellä ei ole tietoja tähän päivään saakka, joten viimeisiä omistajia ei löydä. Mutta niitä saa sitten Trafilta.

 

Cooperit on ollut jo niin kauan haluttuja, että en oikein jaksa uskoa, että kovin montaa seisoo "unohduksissa".

Link to comment
Share on other sites

taidetaan kirjoitella eri asioista,itse olen tilannut 5miniin kantakortit tai mitkä ne nyt ovatkin niin kyllä kädessäni juuri olevasta kortista selviää merkki malli moottorinkoko ja auton omistaja,itse en ole ikinään penkonut minkäänlaisia arkistoja olen aina tilannut haluumani tiedot puhelimella ake:sta.omat tietoni ja etsinnät ovat ajalta jolloin minulla ei ollut kännykkää eikä tietokonetta ja suomessa oli markka joten kokemukseni ovat vanhuntuneet,joten vetäydyn väittelystä kun väitteeni on kuulopuheitten varassa,mutta mutkulle onnea tänpäivän etsinnöissä ;)

Link to comment
Share on other sites

Kirjoittaminen oon vaikeaa. EI aina osaa kirjoittaa mitä oikeasti tarkoittaa. Pitäisiköhän kävellä tuo 200m niin pääsis helpommalla. ;D

 

Kantakorteissa on totta kaikki tiedot. Niistä löytyy maakunta-arkistoista/Mobiliasta kantakortit vaihtelevasti 60-luvun puoleen väliin ja jossain jopa pidemmälle kuten titama kertoi. Kaikkia ei ole, mutta periaatteessa kaikki ne, jotka on kokenut omistajavaihdoksen ja vaihtaneet lääniä. Eli noista paikoista löytynee valtaosa alkuperäisistä suomi-Coopereista. Näiden lisäksi on katsastuskortteja, joista löytyy kaikki. Niissä haku on vaikeampaa, kun ovat yleensä kilpijärjestyksessä.

 

Eli immeinen, joka ihan hirveesti tahtoisi itselleen Cooperin, niin tuolta saisi pitkän listan yksilöitä, joiden historiaa voisi alkaa selvittämään. Mutta väitän että noista listoista ei montaa autoa tule löytymään. Jos otat trafilta viimeiset tiedot, niin se maksaa. Sieltä saat viimeisen rekisteriin merkityn omistajan, jonka jälkeen ainoa tapa on hänen haastattelu ja todennäköisyys, että auto on olemassa ja myynnissä on aika pieni.

 

nimimerkki "joskus yrittänyt"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Moi kaikki,

 

Kevättä kohti mennään. Kiitti kaikille viesteistä ja vinkeistä. Tällä kertaa tuli vesiperä: TraFin mukaan tuo Mini poistui rekisteristä silloin 21.04.75. Taisi olla radalla tapahtuynut kaato sen verran paha kuitenkin, ettei tuosta tullut ainakaan rekisteriin enää autoa. Liekö seuraava ostaja käyttänyt varaosiksi, kun ei rekisteröinyt enää koskaan.

 

Setämies muisteli, että moottorinrakentaja oli joko Kari Nuora (?) tai Jukka Rintala (?).

Link to comment
Share on other sites

Jos oikein vielä haluaisi penkoa, niin voisihan viimeiseltä rekisteriin merkityltä henkilöltä (jos hengissä) tiedustella kenelle möi ja siitä taas eteenpäin. Hyvällä tuurilla voisi vaikka jonkun nurkista löytyäkin?

Nuoran Karin on isän kautta tuttu mies Tottijärveltä. Ajeli ainakin jäärataa Minillä. Taisi olla Suomen mestarikin 850 luokassa?

Link to comment
Share on other sites

yleensä tällästen tapausten löytäminen vaatii jonkun verran panostusta mutta kyllä tuo mini varmaankin jostain löytyy,ei muutakuin sinnikkäästi asioita kaivelemaan,itsekkin innostuin tästä keskustelusta sen verran että kävin katsomassa yhdestä paikasta jossa seisoi 25vuotta sitten cooper s ja sain selville että kyseinen cooper oli mennyt lohjalle varaosineen,tuon enempää en jaksanut kaivaa asiaa kun varmaankin tuo auto on hyvissä käsissä kun kaikki coopperin varaosatkin oli kelvannut ja joka nurkasta oli osia pengottu näin sanoi vanha omistaja.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...