Jump to content

Cooperin lastutus


Gueletao

Recommended Posts

Todella harvaan vaparikoneeseen on lastusta mitään mainittavaa hyötyä joissain jopa enempi haittaa.

Mutta jos sillä todistettavasti (dynossa) tulee tuonverran tehoa lisää kohtuu laajalle alueelle on mun mielestä teho/hinta suhde kohtalainen.

Link to comment
Share on other sites

Tuosta lastusta ei ole kokemusta, mutta vaimon -03 vuosimallin cooperiin tuli viimekesänä laitettua Bluefinin (http://www.mybluefin.co.uk/) softa, jolle luvataan +10 hv ja  12 Nm ja vaikka luvut näyttää pieniltä, niin koneen käytös ja etenkin vääntö alakierroksilla paranikyllä selvästi. Eihän tuosta mitää tehopakkausta tullut, mutta käyttöominaisuudet kyllä paranivat.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vaan teille vastanneille. Taidan tosiaan tuon lastutuksen jättää väliin, mutta tuo softa voisi olla kokeilemisen arvoinen kun wilailakilla on positiiviset komemukset.

Olen tosi tumpelo näissä tuunaushommissa ja pakko kysyä, onko tuo asentaminen hankalaa :-[? Tuleeko mukaan sellaiset ohjeet, että mokaamisen mahis on kohtuullisen pieni?

Mulla ei ole taloudellisia resursseja vaihtaa ässään ja tämä nyt olisi mulle ehkä ainoa realistinen vaihtoehto edes hiukan pirteämpään kärryyn.

Link to comment
Share on other sites

Olen tosi tumpelo näissä tuunaushommissa ja pakko kysyä, onko tuo asentaminen hankalaa :-[? Tuleeko mukaan sellaiset ohjeet, että mokaamisen mahis on kohtuullisen pieni?

 

Itsellä on kokemusta vain Bluefinistä ässässä, joka muokkaa olemassaolevaa alkuperäistä ohjelmaa, eli kyseessä ei ole vaihdettava lastu. Näyttäisi olevan myös edukkaampi vaihtoehto verrattuna teholastu.comiin.

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... MiniCooper

 

Bluefinin asennus toimii pääpiirteittäin siten, että laite kytketään auton ODB-diagnostiikkaporttiin ja vastataan laitteen näytöllä olevaan "päivitetäänkö" kysymykseen "kyllä". Vanhan softan saa takaisin kytkemällä laitteen uudestaan kiinni ja vastataan "palautetaanko" kysymykseen "kyllä".

 

Bluefin on saatavilla vain ensimmäisen generaation mineille (2001-2006). Veikkaisin, että sama juttu teholastu.comin kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Varoituksen sana sitten noista teholastuista/päivityksistä missä luvataan alkuperäisen ohjelman palauttaminen, se ei meinaan välttämättä ole alkuperäinen. Erittäin usein se ei ole kuin alkuperäisen kaltainen, ei se mikä autossa ennen päivitystä oli. Bmw:stä ei kokemusta, mutta joidenkin muiden automerkkien kanssa on ollut kaikennäköisiä ongelmia noiden kanssa...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...