Jump to content

Chopattu "uudelleen syntyminen"


MikaJ

Recommended Posts

Jos en ihan väärin muista niin eräässä tapauksessa(jotain runkomuutoksia akseliston kiinnitykseen) olisi pitänyt tehdä juuri nuo lujuuslaskelmat, selvittää metallin laadut,hitsauksista piti olla jotain dokumentteja mm.käytetyt kaasut ja hitsausmenetelmät jne. Eli se projekti kaatui silloin siihen..

Taitaa riippua pitkälti insinööristä..

 

Edit: Jos tosiaan saat tosta kelkasta laillisen niin pistä tännekkin infoa mitä vaadittiin..Käyn tällä viikolla kyselemässä mitä inssit on täällä mieltä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jaaha, taas proketi edistyy kun pääsi kotimaassa käymään. Nyt Mini taas pyörillään, mutta pakon sanelemana etupäässä pitää olla jarrut irti 10" pyörien kanssa. Vanneadaptereita odotellaan edelleenkin, että saisi 13" pyörät kiinni. Nyt kaikki etujousituksen osat ovat kunnostettuja, ja kaikki laakerit/nivelet/puslat uusia.

 

 

Tekee pahaa sanoa 256x20mm jarruja isoiksi, mutta kyllä ne on julman kokoiset vanhassa Minissä. Jos noilla ei pysähtymistä rupea tapahtumaan (uudenmallin pääsylinterillä/tehostajalla), niin sitten voidaan heittää hanskat tiskiin. Mikäli joku muu on kiinnostunut vastaavista jarrupalikoista, multa saa niitä (239-256mm halkaisijalle, 12mm kiinteälle levylle taikka 20mm jäähdytetylle).

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/Brakes/IMG_6884.jpg

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/Brakes/IMG_6894.jpg

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/Brakes/IMG_6896.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Nyt päässyt taas hieman ahertamaan kun on saanut olla lähempänä tallia. Vaihdevivusto askarreltu paikoilleen, mutta vaikka kuinka hiton tarkkaan mittaili tulipellin reikää vaihdekepin tangolle, niin vituiksihan se hiukan meni. Nelisen senttiä alempana olisi tarvinnut olla, no pikkujuttuja kumminkin.

 

Vems tilattu ruisku/sytkäpurkiksi, GSi:n imusarjakin jopa sopi laakista paikoilleen. Ekaksi piti tehdä vakio 1.3s koneella tuo ensimmäinen muutoskatsastus, mutta jarrutehostajan sovitusongelman takia päätin laittaa heti suorasytkän, että sai virranjakajan pois tehostajan tieltä. Samalla sitä sitten siinä konkursissa laitetaan se nelipisteruiskukin paikoilleen mikä on tullut hankittua.

 

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/Tekniikanvaihto+2007/tekniikanvaihto47.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Niin ne vanteet täyttyy...

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/Brakes/IMG_0450.jpg

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/Brakes/IMG_0425.JPG

 

Penkeiksi tuli nyt "tilapäisesti" budjettiratkaisu, halvat tuuninkipenkit. Nyt mahtuu meikäläinenkin istumaan suorana, pientä ruostekorjausta tuli samalla kun poikkipalkki sisällä oli vähän huonohkossa kunnossa.

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/penkit/30072007.jpg

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/penkit/IMG_0395.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Lauantaina olisi suunniteltu päivä että liikahtaisi! Tosin vain tallisiivouksen yhteydessä lihasvoimin pihalle :(

 

Paljon on pientä rääppimistä, isoimmat hommat on tehty. Taas ensiviikolla lähden kuukauden työreissulle, niin ei paljoa tapahdu vaikka inspiraatiota olisikin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...