Jump to content

Join the Clubman 31.10.2007


Oona

Recommended Posts

Hiphei, tuli kutsu Clubmanin esittelytilaisuuteen 31.10.2007. Tilaisuus järjestetään Angel-studioilla Herttoniemessä, tarjolla uuden Clubmanin lisäksi Antti Vahteran herkkuja.

 

Tänne on ihan pakko lähteä tutustumaan uuteen MINIIn, nähdään siellä jos olette sinne tulossa!  :)

Ilmoittauduin tänään. Ruoka kiinnostaa jopa yhtä paljon kuin MINI. Toivottavasti MINI buffet tarkoittaa ISOmpaa kuin mini buffet... :P Kiinnostavaa kyllä nähdä tuo auto. Täysin hopeanharmaa mustilla bonnet stripeseillä vois toimia mun silmään... Talviautoksi kova ehdokas. Jos/kun tässä toisen auton joskus viitsii/pystyy hankkimaan ykkösen vierelle.
Link to comment
Share on other sites

Juu, ensin syödään ja sitten otetaan kuvia mun UUDELLA Canon Digital Ixus 70 -kameralla! Ei ole kameraa ollut herran aikoihin, mutta nyt harjoitellaan kuvaamista.

 

Apocalyptican keikalta otin elävää kuvaa, mutta siitä tuli pikkuorava-otos, ei mitään järkeä. Kai mä jonkun väärän nappulan valitsin. Ja tämähän ei ole yhtään OT. Eli yritän minäkin kuvailla ja laittaa tänne näytille.

Link to comment
Share on other sites

Juu, ensin syödään ja sitten otetaan kuvia mun UUDELLA Canon Digital Ixus 70 -kameralla! Ei ole kameraa ollut herran aikoihin, mutta nyt harjoitellaan kuvaamista.

 

Apocalyptican keikalta otin elävää kuvaa, mutta siitä tuli pikkuorava-otos, ei mitään järkeä. Kai mä jonkun väärän nappulan valitsin. Ja tämähän ei ole yhtään OT. Eli yritän minäkin kuvailla ja laittaa tänne näytille.

 

OT , OT:

Minäkun olen aina luullut, että konserteissa ei saa kuvata, eikä äänittää esityksiä .... olenkohan ollut ihan väärässä  ::)

Esittikös  se .. Eugalyptys ... eikäkö Apocalyptica  sellaisen Lasse Mortensonin kipaleen  kuin  ... " Kaikki muu kuin purjehtiminen on turhaa ..."  ::) ;) ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

OT , OT:

Minäkun olen aina luullut, että konserteissa ei saa kuvata, eikä äänittää esityksiä .... olenkohan ollut ihan väärässä  ::)

Esittikös  se .. Eugalyptys ... eikäkö Apocalyptica  sellaisen Lasse Mortensonin kipaleen  kuin  ... " Kaikki muu kuin purjehtiminen on turhaa ..."  ::) ;) ;) ;)

Niin olen itsekin joskus luullut, mutta viime aikoina keikoilla ollessani niissä on kuvattu ihan avoimesti ja runsaasti, joten ei se varmaankaan kiellettyä ole. Otoksia on jopa julkaistu Youtubessa, joten kai se laillista on.

Link to comment
Share on other sites

Bongasin tänään MINI CLUBMANeja, MINI COOPER S:n ja MINI COOPER S WORKS GP:n JOIN THE CLUBMAN -tilaisuudessa. Kotimatkalla lisäksi minulle hieman harvinaisempi näky, eli vanhan mallinen Mini (eipä montaa tänä vuonna ole MCFF:n miittien lisäksi tullut bongattua - olen ajellut väärillä alueilla) valkealla katolla ajoi Tuusulanvälää ja ajoin oikealle puolelle vierelle, kun ajoin Kehä I:lle kääntyvään kaistaan. Laitan kohta kuvat tuosta CLUBMAN -tilaisuudesta sivulleni.

 

Kuvat

 

Niistä sapuskoistahan jiikoon piti ottaa kuvia  ;) ;) ;) ...  eikä  autoista  ;) ;) ;) ;D ...  mutta kiitos nyt kuitenkin kuvistakin ..  8-) ;D

Link to comment
Share on other sites

Niistä sapuskoistahan jiikoon piti ottaa kuvia  ;) ;) ;) ...  eikä  autoista  ;) ;) ;) ;D ...  mutta kiitos nyt kuitenkin kuvistakin ..  8-) ;D
Eipä paljon jäänyt kuvattavaa. Buffet oli MINImaalinen ja lajikkeet hupeni alta-aikayksikön. 5 sortista cocktail naposteltavia oli jäljellä 2, kun kartanlukija saapui paikalle. Harmikseni menin kertomaan niistä loppuneista... No, onneksi punaista juotavaa riitti.

 

Edit: Juuri tulleen uuden autoverojulkistuksen mukaan, näyttäisi CLUBMAN D:n hinta putoavan roimasti (arvioini on 3500[ch8364])... :P Tais, mennä ooppeli-kaavailut taka-alalle... Tarkemmin katsottuani, myös käytettyjen verot lasketaan samalla kaavalla. Speedsterinkin verot putoaa... Voi heleve**i tätä auton valinnan vatvomista. Kun ei tarttee toista autoo, niin on vaikee keksiä, millaisen lelun ottais... :-[

Link to comment
Share on other sites

Mihin perustuu arvio 3500;-?

Cooper D:n päästöt 104 g/km ja Cooper D Clubmanin 109 g/km. Honda Civic Hybridillä päästöt 109 g/km ja hinta tippuu veroministeriön laskelmissa 5 512 kun lähtöhinta on 33 150. Clubman on 31 550.

 

Itse veikkaisin että tippuu enemmän.

Löytyykö laskukaava jostain?

Link to comment
Share on other sites

Mihin perustuu arvio 3500;-?

Cooper D:n päästöt 104 g/km ja Cooper D Clubmanin 109 g/km. Honda Civic Hybridillä päästöt 109 g/km ja hinta tippuu veroministeriön laskelmissa 5 512 kun lähtöhinta on 33 150. Clubman on 31 550.

 

Itse veikkaisin että tippuu enemmän.

Löytyykö laskukaava jostain?

Laskin hinnanpudotuksen sillä perusteella, että vero muuttuu 26%->14,9% ja sain hieman alle 4000 tulokseksi. Jaahans. Se lähtö-% onkin 28. www.iltasanomat.fi onkin laskenut kaikkien autojen uudet hinnat, joten sieltähän se löytyy. Hinnat alkaen CLUBMANista putoaa 5400, varustelun jälkeisestä hinnasta lähteekin yli 6000!  :P
Link to comment
Share on other sites

Olihan siellä kuvattavaa ja syötävää mielin määrin - kun meni vain ajoissa tilaisuuteen  ;)

 

Valitettavasti oma kamerani jäi kiireessä kirjahyllyyn, mutta kännyllä raapaisin muutaman foton,

kunhan tulostan ne niin katsotaan riittikö valaistus ollenkaan  ::)

 

Ja olihan siellä Ellenkin  ;D

 

Uutiset - osiossa on täydellinen taulukko Minin uusista hinnoista malleittain  :o

Link to comment
Share on other sites

Ensiesittelyssä olleille kyssäri.

Joko Clubmanin takapenkille mahtuu istumaan? Oliko kolmen hengen takapenkkiä näytillä?

Nykyisillä hinnoilla rupeaa tuo Clubman polttelemaan, mutta kun on tullut siitettyä kolme lasta.

Meikäläiselle sopivalla ajoasennolla (eli en aja kädet suorassa ja selkänoja takakenossa) polvitilaa jäi mulle kuskin penkin takana vaaksanmitta eli 20 cm. Omaan autoon verrattuna huomattava ero (omassa noin 3 cm). Olen 187cm ja 84 kg kokoinen mini-ihminen. Kolme pientä ihmistä sopii takapenkille varmasti vierekkäin. Kahdelle aikuiselle hyvät tilat. Ja tavallinen MINI on huomattavan ahdas verrattuna CLUBMANiin. Kaikkiin Suomeen tuotaviin tulee mukana se kolmas niskatuki. 2:n ja 3-hengen penkeissä ei ole mitään muuta eroa. Auton voi siis tilata Enklannissa kolmannella niskatuella tai ilman. Suomeen siis tulee väkisin se ylimääräinen niskatuki mukaan. Kolmas niskatuki estää kiinni ollessaan takapenkin jakamisen kahtia. Niskatuki pitää kiskaista pois, kun jakaa penkin (esittelyautossa ylimääräinen niskatuki olikin peräkontin lattialla). Omaan vanhaan Miniin verrattuna pääntilaa on takana runsaasti, toki niin sitä on COOPERissa ja ONEssakin. Taitaa olla mun vanhalla Minillä nyt viimeinen talvi edessään. Jatkossa se siis muuttunee kesäautoksi.
Link to comment
Share on other sites

Ensiesittelyssä olleille kyssäri.

Joko Clubmanin takapenkille mahtuu istumaan? Oliko kolmen hengen takapenkkiä näytillä?

Nykyisillä hinnoilla rupeaa tuo Clubman polttelemaan, mutta kun on tullut siitettyä kolme lasta.

Kyllä sinne melkeen mahtuu istumaan. Itseni taakse en tuossa mahtunut, mutta pääntila oli positiivinen yllätys. Tuo kolmen hengen takapenkki on lähinnä vitsi. Keskipaikalla on 50kg painoraja ja penkki on muotoiltu kahdelle eli täysin tilapäiseen käyttöön tuo kolmepaikkaisuus. En ainakaan voisi ketään kuvitella takana keskellä istuttavani. Tilat oli lähinnä semmoiset mitkä 4-paikkaiseksi itseään kutsuvassa autossa olisi minimi vaatimukset. Meikäläisen vanhoissa mineissä on kyllä enemmän takatilaa (Paitsi british openissa pääntilaa kattoluukun moottorin takia).

Link to comment
Share on other sites

... Meikäläisen vanhoissa mineissä on kyllä enemmän takatilaa (Paitsi british openissa pääntilaa kattoluukun moottorin takia).
Uskomattoman suuri vaikutus on vanhan Minin erilaisilla penkeillä tilavuuteen. Mulla liikkuu penkki pituussuunnassa hieman yli 5 cm. Itselleni sopivin asento on mahdollisimman edessä, jolloin sovin "itseni" taakse niin, että jää tuo mainittu 3 cm polven ja penkin väliin. Mahdollisimman samanlainen ajoasento CLUBMANissa (penkki ei tosin aivan edessä ollut) tuotti polvitilaa takana 20 cm. CLUBMANissa penkkejä voi kyllä säätää niin paljon (ehkä noin 30 cm liikerata) taakse, etten sovi sinne takapenkille, mutta kuten sanottua, kun en ole 220cm (olen vain 187) pitkä, enkä pidä "kädet suorana & selkänoja takakenossa" -asentoa oikeaoppisena, niin polvitilaa oli yli 15 cm enemmän kuin omassa 98-mallisessa. Ehkä mulla on sitten väärä ajoasento MINIin... :-[ Ois kiva joskus istua sellaisen vanhan Minin kyytiin, jossa on ohuempi selkänojaiset penkit kuin mulla. En oo istunut kuin omassa takapenkillä. Ja joskus ihan pienenä mailerin takapenkillä.
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...