Jump to content

Keittää! >:O


mustikka

Recommended Posts

Nonii... Mulla on ollu kyllä NIIN maanantai päivä tänään! >:( Prkl!!

 

Neljän ruuhkassa -TIETYSTI- alko Mini yht'äkkiä keittämään. Kun paisuntasäiliö oli rauhottunu ja pulinat siellä lakannu, ni täytin säiliön uudelleen. Ku ajoin kotipihaan (n.3km), ni sama homma uudestaan. Onkohan termostaatti sökönä vai voiks se olla joku muu?

Link to comment
Share on other sites

Kun auto käy ja syyläristä on korkki auki "pulputtaako" se pahasti sinne ja pinta nousee heti, jos ei niin kansipahvi tuskin mennyt vaan vika: termarissa, tukkeutuneessa syylärissä tai toimimattomassa flektissä.

Link to comment
Share on other sites

Sulake oli kunnossa. Meni sähköhommiks... Mä en ymmärrä niistä yhtään mitään, mut onneks kaveri osaa.

Joku johto/johtoja täytyy vetää uusiks. Varastaa sähköä jostain toisesta johdosta... tai jotain... Ei mitään käryä! ;D :o

Huomenna varmaan saa auton taas liikenteeseen. 8)

Link to comment
Share on other sites

Flektille ei näyttäis olevan omaa anturia vaan käyttää moottorin lämpötila-anturia. Se taas löytyy termostaatin kopan alta. Lämpötilatieto menee ECU:n (tai MEMS:n kautta kuten Rover sitä kutsuu) flektin releelle. Se taas on kuskin puolella konehuonessa, inertiakytkimen vieressä. Kokeile vaihtaa samanlainen rele tilalle.

Link to comment
Share on other sites

Vika oli siinä releessä siellä kuskin puolella. Meinas kyllä jo usko loppua! No, nyt olen taas yhtä kokemusta viisaampi. Sen verran täytyy kyl sanoa, et ei se flekti ole kyl mun aikana pyöriny... Sellasta tuulettimen hurinaa en ole aikasemmin kuullu... ??? Kun auton on ajon jälkeenkin sammuttanu, ni ei ole kyl koskaan hurissu... Ei sitä välttämättä autossa sisällä kuulekaan...

Täytyy viel varmaan seurata, ettei se kansipahvi ole menny?

 

Autot ja naiset... :-[ ::) :P

Link to comment
Share on other sites

Hei vaan vinkkejä kaivataan

 

Täällä on samanmoista ongelmaa että lämmöt nousee!

 

Mini 1000 -76 ja lämmöt nousee jo n.500m ajossa normaaliksi ja siittä aina tappiin asti lyhyessä matkassa.

 

Syylärin tuuletin pyörii, termostattia ei ole (ilmeisesti entisen omistajan ratkaisu)näinhän moottorissa pitäisi olla vapaakierto :) .

Minkälaista vikaa pitäis rikkinäisen anturin antaa? Heittääkö sen lämpöasteet häränpyllyä vai pitäiskö näyttää nollaa?

Olisiko muuta mitä pitäis ottaa huomioon?

Mielestäni anturi on vastaava kuin tämä http://www.minitron.fi/tuotteet/037.JPG

 

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista O0

Link to comment
Share on other sites

Vika oli siinä releessä siellä kuskin puolella. Meinas kyllä jo usko loppua! No, nyt olen taas yhtä kokemusta viisaampi. Sen verran täytyy kyl sanoa, et ei se flekti ole kyl mun aikana pyöriny... Sellasta tuulettimen hurinaa en ole aikasemmin kuullu... ??? Kun auton on ajon jälkeenkin sammuttanu, ni ei ole kyl koskaan hurissu... Ei sitä välttämättä autossa sisällä kuulekaan...

Täytyy viel varmaan seurata, ettei se kansipahvi ole menny?

 

Autot ja naiset... :-[ ::) :P

 

Kyllä saa tosi pahasti keittää et Minissä kansipahvi ottaisi nokkiinsa mut kannattaahan tuota hiukan seurailla.

Link to comment
Share on other sites

Hei vaan vinkkejä kaivataan

 

Täällä on samanmoista ongelmaa että lämmöt nousee!

 

Mini 1000 -76 ja lämmöt nousee jo n.500m ajossa normaaliksi ja siittä aina tappiin asti lyhyessä matkassa.

 

Syylärin tuuletin pyörii, termostattia ei ole (ilmeisesti entisen omistajan ratkaisu)näinhän moottorissa pitäisi olla vapaakierto :) .

Minkälaista vikaa pitäis rikkinäisen anturin antaa? Heittääkö sen lämpöasteet häränpyllyä vai pitäiskö näyttää nollaa?

Olisiko muuta mitä pitäis ottaa huomioon?

Mielestäni anturi on vastaava kuin tämä http://www.minitron.fi/tuotteet/037.JPG

 

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista O0

 

Moi!

 

Meillä oli ihan samaa ongelmaa ja tosiaan termari heitetty mäkeen, mutta silti lämmöt tapissa mittarin mukaan ja keittihän tuo sitten sillä seuraksella että kansipahvi meni.(1000 ja 79vm.)

Tosin rupesi käymään kolmella kun keitti.

 

Nyt uudella termarilla ja anturilla(minitron) edelleen lämmöt mittarin mukaan tapissa , mutta ei keitä kuitenkaan ja noissa antureissahan on jotain eroja kaiketi.

Link to comment
Share on other sites

antureissa on eroja (muistaakseni värit kertovat mihin käy) mutta minin jäähdytysjärjestelmä on suuniteltu silleen että termari on paikallaan jos sen poistaa niin lämpöongelmat lisääntyy,jos termari on poistettava niin ottakaa sisuskalut pois niin vedenkierto pysyy ennallaan miten se on suuniteltu ja lämpöongelmat ehkä vähentyy,voihan lohko ja jäähdytin olla täys moskaa,itse huuhtelin jäähdyttäjän ja lohkon ja lämppärin paineella vesijohto paine putsaa ihmeen hyvin kun laittaa täysillä veden tulemaan järjestelmän läpi kyllä tuli moskaa ja ruostetta,normi mini nostaa aina lämpöjä 30asteen helteellä liikennevaloissa.

Link to comment
Share on other sites

Tarkista vielä mittarin maadoitus.Mittarin rungon pitää olla maissa.

 

Tarviikin tarkistaa!

 

Löysin mekaanisen lämpömittarin ja se kävi suoraan tohon anturin paikalle. Sillä oon ny ajellu pitkää lenkkiä ja lämmöt pysyy kiltisti 75-82´C välillä. Tosin ei enään oo niin pahoja helteitä mutta ei toi ainakaan keitä. ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...