Jump to content

...ja mini on valmistettu...


Clubisti

Recommended Posts

Alkuiltoja,etsin ja etsin mutten löytäny edes kooklesta missä Mini Clubman on valmistettu,huhu kertoo että Isossa Britanniassa? Onko huhu oikea vai mikä se maa sitten on (en kyllä usko että olisi "premium-luokan" pikkuautoksi valmistettu Kiinassa...)  :o

 

 

ja vastaan itse itselleni (minä idiootti!)Cowley, Oxfordshire Great Britain....että näin käy kun ei osaa lukea mitä kuukle sanoo...

Link to comment
Share on other sites

Jaa-a made in Enklanti saattaa sitten selittää täällä foorumilla sähkövikojen kanssa painijoiden ongelmat...ainakin Jakulaari on kuuluisa sähkövioistaan,etenkin ne hiukka vanhemmat.Ollaan oltu aika tyytyväisiä Ministejä,mitä nyt L. autoliikkeen touhuissa on hieman sanottavaa (ei liity huoltoon vaan ihan muita asioita...)Hurjjjan kiva ajaa,ihan kuin olis mikroauto alla  ;D

 

P:S Lucas on hyvä apostoli mut todella surkea sähkömies!

Link to comment
Share on other sites

Ei sillä oikeasti ole enää väliä onko auto tehty englannissa vai ei. Joskus aikanaan oli. Brittiautopiirteitä löytyy nykyministäkin. Yleinen luotettavuus ja se ettei se pidä sateella vettä nyt tulevat ensimmäisenä mieleen.

Link to comment
Share on other sites

Ei sillä oikeasti ole enää väliä onko auto tehty englannissa vai ei. Joskus aikanaan oli. Brittiautopiirteitä löytyy nykyministäkin. Yleinen luotettavuus ja se ettei se pidä sateella vettä nyt tulevat ensimmäisenä mieleen.

Eipä ole omalla Minillä ikinä ollut sateella ongelmia  ;) .

Link to comment
Share on other sites

Itse olen yllättynyt ettei meidän Lupiaskiin ole tihkunut vielä (kop,kop) vettä sisään vikka lotrasimme letkulla autoa puhtaaksi...En pese enää koneessa autoa lainkaan,käsinpesu on tätänykyä se ainut tapa (olen nähnyt niin karmeita pesukoneita ja miten niitä "hoidetaan" ettei viitsi kyllä melkein uutta autoa sinne sujauttaa). Onhan siinä oma työnsä mutta lopussa kiitos seisoo ja voi syyttää vaan itteesä jos ei tullu puhdasta.  8)

Link to comment
Share on other sites

Jos minin (ja tässä tapauksessa MINIn) historia kiinnostaa, löysin tänään hyvän linkin jossa kerrotaan BMW:n ja Roverin kädenväännöstä ja yhteistyöstä uutta sukupolvea suunnitellessa 90-luvun lopulla:

 

http://www.aronline.co.uk/r50storyf.htm

 

Tuolta löytyy paljon taustaa muistakin Roverin tuotannosta.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen yllättynyt ettei meidän Lupiaskiin ole tihkunut vielä (kop,kop) vettä sisään vikka lotrasimme letkulla autoa puhtaaksi...En pese enää koneessa autoa lainkaan,käsinpesu on tätänykyä se ainut tapa (olen nähnyt niin karmeita pesukoneita ja miten niitä "hoidetaan" ettei viitsi kyllä melkein uutta autoa sinne sujauttaa). Onhan siinä oma työnsä mutta lopussa kiitos seisoo ja voi syyttää vaan itteesä jos ei tullu puhdasta.  8)

 

Kurkkaapas varapyöräkotelon pohjalle. Jos siellä ei ole vettä pesun jäljiltä niin kovasti ihmettelen. Ota se styroksikin pois kokonaan, että näet ihan pohjalle.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen yllättynyt ettei meidän Lupiaskiin ole tihkunut vielä (kop,kop) vettä sisään vikka lotrasimme letkulla autoa puhtaaksi...En pese enää koneessa autoa lainkaan,käsinpesu on tätänykyä se ainut tapa (olen nähnyt niin karmeita pesukoneita ja miten niitä "hoidetaan" ettei viitsi kyllä melkein uutta autoa sinne sujauttaa). Onhan siinä oma työnsä mutta lopussa kiitos seisoo ja voi syyttää vaan itteesä jos ei tullu puhdasta.  8)

 

Kurkkaapas varapyöräkotelon pohjalle. Jos siellä ei ole vettä pesun jäljiltä niin kovasti ihmettelen. Ota se styroksikin pois kokonaan, että näet ihan pohjalle.

 

 

 

Kiitos vinkistä...taidapa tarkistaa.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen yllättynyt ettei meidän Lupiaskiin ole tihkunut vielä (kop,kop) vettä sisään vikka lotrasimme letkulla autoa puhtaaksi...En pese enää koneessa autoa lainkaan,käsinpesu on tätänykyä se ainut tapa (olen nähnyt niin karmeita pesukoneita ja miten niitä "hoidetaan" ettei viitsi kyllä melkein uutta autoa sinne sujauttaa). Onhan siinä oma työnsä mutta lopussa kiitos seisoo ja voi syyttää vaan itteesä jos ei tullu puhdasta.  8)

 

 

No itku pitkästä ilosta,vettä oli varapyöräkotelossa hiukan... :o Kuivasin pois ja katsellaan uudelleen

Link to comment
Share on other sites

Joo niissä on kaikissa. Ei sitä kannata katsella. Sen saa takuuseen korjattua. Siellä on hyvä ruostepommi odottamassa näissä.

Oman clubmanin varapyöräkoteloon olen kyllä kurkistanut moniakin kertoja ja se on ollut aina aivan kuiva. Mistä helkutista sinne mukamas vettä tulee? Ei siellä ole mitään läpivientejä tms. Todella omituista, vähän tuntuisi että nyt on jotain pahaa vikaa ollut yksilössä. Voiko yleistää koko autokantaan? En usko.

Link to comment
Share on other sites

Jos se on kuiva, niin kyseessä on poikkeus. Vesi menee sinne takalamppujen tiivisteistä, pyyhkijänvarren tiivisteistä, ovien tiivisteistä, kahvojen tiivisteistä, lisäjarruvalokotelon kautta jne jne. Valuu C-pilarin alaosaa pitkin sinne pohjalle.

 

Kun siellä ei ole poistoreikää ja se on auton alin kohta, niin sinne se jää. Autoliikkeessäkin olen poistanut joistain  yksilöistä sen styroksin ja märkä se on ollut. Siihen on myyjä jäänyt raapimaan päätään sitten kun olen poistunut.

 

Itselleni vaihdettiin nuo kaikki mahdolliset tiivisteet aikanaan takuuseen. Osa pariin kertaan.

Link to comment
Share on other sites

Se kertyy joskus hyvinkin hitaasti. Jos on takuu voimassa, niin kippaa auto huoltoon. Kyllä ne tietää asiasta ja siihen on tehtaan puolesta olemassa korjaus. Ihan turha omaa saamattomuuttaan ruostuttaa autoa jos siihen on ilmainen korjaus olemassa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...