Jump to content

Mini mk3 virtalukko hajosi


NikoMini

Recommended Posts

Juuri ennen vappuajeluja meni ilmeisesti virtalukon pohja jumiin ja sen seurauksena virtalukon patruuna meni peräpäästä poikki. Kyseessä siis mk3 vuosimalli -73. Eli olisi tarve virtalukon patruunalle ja virtalukon pohjalle vähintäänkin. 
Näitä ei tuntunu perusvaraosana olevan oikein helposti saatavilla? Tässä siis rattilukko. Olisiko vinkkejä mistä voisi löytyä🤔

Link to comment
Share on other sites

5 tuntia sitten, inno75 kirjoitti:

Mulla meni virtalukko 89 Mokesta. Peltolan Ollilta saa uusia alle 100€ ( ainakin viime vuonna) , eli Urjalan Tarvike ja Varaosa 044-5551318.

Eikö toi Mk3 ole erilainen 🤔
Siinähän on virtalukko suoraan sivulleppäin.

Link to comment
Share on other sites

Ehjät käytetytkin harvassa, yks mahollisuus, että laitat väli-aikaiseksi Mk2: n ratti-akselin ja lukon. Siinä se on vasemmalla puolella, pikkasen erilainen  viiksi, mutta käy aika hyvin samat liittimet. Niitä pitäs olla enemmän käytettyjä markkinoilla, miultakin löytyy pari avaimen kaa.

Oisko kuvaa näyttää, miten se hajos?

Link to comment
Share on other sites

Näitä alkupään rattilukollisiakin on näköjään kahta erimallia, toisessa on vielä valonvaihtaja lattiassa.🤔. Ilmeisesti vähän uudemmassa on jo vilkkukatkaisijassa vaihdin. Tai sitten tässä tapaukaessa on joku vähän soveltanu.20230503_134626_001.thumb.jpg.1321ae3e6984eba8b321aba4095b02b4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mulla on pitkät valot vilkkuviiksessä kyllä ja virtalukko siis ylempänä kuin tuossa kuvassa, virtalukonpää siis pilkistää aukosta rattiakselin oikealla puolella, avain tulee sivusta ei ylhäältäpäin, ihan erilainen siis kuin tuossa kuvassa. Pitää kuvata se kun olen auon vieressä. Lienee siis joku modifioinut uudemmasta mallista ainakin osittain tai jotain🤔

Link to comment
Share on other sites

Tarkoitin tällä sitä, että etit väliaikaisesti Mk2:n koko rattiakselin lukkoineen, ennen kuin löydät oikean mallisen lukon. Saatat saada auton nopeemmin liikenteeseen, tää minun ei nyt ole sopiva, mutta muitakin löytyy varmasti.

Eli tuo virtalukko alhaalla ja valonvaihdin viiksessä, siinä pitäs olla samat liittimet. Virtalukon johtoja joutuu vähän miettimään, mutta ei mahdoton.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...