Jump to content

Autoslalom 2006


scooper

Recommended Posts

Vai ei kuvia, no ensi kerralla sitten. Mineillä meni hyvin, kaikki pääsi palkinnoille. Jikoo sä olit luokassasi kolmas, joten voi kysellä pyttyäsi järjestäjiltä.

 

Mulla on omassa kamerassa kaksi kuvaa ekan vedon lähtöviivalta. Ja sitten muutama parkkipaikalta. Tarkoitus oli kuvata kyllä sitä toista vetoa paremmasta paikasta (oltiin scooperin kanssa vierekkäin siellä vallin päällä), mutta unohtui kokonaan koko homma, kun jännättiin jiikoon ja bättiksen ajoja niin tiiviisti...

 

Laitan isomman satsin kuvia menemään hepulle kunhan saan imastua ne koneelle ja pienennettyä sopivaan kokoon. Orginaalitkin saa sitten pyytämällä, jos kiinnostaa (1600x1200, n. 500kb/kuva).

 

n.

 

edit: ai niin joo. Tervetuloa foorumille Riku. Ja kiitoksia scooperille, bättikselle ja jiikoolle mukavasta iltapäivästä bensan ja kuminkatkussa - kivaa oli ja otetaan uusiksi ens vuonna (jos sitä sitten vaikka innostuis ratin taakse sinne radallekin... ;) ).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

... Ja kiitoksia scooperille, bättikselle ja jiikoolle mukavasta iltapäivästä bensan ja kuminkatkussa - kivaa oli ja otetaan uusiksi ens vuonna (jos sitä sitten vaikka innostuis ratin taakse sinne radallekin... ;) ).
No, mulla ei tainnut renkaat paljoa savuta ja tankkausvälin kulutukseksikin tuli ilman mittarivirhettä (kun tankkasin tuon ajon jälkeen) 6.06 l/100km, että eiköhän tuo ollut sellaista taloudellisen ajotavan mukaista ripeää kiihdyttelyä mun osalta. :-[ Nettisivusto siirtymässä (kuvat jo paikallaan, mutta linkilliset sivut siis tulossa). Tuolta löytyy linkit käytännössä kaikkiin autoslalom-kuviini. Voi olla jopa liikaakin. Laittakaa siis mailia, jos pitää ottaa jonkun auton kuvia pois... Meikäläisen ajolinjat kiertää keltaiset tolpat tosi kaukaa - perintöä 21 vuoden ajosta leveällä autolla. :-X

 

scooper: Riku varmaankin ehti ajaa ennenkuin ehditte siirtymään kuvauspaikalle. Toinen ajo olisi ollut ehkä mahdollinen. No, kuvia on bättiksen pösöstä ja muutamasta Ministä. Mun ajosta otettu kuvasarja on loistelias. Nopeasti katsottuna näyttää melkein videolta. Saat kuvata ensi kerrallakin, mikäli kiinnostaa.

 

admin: Mun sivulta voit kopsata slalom-kuvia myös.

Link to comment
Share on other sites

Joooo.  oli hyvät  kisat  ;D ;D ;D ... Sijoitusta ei lähdettykään jahtaamaan, vaan elämyksiä.

 

Tavoite oli voittaa itsensä, mutta tulihan sakkoja ja hitaita aikoja.. ekalla ajolla 22 sek.

Minizzilee terveisiä, että nää onkin tarkoitettu kuskeilla ... nää kisat  :D ;) ;D ;D ;D 8) . Siitä vaan alatten järjestää omia kisoja ... ;D ;D ;D ;D

 

Määä en vielä ole ehtinyt purkamaan kuvia ja ajovideoita.

::) ::) 8) 8)

Link to comment
Share on other sites

Joooo.  oli Minizzilee terveisiä, että nää onkin tarkoitettu kuskeilla ... nää kisat  :D ;) ;D ;D ;D 8) . Siitä vaan alatten järjestää omia kisoja ... ;D ;D ;D ;D

 

No joo eiks ne kaikki kisat oo kuskeja varten.  ;D Olis ehkä vaan ollu kohtuullista katsojia varten vaikka vähän infota esim ajoista mitä niillä katiskoilla kierrettiin yms.  ;) tosin ei sillä kuuluttaja kaverilla tainnu toi 80-luvun tekniikka oikeen olla hallussa mutta silti  ;D

 

olihan toi muuten ihan hieno laji ja luultavasti tulee itekkin joskus pyörähdettyä ajamassa jos ton nykyisen romukasan saa liikkeelle.

Link to comment
Share on other sites

No joo eiks ne kaikki kisat oo kuskeja varten.  ;D Olis ehkä vaan ollu kohtuullista katsojia varten vaikka vähän infota esim ajoista mitä niillä katiskoilla kierrettiin yms.  ;) tosin ei sillä kuuluttaja kaverilla tainnu toi 80-luvun tekniikka oikeen olla hallussa mutta silti  ;D

 

olihan toi muuten ihan hieno laji ja luultavasti tulee itekkin joskus pyörähdettyä ajamassa jos ton nykyisen romukasan saa liikkeelle.

Niitä romukasoja ja katiskoita kutsutaan autourheilupiireissä voittaja-autoiksi... ;D Minit on nimittäin potentiaalisia voittajia - lähinnä kuski ratkaisee. Ainiin, ainahan se ratkaisee.
Link to comment
Share on other sites

Kiitos  vaan hyvistä kuvista. ;D

Taidan kopsata itselleni nuo kuvat, joissa köröttelen. ;) ;) ;D ;D ;D

Itselläni on vaan noita digipokkarikuvia sieltä varikolta  :-/

Terävimmistä kuvista kannattaa ehkä ottaa alkuperäisellä tarkkuudella oleva kuva. Laita mulle viestiä, mitkä kuvat haluat ja minne voin lähettää. Pakkaan ne alkuperäiset johonkin vajaan megatavun kokoon per kuva. Tai voin laittaa vaikka 7-8 MB kokoisinakin, jos aivan maksimaalisen laadun tarvitset (mutta kuvan pitää olla tosi tarkka, että näkyvää eroa tulee 1-8MB välille).

 

P.S. Palkinto on tulossa postissa. :P

Link to comment
Share on other sites

Tulokset... eli Sormunen voitti turbo Citroen AX:llä, toinen Juha Pippuri kullitetulla Fiestalla ja Heinonenhan oli sitten kolmas "hieman" piristetyllä Mini:llä (oli joskus puhetta, että löytyisi ainakin >115 hevosvoimaa 1.3:sta). Hän antaa aika paljon tasoitusta kun ajelee ilman ns. katusliksejä  :P :-/ 8)
Link to comment
Share on other sites

Laitoin  sulle jiikoo viestin kuvista. ;D ;D ;D

 

EDIT:

Oli se hywä, että eivät julkaisseet Luokka  5  tuloksia,

kun ei saa pisteitäkään.

Kilpailijoille tuli AL:stä täydellinen tulosluettelo luokittainen ja aikoineen sekä virhepisteineen.

En taida laittaa sitä edes näkyville minnekään .. :-[ :-[ :-[

Link to comment
Share on other sites

Kuvasaalis oli yhteensä 226 kuvaa, 105Mt, joten maililla en noita lähteä. Rekkareitakaan en ala kaikista kuvista suttaamaan, joten halukkaat saa koko satsin netistä, kunhan pyytää multa linkin yousendit.com:iin.

 

Laitan nuo menemään zippipaketissa huomenna tuonne serverille, jossa ne pysyvät 7 päivää (ei se lehti...). Linkin laitan suoraan menemään jiikoolle, scooperille, bättikselle sekä hepulle. Heppu voi poimia sitten parhaita paloja tuonne galleriaan.

 

n.

 

edit: file laitettu menemään serverille. Kestää n. puoli tuntia, että on ladattuna sinne.

 

Mulla ei ollutkaan scooperin emailia. Laitatko vaikka tekstarina tai yksityisviestinä?

 

edit2: meni hankalaksi. 100 megaa yhden filen rajoitus, joten laitan tulemaan kahdessa osassa.

Link to comment
Share on other sites

Aika ratinvääntäjä oli tuolla autoslalomissa se Dodge Neon -kuski. Painava - ja ainakin Miniin verrattuna iso - auto liikkui mallikkaasti. Yritin etsiä auton ominaisuuksia eri lähteistä ja näyttää siltä, että autohan olikin 1.6 koneella! Vieläkin kovempi suoritus. Hattuni nousee korkealle...

 

carfolio.comissa:

- Vm. 1994 Normaali / Sport: 98,4 / 111,9 kW, ja (tyhjä)paino 1080/1127 kg. => 12 / 11 kg/kW

- Vm. 2000 SE / R/T: 98,4 / 111,9 kW, (tyhjä)paino 1161/1161 kg. => 12 / 11 kg/kW

- Vm. 2003 (2.4 -kone) SRT-4: 152,9 kW, (tyhjä)paino 1347 kg. => 9½ kg/kW

- Vm. 2000 (1.6 kone) Chrysler Neon SE: 84,3 kW, (tyhjä)paino 1170 kg. => 15 kg/kW

 

kg/kW on arvioitu sen perusteella, että nesteet&kuski painaa 100 kg tuon tyhjäpainon päälle.

 

Edit: korjattu noiden autojen kohdalla kg/kW oikein päin. Lukuarvot on oikeinpäin laskettu.

 

Ja 1.6 -kone on olemassa ja autolla kyllä on pakollakin ollut ajolinjat kohdillaan. Tai sitten ne huonot ajolinjat on tuolle autolle ne optimaaliset. Oispa vielä Granada, niin vois seuraavassa kisassa olla kova sana...

Link to comment
Share on other sites

Aika ratinvääntäjä oli tuolla autoslalomissa se Dodge Neon -kuski. Painava - ja ainakin Miniin verrattuna iso - auto liikkui mallikkaasti. Yritin etsiä auton ominaisuuksia eri lähteistä ja näyttää siltä, että autohan olikin 1.6 koneella! Vieläkin kovempi suoritus. Hattuni nousee korkealle...

 

carfolio.comissa:

- Vm. 1994 Normaali / Sport: 98,4 / 111,9 kW, ja (tyhjä)paino 1080/1127 kg. => 12 / 11 kW/kg

- Vm. 2000 SE / R/T: 98,4 / 111,9 kW, (tyhjä)paino 1161/1161 kg. => 12 / 11 kW/kg

- Vm. 2003 (2.4 -kone) SRT-4: 152,9 kW, (tyhjä)paino 1347 kg. => 9½ kW/kg

- Vm. 2000 (1.6 kone) Chrysler Neon SE: 84,3 kW, (tyhjä)paino 1170 kg. => 15 kW/kg

 

kg/kW on arvioitu sen perusteella, että nesteet&kuski painaa 100 kg tuon tyhjäpainon päälle.

 

Olikos sulla noissa luvuissa tuo suhde oikein päin? Siis pitäis olla kg/kW eikä kW/kg?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Aika ratinvääntäjä oli tuolla autoslalomissa se Dodge Neon -kuski. Painava - ja ainakin Miniin verrattuna iso - auto liikkui mallikkaasti. Yritin etsiä auton ominaisuuksia eri lähteistä ja näyttää siltä, että autohan olikin 1.6 koneella! Vieläkin kovempi suoritus. Hattuni nousee korkealle...

 

carfolio.comissa:

- Vm. 1994 Normaali / Sport: 98,4 / 111,9 kW, ja (tyhjä)paino 1080/1127 kg. => 12 / 11 kW/kg

- Vm. 2000 SE / R/T: 98,4 / 111,9 kW, (tyhjä)paino 1161/1161 kg. => 12 / 11 kW/kg

- Vm. 2003 (2.4 -kone) SRT-4: 152,9 kW, (tyhjä)paino 1347 kg. => 9½ kW/kg

- Vm. 2000 (1.6 kone) Chrysler Neon SE: 84,3 kW, (tyhjä)paino 1170 kg. => 15 kW/kg

 

kg/kW on arvioitu sen perusteella, että nesteet&kuski painaa 100 kg tuon tyhjäpainon päälle.

 

öööö ei kait noita ole edes saanut 1.6 koneella..Muijalla sattuu oleen tollanen kauppakassina 2.0 soch koneella ja käsitys oli että toi olis mopoin kone noita vuosimalleja.(-97) toisena vaihtoehtona on 2.0 doch jossa pari heppaa enemmän. Ainakaan korjausopas 95-2001 ei tunnista 1.6 moottoria ollenkaan.

 

Ja sitten toiseksi. Jos tuo todella pärjäsi tuolla niin saatte kyllä rattimiehet katsoa peiliin  ;D ;D. Toi on ihan järkyttävä laiva ajaa minkään näköstä mutkapätkää ja jos kyse oli siitä mustasta neonista niin ei sille alustalle oltu tehty kyllä ihmeitä, eikä kyseisen kaverin ajolinjat/tyyli ollut kyllä mitään erikoista. Ainakaan siltä kierrokselta mitä näin.

Link to comment
Share on other sites

 

www.carfolio.com :sta löytyy. Löytyykös sieltä korjausoppaasta sellaista 2-litraista, jossa ois noin 80-85 kW tehoa? Se kävisi tuohon paino-suhteeseen myös. Tai, onko olemassa dieselinä? ;D

 

No tossahan (2.0soch) oli muistaakseni 84Kw..ja doch vehkeessä muistaakseni n.90Kw.

Tietääkseni vain noita kahta tuotu suomeen manuaalina ja tomaattina..Saatan tietty olla väärässäkin mutta näin liikkeestä aikoinaan höpötettiin ja enkä kyllä ole ikinä nähnyt liikenteessä 1.6 neonia..

Link to comment
Share on other sites

No tossahan (2.0soch) oli muistaakseni 84Kw..ja doch vehkeessä muistaakseni n.90Kw.

Tietääkseni vain noita kahta tuotu suomeen manuaalina ja tomaattina..Saatan tietty olla väärässäkin mutta näin liikkeestä aikoinaan höpötettiin ja enkä kyllä ole ikinä nähnyt liikenteessä 1.6 neonia..

 

Näyttääkin olevan erinäköinen malli. Se autoslalomiin osallistunut auto oli vanhempaa korimallia. Joku dokkari ois tietysti hauskaa löytää myös, niin voisi lähettää korjauksen tuonne carfolioonkin... Itse löysin mainittujen teknisten tietojen lisäksi tiedon, että ausseihin on viety 1.8 -koneellakin. Muistista en löytänyt mitään, kun en ole aikoihin noiden teknisiä tietoja TM:stä, Tuulilasista jne. lueskellut.

 

Neon on etuvetoinen, mutta kovasti tarjosi perää sivulle. Eli rattimies oli asialla... Nautiskelija... 8)

Link to comment
Share on other sites

 

öööö ei kait noita ole edes saanut 1.6 koneella..Muijalla sattuu oleen tollanen kauppakassina 2.0 soch koneella ja käsitys oli että toi olis mopoin kone noita vuosimalleja.(-97) toisena vaihtoehtona on 2.0 doch jossa pari heppaa enemmän. Ainakaan korjausopas 95-2001 ei tunnista 1.6 moottoria ollenkaan.

 

Ja sitten toiseksi. Jos tuo todella pärjäsi tuolla niin saatte kyllä rattimiehet katsoa peiliin  ;D ;D. Toi on ihan järkyttävä laiva ajaa minkään näköstä mutkapätkää ja jos kyse oli siitä mustasta neonista niin ei sille alustalle oltu tehty kyllä ihmeitä, eikä kyseisen kaverin ajolinjat/tyyli ollut kyllä mitään erikoista. Ainakaan siltä kierrokselta mitä näin.

Muuten... ainakin vanhan Chryler Neon:n lohko sattumoisin on samaa (Pentagon-koodinimi) sukua/alkuperää kuin mikä on nykysessä uudessa Minissä... ja tästähän on siten herännyt ajatuksia "joillekin", notta kuinkahan 2.0 litran lohko istuisi Miniin 1.6 lohkon sijaan (->tuskin).

 

Ja jälleen kerran joudun olemaan minizz:n kanssa täysin samaa mieltä. Tällä kertaa ko. ajosuorituksesta ja autosta näkemäni perusteella... en ole koskaan tyypännyt moista autoa, mutta eipä ole haluakaan. Toinen kierros oli muuten melkoista häsläystä, mutta liialliseen yrittämiseen nuo ajot monella kuskilla sortuukin (ei minun tietysti ;) ;D). Eritoten tuossa Neonissa myös sortuivat renkaatkin varsin tehokkaasti alle.  ::)

Link to comment
Share on other sites

Muutaman Nunon ottaman kuvan lisäsin mini2:n kalleriaan.  :)

http://www.mini2-finn.com/gallery/slalom_08_06

 

Jätit sitten varmaankin häveliäisyyssyistä pois ne muutamat kuvat, joissa oli ajolinja mennyt vähän liian tiukaksi? ;)

 

Hyvä, että tuli perille. Jos huomasit, niin siellä oli muutama panoraamakuvasarja, joista yhdistämällä saa panoraamakuvan. Laitan ne tähän linkkinä alle hetken päästä.

 

n.

 

panorama1mt9.th.jpg

 

panorama2uc6.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja jälleen kerran joudun olemaan minizz:n kanssa täysin samaa mieltä. Tällä kertaa ko. ajosuorituksesta ja autosta näkemäni perusteella... en ole koskaan tyypännyt moista autoa, mutta eipä ole haluakaan. Toinen kierros oli muuten melkoista häsläystä, mutta liialliseen yrittämiseen nuo ajot monella kuskilla sortuukin (ei minun tietysti ;) ;D). Eritoten tuossa Neonissa myös sortuivat renkaatkin varsin tehokkaasti alle.  ::)
Ajoinkohan itse kahteen kertaan koko kierroksen. Granadan levyiseksi auton arvioimisen lisäksi, muuta vikaa ei ollut kuin hidas vauhti. Millainen tulos olisi Neonilla tullut, jos olisi ajanut ilman yliyrittämisvaikutelmaa? Alle 1.30 vai yli 1.50? Kallistun jälkimmäiseen, koska tuon tyyppisellä autolla ei käsittääkseni voi ajaa samalla tyylillä. samanlaista tulosta.

 

Tekniset tiedot carfoliosta, vm. 1994 Neon vastaan (suluissa mun Mini):

- pituus: 4364 mm (3054 mm)

- leveys: 1707 mm (kori:1528 mm / peileistä:1550 mm)

- akseliväli: 2642 mm (2035 mm)

- raideleveys e/t: 1458 mm /1458 mm (1280 mm / 1250 mm)

- Neonin omamassa noin 500 kg enemmän kuin Minin.

 

Ja yritystähän ajossa oli, koska lähti ekassa ajossa käsistä useaan kertaan. Luulisin, että mun autolla olisi teoriassa voinut ajaa muutaman sekunnin nopsempaan. Mutta olisiko ollut mahdollista saada parempaa sijoitusta? En usko. Revittäminen ei tuonut lisää nopeutta. Ykkösen pituus ei ihan riittänyt ja kakkonen oli tuolle radalle liian pitkä. Luokan 3 voittajan auto on eri vuosikertaa ja siinä on toiset välitykset. Lisäksi renkaat oli kapeammat, vanteet pienemmät, jousituksessa enemmän joustovaraa (auto kallistui, mutta kääntyi sen ansiosta ketterämmin). Ja renkaat oli tältä vuosituhannelta. Kyseessä oli mun toinen kisa kautta-aikojen, eikä mulla ole mitään peilistä katsottavaa. Tai, sieltä näkyy harvinaiseen suoritukseen pystynyt kuski. Yleensä ajan liian kovaa, mutta nyt sain jotenkin ihmeellisesti maltettua. Kolmas sija luokassa, jossa eniten osanottajia oli hyvä tulos. Varsinkin, kun taakse jäi oikeilta ralliautoilta näyttäviä autoja (ne viissataset viiatit), joissa takarenkaatkin oli laitettu aika linkkuun (kovaa rata-ajoa varten?). Nyt tekee mieli osallistua seuraavaan kisaan. Voisin käydä, kun vien auton seuraavalla kerralla huoltoon. Ongelmana on, että ko. kisaan on ilmoittauduttava todella aikaisin ja mulla menee Jyväskylään ajaessa ehkä 3½ tuntia. Jos ois seudulla jo edellisenä päivänä, niin silloin ois teoriassa mahdollista...

 

Seuraavassa kisassa harjoitusta on takana kahden kisan verran...

Link to comment
Share on other sites

En mä mitään sellasia panoraamoja huomannut, mutta jos näin on ... pitää sellainen "yrittää" rakentaa. Oli muuten mielenkiintoinen kokeilla noita kuvasarjoja nopealla esityksellä. Oli miltei sama kuin hidastettua elokuvaa katselis ...

 

No ne panoraamat on tuossa jo yllä. Kasasin ne eilen illalla kotona.

 

Ixus50:n moottoriperä ottaa 3 kuvaa sekunnissa ja siitä on oikeasti ollu hyötyä juuri nopeasti liikkuvien kohteiden kuvauksessa. Laskettelussa tuota on tullu käytettyä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...