Jump to content

jipeekin Mini 1000 -74


jipeeki

Recommended Posts

Multa löytyy ittetehty puristin jos se vain kelpaa, toimivaksi havaittu kapistus :) Tosin jos sä nyt etupään hiloista otit metallia pois, niin nythän se voisi mahtua paikalleen ilmen tuota puristintakin??

 

Ja tuo väriyhdistelmä on aivan pirun hieno  8-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eiks ne etupään pallot sinne saa hiloilla ihan ilman puristintakin... ainakin mulla ne meni aika heittämällä paikalleen kuhan sääsi hilot lyhyeksi.

 

Millanen putkisto sulla tohon muuten tulee? Mulla on nyt tuplaulostulo keskeltä ja pyörän ja levikkeen välissä on vielä "liikaa" n.4cm tilaa, mut jos laittaa alemmas niin putki on sit alle 8cm päässä maasta. Toi taitaa olla se raja mikä katsastuksessa vaaditaan maavaraksi... vai kuinka?

 

Mut joo, saatina et sopiikin hyvin toi katto/levike väriyhdistelmä.

Link to comment
Share on other sites

Saahan ne ilman puristintkin. Toisen puolen madalsin eilen, mutta olis helpompi irrottaa kun kelkka on paikallaan, kun ei jousi paina vastaan. 8-9mm leikkasin hilosta ja korkeelta näyttää vieläkin. Voisin Purtsilta lainata puristinta kun oot maisemissa.

Enempää en kyllä tohdi ottaa, kun kierre lyhenee prosentuaalisesti aika paljon, nyt vaan toivotaan sitä asettumista..

Putkistoa ei ole vielä kauheesti suunniteltu, mutta pyrin tekemään mahdollisimman ylös tietty.

Toi 8cm sääntöhän pitää täyttyä vain siellä katsastuksessa. Leima lappuun ja romut tonttiin  ;)

Link to comment
Share on other sites

Reilukerho  ;D

 

Mutta on kyllä nätit penkit =) Oletan että 4-pistevöitä et ole laittamassa jos siellä takana on tarkoitus myös istua? Ainiin, ainakin mulla katsastusmies merkkasi minin 2-paikkaseksi kun olin laittanut siihen kuppipenkit, tosin voi noilla vöillä olla oma osansa asiassa...

Link to comment
Share on other sites

Nonni, etupäätä madallettu. Etusormi mahtuu kynnen kohdalta tukivarren ja pohjaanlyöntikumin väliin ja silti kaaren ja renkaan välissä on metri tilaa  >:(

Etupään saa pompottamalla helposti pohjaan -> pohjaanlyöntikumit seuraavaksi käsittelyyn. Toiseksi renkaat ottaa linkussa levikkeisiin kiinni etupäästä ja takana rengas ei oo keskellä aukkoa, joten askartelua tiedossa  :)

Pikkuhiljaa menee muutkin osat paikalleen. Ostoslista on niin pitkä että hirvittää...

Nakkisodan aikainen digikamerakin pitäisi päivittää uudempaan, ei loisteputken valossa saa kunnollisia kuvia siten ollenkaan.

 

IMG_7651.jpg

Link to comment
Share on other sites

jees noi sprintin on varmaan ihan hyvät penkit, kun eiks ne mahtanu vielä olla sparcon pienimmät.

Niin ja sitten tosta madalluksesta niin tosiaan sitä pohjaanlyönti kumia joutuu lyhentämään, muuten ei mee kovin alas. Tosin se siinä madalluksessa tulee aika äkkiä eteen et ottaa levikkeisiin kiinni. En tiiä miten noi pyöräkulmat mulla mahtaa olla, mut reaktiotangoista säätämällä pyörät sai keskelle aukkoa ja sitten ei ottanut ihan niin paljoa kiinni... tarttee sit kattoo ku menee kulmien säätöön et miten korkeelle pitää nostaa ettei tartte pelätä et heti ottaa levikkeisiin kiinni.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tänään läks käymään  8) 8) 8)

Sain pinnapultit haettua kaasariin tänään ja tuumasin että tänään on suuri päivä ja aion kökkiä tallissa kunnes mini pörähtää. Kaasari paikalleen, tankki paikalleen, liian isoa bensaletkua liian isoilla klemmareilla paikalleen... Ekaa kertaa myös akku kiinni ja sähköt pelitti heti ok, tai siis niiltä osin mitä on paikallaan.

Starttikin lähti pyörimään hienosti, mutta bensaa ei tullut pumpun jälkeen. Vanha kikka käyttöön ja puhallusta tankkiin, jonka seurauksena alkoikin iloinen lirinä käydä tallin lattialla. Liian väljät liitokset.

Tässä kohtaa siirryttiin suunnitelma B:hen ja asensin ison injektioruiskun toimittamaan bensatankin virkaa kaasarin kylkeen ja ostoslistaan huomista varten pienempää letkua.

Startti pyöri iloisesti muutaman kierroksen ja helvetillinen pamaus ja toista metriä liekkiä putkesta. Ihan varmasti keväällä kun kasailin sytkävehkeet, laitoin piuhat ym. oikein  ???

Tarkistus osoitti, että olishan ne ollut oikein, jos jakaja pyörisi myötä päivää...

Meni siis ihan kun amerikkalaisissa autonrakennus sarjoissa :)

Narut siis uuteen järjestykseen ja starttia, ja vehje hörähti käymään. Siis oikeestaan ihan liian helposti! Kaasuunkin reagoi ja kävi jopa tyhjää kylmänä ihan perstuntuma säädöillä.

Niinnojoo tulihan oljynpainemittarin putkesta öljyt lattialle, vaikka käärinkin rättiä siihen ympärille. Aika paljon puskee öljyä niin pienestä reiästä.

 

Ja video tietty tapahtumasta 8)

Link to comment
Share on other sites

Tänään läks käymään  8) 8) 8)

 

Ja video tietty tapahtumasta 8)

 

Joo hiono homma!! Hieno siitä tulee ja on JO!!

 

Toi käynnistyksen videoiminen on sellanen "pakko" toimenpide...  :o

Tuli sellanen omallekin tehty, noo nykyään jo tosin paljon erillaisempi ja hiljaisempi laturin veto!! ;) 8)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Joo tuli asennettua kattoverhoilu  :o

Nyt löytyi se ensimmäinen kohta tässä projektissa kun joutuu vissiin ottamaan takapakkia ja tekemään jonkun kohdan uusiks. Etuosa on ihan suht ok B-pilareihin asti, mut takaosa on sellasta aallokkoa että morjens.

Olihan siinä paketissa ohjeet ja ne kun olis lukenu tarkemmin, niin homma olis pitäny aloittaa etupäästä, eikä takaa niinkun minä tein.

Eipä mennyt ihan tankojen jaot kohdilleen. Ja uusiks tota samaa rättiä ei tietty voi käyttää kun leikkelin sen jo määrämittoihin ja liimasin paikalleen.

Kuvia en kehtaa laittaa  >:(

Mut onneks saa olla välipäivät töissä ja kerätä rahaa uutta verhoilua varten...

Link to comment
Share on other sites

Tasoissa ollaan ;) Nimittäin tuli kanssa tossa joululomalla soviteltua kattoverhoilua noihin tankoihin, mut eipä kanssa ihan niin helpolla onnistu, nimittäin tossa 69:ssähän toi katto koostuu kahdesta osasta joihin ne kaaret on hitsattu. No nyt tuo tilaamani MK2 katto oli tietty yksosainen ja päällä luki -70 eteenpäin, et hyvin noi tuolla englannin maalla tietää noi vuosmallit. Tuli vielä pariinotteeseen mainittua et just 69:n tota tartten. No onneks näyttää siltä et saan tosta vielä tehtyä kankaan tohon.

Link to comment
Share on other sites

Jeps, ei ole ihan helpoimpia hommia tuon verhoilun laittaminen. Laittelin sen itsekin kiinni pari kolme viikkoa sitten. Pari iltaa sitä paikoilleen venyttelin ja varmistelin että sopii, ennen kuin avasin liimapurkkia. Mittasin edestä ja takaa keskipisteen, ja keskitin ne pisteet karmien keskikohtaan, mutta ilmeisesti verhoilu oli vähän vinoneliön muotoinen sillä vasemman puoleiseen takakulmaan, ja oikeanpuoleiseen etukulmaan tuli pieni ryppy, mutta muuten ihan kohtuullinen tuli. Eli jos olisi hoksannut ottaa puoli senttiä vastakkaisiin suuntiin niin olisi mennyt just. Etupuolen ryppy jää sopivasti aurinkolipan  kiinnikkeen alle, taakse täytyy jotain keksiä....tai sitten antaa sen olla sellaisenaan, ei sitä kukaan sieltä kuitenkaan huomaa.

 

Ostin 40 kipaletta sellaisia pieniä jousipuristimia, niillä sai aika hyvin pidettyä verhoilun muodossaan kun liimasin yhden kulman kerrallaan.

Link to comment
Share on other sites

Clubiin laitoin viime talvena uuden verhoilut ja täytyy sanoa että vaikka oli Newtonin tekeleitä niin olihan paska asennettava. Saa kiskoa ja liimata ja kiskoa uudelleen, kaarien pussukoiden kohdalla verhoilu on yllättävän paksu kun yrittää murjoa tiivisteitä paikoilleen. Edellisen verhoilut tein 20 vuotta sitten uudesta 4-ovisen Mailerin sisäkatosta KÄSIN ompelemalla. Se istuikin sitten tosi nätisti, oli ohkaisempaa kamaa ja vinyyli mallia miljoona pikkureikää. Se vain pikkuisen sai siipeensä kun irrotin sitä auton maalausta varten, oli meinaan sen verran hyvin liimattu...  ;D

 

Noissa uusissa verhouksissa kaarien pussukat on usein liian pitkät, ompeleita joutuu ratkomaan että istuisi siististi. Mutta muistakaa että nykyään kaikki uustuotantorojut ovat puolivalmisteita, ne täytyy itse viimeistellä autoon kuin autoon... Mitä noihin vuosimalleihin tulee niin keskivertovaraosamyyjä btriteissä ei piittää pätkän vertaa jos edes sattuu ymmärtämään asioista jotain... mutta jos käytte Motonetissa muutaman kerran harjoittelemassa vaikka tulppien ostamista NGK:n koodilla niin se antaa vähän praktiikkaa  ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Takaluukun kansi on kiero kun makarooni, sopii sentään paikalleen ilman tiivistettä, mut tiivisteen kanssa ei mitään toivoa. vaihdekepin tankojen kiinnitys lootaan oli melkein mahdotonta kun pakosarja on niin lähellä ja holkit ja puslat jäi näköjään uusimatta ja on ihan loppu. Rattiputki vaihdettu virtalukon hankinnan myötä, kytkimen "vipu" jota työsylinteri kääntää, otettu irti kun oli vääränlainen, mut ei sit ollukkaan. maski revitty taas irti vaikka piti olla lopullinen asennus, maalit lähti vilkun vierestä. oikea etupyörä ottaa ainavaan levikkeeseen kiinni, vaikka on veistelty paljon enemmän kun kuskin puoli. Aika ja inspiraatio vähissä, kävin sentään tänään ekan kerran ajamassa postilaatikolle ja takasin  8)

Kaasarin palautusjousi ei ole ihan riittävä kaasun palauttamiseen, joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita oli. Sain vaihdettua oikeen kakkoselle.

Konepelti näyttäis sopivan jotenkuten paikalleen, ovia en oo uskaltanu vielä edes sovittaa. hyvin menee mut menköön.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...